Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Jeg har etter mange år alene, funnet en ny partner. Vi har veldig god kjemi, snakker godt sammen, er like på mange vis, og kaller hverandre nå kjærester. Men på soverommet virker det som vi er ulike. Jeg har stor sexlyst, han tar ikke initiativ eller lar seg tenne, hver gang vi møtes (vi møtes 1-3 ganger i uka). Jeg kunne gjerne hatt sex alle gangene, og har forsiktig, forsøkt å formidle dette. Når vi først har sex er det veldig godt, men ender ikke alltid i klimaks for hverken den ene eller den andre. Dette gjør meg så forvirra, jeg har aldri opplevd det sånn med en partner før. Han gir uttrykk for at det er godt, han har initiert sex flere ganger, selv om det ikke ender i klimaks. Er dette normalt? Jeg har selv problemer med å komme med ny partner, dette har vi snakket om, men gjelder det menn også? Det viktigste jeg lurer på er egentlig om, og i så fall hvordan, jeg bør snakke med han om dette? Anonymkode: c2ab6...de0
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 Jeg ville bare tatt det opp, jeg. Utenom senga, når sex ikke ligger i kortene akkurat der og da. Min eks og jeg gjorde det, var faktisk han som startet den praten. Var veldig nyttig. Tok den tidlig, slik at vi visste hvor vi stod på flere områder, ikke bare sex, selv om det var en del av det. Vi tok opp ting mer generelt, ikke om "oss". Tror det gjorde det lettere å ta den første praten om dette. Senere ble det selvfølgelig mer samtaler om mer spesifikke preferanser og forventninger. Men i begynnelsen var det mer spørsmål som: Hvor ofte foretrekker du å ha sex når du er i et fast forhold? Hvordan vil du si din sexlyst er, lav eller høy eller et sted mellom? Har det vært stor forskjell i tidligere forhold du har vært i mellom hyppigheten på sex i forelskelsesfasen og senere? Er du mest glad i sex på kveld eller morgen? Hvor ofte foretrekker du å ha sex i løpet av en uke eller måned? Liker du best å ta initiativ eller at partner tar initiativ? Hva trenger du ellers i forholdet for å få lyst på sex? Er det noe spesielt som gjør at du tenner? Er det noe du føler du trenger for at sex skal være godt, eller motsatt noe som bare er helt utelukket for deg? Slik fant f.eks. min eks og jeg ut helt i begynnelsen at analsex var utelukket for begge to. Han hadde tidligere følt press på seg fra en dame om analsex, men han tente overhodet ikke på det. Og jeg føler det på samme måte, så da fikk vi ryddet det av veien med det samme, veldig greit. Vi fant også ut at vi var veldig like på hvor ofte vi ønsket sex, både i forelskelsesfasen og i et forhold som varer over tid. Vi oppdaget et par områder hvor vi ikke var helt like, og det var også greit å finne ut av så tidlig, for da slapp vi noe stress med det. Og så fant vi ut at vi hadde ganske like tenningsmønstre, og behov for litt kroppskontakt, små kjærtegn, kyss osv. i løpet av dagen. Var jeg deg ville jeg tatt en slik prat. For akkurat nå går dere i ganske stor utakt når det gjelder det seksuelle. Det kan være greit i begynnelsen, hvis det bare er "innkjøringsproblemer". Men hvis dette er uttrykk for at dere egentlig er veldig ulike, da kan det være et dårlig tegn for et ev. langvarig forhold. Hvis han f.eks. har generelt lite sexlyst og nå strekker seg lenger enn han ellers foretrekker, fordi dere er så tidlig i forholdet - mens du legger bånd på deg selv og går i stadig savn etter mer nærhet og sex... da vil jeg tro dette kan bli en stor utfordring for dere på sikt, for da er avstanden mellom dere på dette området i realiteten langt større enn den du opplever nå. Samtidig er det jo en mulighet at han er nervøs fremdeles, og at han derfor får litt prestasjonsangst, og derfor kvier seg for å ta initiativ. Eller kanskje har han fått problemer med potensen av andre årsaker, f.eks. psykisk/fysisk sykdom, lave nivåer av testosteron, andre bekymringer i livet. Jeg må innrømme at jeg etterhvert ville blitt ganske frustrert om sexen var såpass sjelden i første fase og så ofte endte uten orgasme. Jeg ville også slitt hvis jeg fikk inntrykk av at mannen ikke tente særlig på meg, siden sex er en viktig del av en forhold i utgangspunktet. Jeg tror du bare må hoppe i det og ta praten. Ikke som kritikk, men bare en saklig samtale, som en del av det å bli enda mer kjent med hverandre. Innimellom de spørsmålene jeg skrev over tok min eks og jeg opp også andre ting, andre forventninger for og behov i et forhold, ønsker for vårt forhold osv. Så det var en samtale om flere forholdsrelaterte tema enn bare sex, selv om sex var en viktig del av samtalen. Anonymkode: 6666a...61e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 Det er jo bra? Menn mister lysten når de først får sex. Anonymkode: c9d2e...7f3
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #4 Skrevet 28. november 2021 Er det han eller du som ikke får klimaks som du sier? Anonymkode: 41317...160
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er det han eller du som ikke får klimaks som du sier? Anonymkode: 41317...160 Begge. Men jeg har aldri fått det under sex, så akkurat det tenker jeg ikke så mye på. Anonymkode: c2ab6...de0
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #6 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg ville bare tatt det opp, jeg. Utenom senga, når sex ikke ligger i kortene akkurat der og da. Min eks og jeg gjorde det, var faktisk han som startet den praten. Var veldig nyttig. Tok den tidlig, slik at vi visste hvor vi stod på flere områder, ikke bare sex, selv om det var en del av det. Vi tok opp ting mer generelt, ikke om "oss". Tror det gjorde det lettere å ta den første praten om dette. Senere ble det selvfølgelig mer samtaler om mer spesifikke preferanser og forventninger. Men i begynnelsen var det mer spørsmål som: Hvor ofte foretrekker du å ha sex når du er i et fast forhold? Hvordan vil du si din sexlyst er, lav eller høy eller et sted mellom? Har det vært stor forskjell i tidligere forhold du har vært i mellom hyppigheten på sex i forelskelsesfasen og senere? Er du mest glad i sex på kveld eller morgen? Hvor ofte foretrekker du å ha sex i løpet av en uke eller måned? Liker du best å ta initiativ eller at partner tar initiativ? Hva trenger du ellers i forholdet for å få lyst på sex? Er det noe spesielt som gjør at du tenner? Er det noe du føler du trenger for at sex skal være godt, eller motsatt noe som bare er helt utelukket for deg? Slik fant f.eks. min eks og jeg ut helt i begynnelsen at analsex var utelukket for begge to. Han hadde tidligere følt press på seg fra en dame om analsex, men han tente overhodet ikke på det. Og jeg føler det på samme måte, så da fikk vi ryddet det av veien med det samme, veldig greit. Vi fant også ut at vi var veldig like på hvor ofte vi ønsket sex, både i forelskelsesfasen og i et forhold som varer over tid. Vi oppdaget et par områder hvor vi ikke var helt like, og det var også greit å finne ut av så tidlig, for da slapp vi noe stress med det. Og så fant vi ut at vi hadde ganske like tenningsmønstre, og behov for litt kroppskontakt, små kjærtegn, kyss osv. i løpet av dagen. Var jeg deg ville jeg tatt en slik prat. For akkurat nå går dere i ganske stor utakt når det gjelder det seksuelle. Det kan være greit i begynnelsen, hvis det bare er "innkjøringsproblemer". Men hvis dette er uttrykk for at dere egentlig er veldig ulike, da kan det være et dårlig tegn for et ev. langvarig forhold. Hvis han f.eks. har generelt lite sexlyst og nå strekker seg lenger enn han ellers foretrekker, fordi dere er så tidlig i forholdet - mens du legger bånd på deg selv og går i stadig savn etter mer nærhet og sex... da vil jeg tro dette kan bli en stor utfordring for dere på sikt, for da er avstanden mellom dere på dette området i realiteten langt større enn den du opplever nå. Samtidig er det jo en mulighet at han er nervøs fremdeles, og at han derfor får litt prestasjonsangst, og derfor kvier seg for å ta initiativ. Eller kanskje har han fått problemer med potensen av andre årsaker, f.eks. psykisk/fysisk sykdom, lave nivåer av testosteron, andre bekymringer i livet. Jeg må innrømme at jeg etterhvert ville blitt ganske frustrert om sexen var såpass sjelden i første fase og så ofte endte uten orgasme. Jeg ville også slitt hvis jeg fikk inntrykk av at mannen ikke tente særlig på meg, siden sex er en viktig del av en forhold i utgangspunktet. Jeg tror du bare må hoppe i det og ta praten. Ikke som kritikk, men bare en saklig samtale, som en del av det å bli enda mer kjent med hverandre. Innimellom de spørsmålene jeg skrev over tok min eks og jeg opp også andre ting, andre forventninger for og behov i et forhold, ønsker for vårt forhold osv. Så det var en samtale om flere forholdsrelaterte tema enn bare sex, selv om sex var en viktig del av samtalen. Anonymkode: 6666a...61e Takk for et veldig fint og konkret svar! Her var det mange gode spørsmål jeg skal ta med meg videre, og jeg tror jeg skal ta en sånn samtale ja. Takk! Anonymkode: c2ab6...de0
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #7 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Det er jo bra? Menn mister lysten når de først får sex. Anonymkode: c9d2e...7f3 Hva mener du med at det er bra? Bra at han ikke får orgasme når vi har sex? Anonymkode: c2ab6...de0
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #8 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Takk for et veldig fint og konkret svar! Her var det mange gode spørsmål jeg skal ta med meg videre, og jeg tror jeg skal ta en sånn samtale ja. Takk! Anonymkode: c2ab6...de0 Tror det blir bra, jeg. Lykke til med praten Forresten, ser at du skriver at du aldri har hatt orgasme. Det kan også være en viktig ting å fortelle ham, av flere grunner. At han forstår at selv om du ikke kommer så tenner du likevel på ham og har høy sexlyst og koser deg med sexen uansett. Kanskje det kan gjøre det enklere for ham mtp. eventuell prestasjonsangst også? Og kanskje dere kan gjøre det til et felles "prosjekt" - jakten på din orgasme? Les om temaet, eksperimenter hva som fungerer og ikke gjør det, hva som er bedre enn annet, ikke fordi orgasmen i seg selv trenger å være det overordnede målet, men fordi begge to kan lære mye om hverandres kropper på den måten, spesielt om dere også greier å gjøre det i en lett tone, kanskje også le litt sammen innimellom, da det tar bort spenninger underveis. Og for alt du vet, kanskje han har det på samme måte som deg, at han sliter med utløsning, men at han likevel tenner på deg, men føler det er forventninger til ham som mann som han til nå ikke har greid å oppfylle fullt og helt. Kanskje dere i så fall kan gjøre hans orgasme/utløsning til et "prosjekt". Uhøytidelig, men likevel målrettet, men at nytelsen underveis uansett er det viktigste målet. Anonymkode: 6666a...61e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #9 Skrevet 28. november 2021 Får du orgasme på egen hånd? Min "erfaring", fra venninner som har slitt med å komme med en mann, er at de også onanerer lite og er mindre kjent med kroppen sin og hva som skal til, enn f.eks meg som kommer lett alene (og sammen med menn, men jeg må fortelle/veilede de litt underveis). Ellers støtter jeg rådet om en god, naturlig prat. Anonymkode: 5f525...cd7
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #10 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Tror det blir bra, jeg. Lykke til med praten Forresten, ser at du skriver at du aldri har hatt orgasme. Det kan også være en viktig ting å fortelle ham, av flere grunner. At han forstår at selv om du ikke kommer så tenner du likevel på ham og har høy sexlyst og koser deg med sexen uansett. Kanskje det kan gjøre det enklere for ham mtp. eventuell prestasjonsangst også? Og kanskje dere kan gjøre det til et felles "prosjekt" - jakten på din orgasme? Les om temaet, eksperimenter hva som fungerer og ikke gjør det, hva som er bedre enn annet, ikke fordi orgasmen i seg selv trenger å være det overordnede målet, men fordi begge to kan lære mye om hverandres kropper på den måten, spesielt om dere også greier å gjøre det i en lett tone, kanskje også le litt sammen innimellom, da det tar bort spenninger underveis. Og for alt du vet, kanskje han har det på samme måte som deg, at han sliter med utløsning, men at han likevel tenner på deg, men føler det er forventninger til ham som mann som han til nå ikke har greid å oppfylle fullt og helt. Kanskje dere i så fall kan gjøre hans orgasme/utløsning til et "prosjekt". Uhøytidelig, men likevel målrettet, men at nytelsen underveis uansett er det viktigste målet. Anonymkode: 6666a...61e Takk for nok et fint svar! Jeg har fortalt han at jeg ikke kommer under sex, og at det kan være utfordrende selv med annen stimuli. Han tente veldig på at jeg "ordnet meg selv" mens han koste på meg, da ble det mer sex etterpå. Men ellers helt enig i det du sier, kan være fint å gjøre det til et prosjekt sammen! Tusen takk☺️ Anonymkode: c2ab6...de0
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #11 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Får du orgasme på egen hånd? Min "erfaring", fra venninner som har slitt med å komme med en mann, er at de også onanerer lite og er mindre kjent med kroppen sin og hva som skal til, enn f.eks meg som kommer lett alene (og sammen med menn, men jeg må fortelle/veilede de litt underveis). Ellers støtter jeg rådet om en god, naturlig prat. Anonymkode: 5f525...cd7 Takk for svar! Jeg kommer fint på egen hånd, onanerer mye, og uten elektriske hjelpemidler. Men sliter med psyken og det å slappe av når noen andre skal ordne for meg. ☺️ Anonymkode: c2ab6...de0
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #12 Skrevet 3. desember 2021 Så morsomt at jeg tenkte det var han som hadd evanskeligheter og jeg ville være forståelsesfull, når sannheten var at han ikke tenner på meg 🤷♀️ jeg er drømmedama, om jeg bare gikk ned litt. Jeg sa at det kan jeg ikke leve med, men da syns han at jeg var overfladisk som bare kastet han vekk så lett 😳 Takk for oppfordringen om å ta en prat, jeg sparte meg i alle fall mer hjertesorg der! Anonymkode: c2ab6...de0
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #13 Skrevet 3. desember 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Så morsomt at jeg tenkte det var han som hadd evanskeligheter og jeg ville være forståelsesfull, når sannheten var at han ikke tenner på meg 🤷♀️ jeg er drømmedama, om jeg bare gikk ned litt. Jeg sa at det kan jeg ikke leve med, men da syns han at jeg var overfladisk som bare kastet han vekk så lett 😳 Takk for oppfordringen om å ta en prat, jeg sparte meg i alle fall mer hjertesorg der! Anonymkode: c2ab6...de0 Oi, godt å være kvitt den idioten. Håper du treffer drømmemannen på neste forsøk🤞🏻💪 Anonymkode: fcbdf...9eb
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #14 Skrevet 3. desember 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Så morsomt at jeg tenkte det var han som hadd evanskeligheter og jeg ville være forståelsesfull, når sannheten var at han ikke tenner på meg 🤷♀️ jeg er drømmedama, om jeg bare gikk ned litt. Jeg sa at det kan jeg ikke leve med, men da syns han at jeg var overfladisk som bare kastet han vekk så lett 😳 Takk for oppfordringen om å ta en prat, jeg sparte meg i alle fall mer hjertesorg der! Anonymkode: c2ab6...de0 Hjelpes for en liksommann... Jeg garanterer deg at dette er en mann med dårlig selvtillit, og at mye av årsaken er fordi han sliter med tenning og potens! Hvis ikke ville ikke en oppegående mann frivillig valgt å gå inn i et forhold til en dame han ikke tente på. Så helt opplagt at han forsøker å skjule det ved å legge "skylden" på deg. For alternativet, at han snakker sant, det er jo enda verre, for det sier hvor stor drittsekk han faktisk er og hvor lett han tar på å såre andre. For all del, du må ikke ta til deg noe av det han sa, for det er tydelig han som har problemer her, så store problemer med seg selv at det er uforenelig med et godt forhold. Hans gode sider kan aldri veie opp for det andre. Umoden er han også når han tror han kan gå inn i et forhold med hensikt å skulle endre partneren. Godt du slipper å gå inn i et nytt år med en slik dødvekt! Anonymkode: 6666a...61e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #15 Skrevet 3. desember 2021 Gratulerer, du ble akkurat kvitt en hel haug med ekstra vekt! Han der er ikke noe å samle på. Anonymkode: 103d9...6d5
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #16 Skrevet 3. desember 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Oi, godt å være kvitt den idioten. Håper du treffer drømmemannen på neste forsøk🤞🏻💪 Anonymkode: fcbdf...9eb Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Hjelpes for en liksommann... Jeg garanterer deg at dette er en mann med dårlig selvtillit, og at mye av årsaken er fordi han sliter med tenning og potens! Hvis ikke ville ikke en oppegående mann frivillig valgt å gå inn i et forhold til en dame han ikke tente på. Så helt opplagt at han forsøker å skjule det ved å legge "skylden" på deg. For alternativet, at han snakker sant, det er jo enda verre, for det sier hvor stor drittsekk han faktisk er og hvor lett han tar på å såre andre. For all del, du må ikke ta til deg noe av det han sa, for det er tydelig han som har problemer her, så store problemer med seg selv at det er uforenelig med et godt forhold. Hans gode sider kan aldri veie opp for det andre. Umoden er han også når han tror han kan gå inn i et forhold med hensikt å skulle endre partneren. Godt du slipper å gå inn i et nytt år med en slik dødvekt! Anonymkode: 6666a...61e Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Gratulerer, du ble akkurat kvitt en hel haug med ekstra vekt! Han der er ikke noe å samle på. Anonymkode: 103d9...6d5 Takk skal dere ha! Jeg er ikke veldig lei meg, tror jeg klarer å se at dette sier mest om han. Tipper han har problemer med potensen ja, og velger å skylde på meg. Takk for støtten!! Anonymkode: c2ab6...de0
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #17 Skrevet 3. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk skal dere ha! Jeg er ikke veldig lei meg, tror jeg klarer å se at dette sier mest om han. Tipper han har problemer med potensen ja, og velger å skylde på meg. Takk for støtten!! Anonymkode: c2ab6...de0 Godt du ser ham og det han sier for det han er - en mann ikke bør innlede et forhold til. En slik mann vil etterhvert legge det meste annet på partneren også, og ikke ta ansvar for noe. Alt bare han slipper å innrømme egne "svakheter". Du vil greie deg fint, HI Nå har du i hvert fall lært at det er lurt å ta opp slikt som skurrer tidlig, så slipper man å kaste bort tid på en man ikke passer sammen med. Lykke til med å finne en ny mann i det nye året Anonymkode: 6666a...61e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2021 #18 Skrevet 3. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Godt du ser ham og det han sier for det han er - en mann ikke bør innlede et forhold til. En slik mann vil etterhvert legge det meste annet på partneren også, og ikke ta ansvar for noe. Alt bare han slipper å innrømme egne "svakheter". Du vil greie deg fint, HI Nå har du i hvert fall lært at det er lurt å ta opp slikt som skurrer tidlig, så slipper man å kaste bort tid på en man ikke passer sammen med. Lykke til med å finne en ny mann i det nye året Anonymkode: 6666a...61e Tusen takk ❤️ Anonymkode: c2ab6...de0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå