Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Jeg fikk høre på fest i går at hjemmelagde julegaver var stusselig og pinlg. Det ble en større diskusjon. Hva mener dere? Jeg lager en god del gaver. Da ligger det mange timers arbeid bak hver gave. Den til min søster har jeg nok rukt over 50 ti.er på. Den til min venninne ca 10 timer. Det ville være synd om de som fikk dem bare var høflige og annså alt hjemmelaget som tull og søppel. Anonymkode: c85cb...2d5
sug lut Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 Hjemmelagd er favoritt å få. Jeg gir også bort noe hjemmelagd og har ingen grunn til å tro at de som får det er grunne, triste mennesker.
KellyTaylor Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 Før jeg uttaler meg videre om det er pinlig eller ikke, så ønsker jeg å vite i hvilken sjanger du lager gaver? Dorullnisser ( satt på spissen) eller hjemmestrikkede produkter? Selv så liker jeg å hjemmelagde gaver som de vet jeg benytter meg av i hverdagen. Har ei venninne som er superflink og lager rognerbærgele, sukekr/saltskrubber m.mog jeg elsker å få slikt.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #4 Skrevet 28. november 2021 De beste gavene jeg har fått er hjemmelaget. Til og med 5-åringen elsker å få strikkegenser fra bestemor, fordi den er laget spesielt til ham. ❤️ Anonymkode: da73f...7f9
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 KellyTaylor skrev (Akkurat nå): Før jeg uttaler meg videre om det er pinlig eller ikke, så ønsker jeg å vite i hvilken sjanger du lager gaver? Dorullnisser ( satt på spissen) eller hjemmestrikkede produkter? Selv så liker jeg å hjemmelagde gaver som de vet jeg benytter meg av i hverdagen. Har ei venninne som er superflink og lager rognerbærgele, sukekr/saltskrubber m.mog jeg elsker å få slikt. Det skal vel godt gjøres å bruke 50 timer på en dorullnisse 😂. Seriøst så strikner jeg noe og lager noe i gamle husflidsteknikker som ikke så mane kan lenger. I tillegg gir jeg bort noen smågaver med hjemmelaget konfekt. Det er jeg god til å lage. Anonymkode: c85cb...2d5
KellyTaylor Skrevet 28. november 2021 #6 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det skal vel godt gjøres å bruke 50 timer på en dorullnisse 😂. Seriøst så strikner jeg noe og lager noe i gamle husflidsteknikker som ikke så mane kan lenger. I tillegg gir jeg bort noen smågaver med hjemmelaget konfekt. Det er jeg god til å lage. Anonymkode: c85cb...2d5 Vil du bli venninnen min? ❤️ Kan bare ikke fatte at folk skal synes at slikt er pinlig å få. Fortsett å lage slike julegaver og vær stolt av det. Beundrer dere som får til og ikke minst har tid til å lage dette
MammantilNurket Skrevet 28. november 2021 #7 Skrevet 28. november 2021 Det er et stort sprik mellom hjemmelaget og hjemmelaget. En jul for mange herrens år siden fikk min eksmann og jeg «noen litt ubestemmelig» som var nedlagt på et norgesglass. Det ble beskrevet som «magiske munnfuller» på klistrelappen utenpå. Det så ekstremt uappetittlig ut og ingen turte å åpne glasset. Dessverre (!) glemte (!) vi glasset igjen der vi feiret jul og vi fikk aldri fastslått hva innholdet var. Dette er et godt eksempel på hvordan «hjemmelaget» kanskje ikke er fullt så vellykket. Ved andre anledninger har jeg fått hjemmestrikkede saker - dét er stas!!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #8 Skrevet 28. november 2021 Hjemmelagde gaver er helt strålende når de passer til mottakeren. Jeg blir superglad for genseren mamma strikket til meg i fjor. 4-åringen synes derimot det var stusselig med tre par hjemmestrikkede ullsokker. Det kan jeg faktisk forstå. Jeg har venninner som er veldig kreative. Det er litt opp og ned hvor godt de treffer. En gang fikk jeg et bilde malt på lerret. Min venninne hadde nok brukt ganske mye tid på det og synes selv det var veldig bra. Jeg synes det var grelt, altfor stort og passet rett og slett ikke inn i vår stue. Hun er fortsatt snurt for at det ikke er hengt opp i stua… Hvis man ønsker at hjemmelagde produkter skal bli brukt så er det viktig at gavene treffer mottakeren. Eller blir det bare pakket bort - uansett hvor mye tid giveren har brukt på det. Anonymkode: 6d6c7...ca3
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #9 Skrevet 28. november 2021 Jeg har to stykker i familien som er kjempeflinke med håndarbeid, og de ønsker jeg meg hjemmelagede ting fra. Ingenting "stusselig og pinlig" over det. Strikkede og heklede ting som er kjempefine. Har også noen i familien som ønsker seg hjemmelagede ting av meg, for jeg er flink til å bake. Har opplevd noen ganger å få hjemmelagede ting som ikke passer så greit da, har en svigerinne som er veldig kreativ og hun driver stadig med noen nye prosjekter. Der er det ikke alt som treffer like godt, som når hun lager digre fat av gips kjøpt på apoteket og malt i rare farger, syr vesker av gamle broderier hun har kjøpt i bruktbutikken osv. Er den del ting jeg har fått av henne som har gått veien om boden til søpla. Anonymkode: 03b24...cbe
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #10 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hjemmelagde gaver er helt strålende når de passer til mottakeren. Jeg blir superglad for genseren mamma strikket til meg i fjor. 4-åringen synes derimot det var stusselig med tre par hjemmestrikkede ullsokker. Det kan jeg faktisk forstå. Jeg har venninner som er veldig kreative. Det er litt opp og ned hvor godt de treffer. En gang fikk jeg et bilde malt på lerret. Min venninne hadde nok brukt ganske mye tid på det og synes selv det var veldig bra. Jeg synes det var grelt, altfor stort og passet rett og slett ikke inn i vår stue. Hun er fortsatt snurt for at det ikke er hengt opp i stua… Hvis man ønsker at hjemmelagde produkter skal bli brukt så er det viktig at gavene treffer mottakeren. Eller blir det bare pakket bort - uansett hvor mye tid giveren har brukt på det. Anonymkode: 6d6c7...ca3 Det er jo en sel følge, men det gjelder jo kjøpegaver også. Jeg gir jo ikke konfekt til venninnen min som slanker seg for eksempel. Anonymkode: c85cb...2d5
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #11 Skrevet 28. november 2021 KellyTaylor skrev (22 minutter siden): Vil du bli venninnen min? ❤️ Kan bare ikke fatte at folk skal synes at slikt er pinlig å få. Fortsett å lage slike julegaver og vær stolt av det. Beundrer dere som får til og ikke minst har tid til å lage dette Selv om jeg bruker mye tid på en ting vet jeg ikke om jeg har so mye mer fritid enn andre. Jeg kan for eksempel strikke i bilen på vei til hytta, hvis mannen kjøre, eller sitte med sånt på kvelden mens jeg venter på at ungdomen skal hentes på fest. Det er ikke så ofte jeg bruker tid som jeg "burde" brukt på andre ting. Anonymkode: c85cb...2d5
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #12 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er jo en sel følge, men det gjelder jo kjøpegaver også. Jeg gir jo ikke konfekt til venninnen min som slanker seg for eksempel. Anonymkode: c85cb...2d5 Det er nok ikke en selvfølge for alle. Noen er nok mer opptatt av sine kunsteriske ferdigheter enn av om det passer mottakeren. Ofte ligger det større forventninger i en hjemmelaget gave enn en kjøpegave. Ting som er helt kan gjerne byttes dersom størrelse eller smak ikke passer. Men man gir jo ikke tilbake ei hjemmelaget veske eller et malt bilde? Anonymkode: 6d6c7...ca3
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #13 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Det er nok ikke en selvfølge for alle. Noen er nok mer opptatt av sine kunsteriske ferdigheter enn av om det passer mottakeren. Ofte ligger det større forventninger i en hjemmelaget gave enn en kjøpegave. Ting som er helt kan gjerne byttes dersom størrelse eller smak ikke passer. Men man gir jo ikke tilbake ei hjemmelaget veske eller et malt bilde? Anonymkode: 6d6c7...ca3 Nei jeg ser problemet der og jeg har fått et par hjemmelagde gaver jeg ikke har blitt glad for selv, men de kom fra en gjerrig tante som gir bort hva som helst som kan pakkes inn, bare det er billig, uansett. Et av julens høydepunkt er faktisk å finne ut hva hun har kommet opp med i år. Hun har heldig vis andre gode sider. Anonymkode: c85cb...2d5
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #14 Skrevet 28. november 2021 Jeg ville heller diskutert omgangskretsen til HI🤯 Anonymkode: 12bcc...77a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå