Gå til innhold

Rød eller hvit jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pynter du med røde gardiner og duker til jul? Eller kjøre du den hvite og sølv stilen? 

Anonymkode: 3b7f6...547

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mer rødt enn hvitt, men ikke egne julegardiner og så bruker jeg mye blått.

Anonymkode: e622d...087

Skrevet

Det er nok mer rødt enn hvitt/sølv. Har faktisk røde gardiner, men det ble igrunn helt tilfeldig. De ble ikke kjøpt til jul, men endt opp som julegardiner siden ungene mener de er for tynne ellers i året. De kan jo få dagslys på tv, sola kommer ikke inn noen av vinduene som er i nærheten av tv. 

Anonymkode: 16917...ba3

Skrevet

Rødt 

Anonymkode: 9308e...136

Skrevet

Blanding. Rødt og hvitt er pent sammen. 😊Går også i grønt og sølv. 

Anonymkode: d0bfb...d3b

Skrevet

Ja takk begge deler

Anonymkode: 6f813...31d

Skrevet

Rødt. 

Anonymkode: 4043d...917

Skrevet

Rødt. Har aldri brukt rød duk på mine 34 år å kommet nok heller aldri å gå gjøre det. Jeg liker farger.

Anonymkode: 4e4d8...108

Skrevet

Det skal vel helst være rødt inne og hvitt ute (snø) 😊

Anonymkode: 89fc1...0e1

Skrevet

Jeg har aldri kjøpt denne hvite stilen du nevner. Her er det gammeldags med rødt, grønt, sølv og gull og faktisk blå om hverandre 😜 Har forresten hvit sofa og hvite gardiner, så må ha farger på alt annet føler jeg. Elsker farger 😁

Anonymkode: 4107e...b96

Skrevet

Er ikke den sterile og hvite Bonytt-stilen passé for lengst, alle andre steder enn i nettopp Bonytt og andre interiørblader…?

Anonymkode: 10f29...b64

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er ikke den sterile og hvite Bonytt-stilen passé for lengst, alle andre steder enn i nettopp Bonytt og andre interiørblader…?

Enig. Min søster har bare hvitt og sølv til jul. Hvite gardiner, sølv adventitaker, hvite lys, bare solvkuler på juletreet. Ikke en eneste rød nisse. Når ungene hennes kommer hit, så sier de: åååååå her er det skikkelig jul 🙃

Anonymkode: 3b7f6...547

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Vel… steril og steril. Vi har hvit jul. Det vil si hvit som farge og med masse grønt tilbehør . Granbar, juleroser, svibler og mose. I år blir juletreet bestående av lys, hvite stjerner ( som er hjemmesydd av bestemor for hundre år siden) og på lille julaften skal jeg henge opp hvite amaryllis i små glass vaser. Ellers så pynter vi med masse lys og selvsagt hjemmelaget adventskalender . På julaften dekkes bordet uten duk , men med blått og hvitt servise , levende lys, kongler og granbar. Selv om det blir lite farger så blir det ikke sterilt. Blir bare mer av det vi har.  Glemte appelsiner med nelliker . Det har vi selvsagt også. Og kongerøkelse . 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Vel… steril og steril. Vi har hvit jul. Det vil si hvit som farge og med masse grønt tilbehør . Granbar, juleroser, svibler og mose. I år blir juletreet bestående av lys, hvite stjerner ( som er hjemmesydd av bestemor for hundre år siden) og på lille julaften skal jeg henge opp hvite amaryllis i små glass vaser. Ellers så pynter vi med masse lys og selvsagt hjemmelaget adventskalender . På julaften dekkes bordet uten duk , men med blått og hvitt servise , levende lys, kongler og granbar. Selv om det blir lite farger så blir det ikke sterilt. Blir bare mer av det vi har.  Glemte appelsiner med nelliker . Det har vi selvsagt også. Og kongerøkelse . 

Ok. Siden du forklarer så detaljert så skal jeg være snill og gjøre det samme, du er sikkert interessert 😀

Vi bruker mye tekstiler i rødt, som duker, gardiner, tepper osv. Noen av dukene et brodert av bestemor. Vi har stjerne i kjøkkenvinduet og syvermet lysestake i stuevinduet. I år har jeg laget noen fine kranser med mose, gran og annet grønt, de gleder jeg meg til å få opp.

Ellers pynter jeg mye med julestjerner og amaryllis (røde åff kårs), søte nisser, julekirke… og ikke minst trau fra gården etter besteforeldrene mine fylt med mose, granbar og fine julekuler. Masse, masse levende lys, julekalendere brodert av undertegnede. Så har vi et eget bord det vi samler all julepynten barna har lagt opp gjennom, dette er nesten det fineste synes jeg ❤️ Ja, og selvsagt juletre med julekuler i rødt, grønt og gull.

Serviset vi dekker med er helt hvitt, men vi bruker røde tekstilservietter. På bordet har vi englespill og små vaser med røde planter og lysholdere med røde stearinlys. Har også to større gammeldagse lysholdere som er veldig fine på spisebordet.

Vi har sikker mer julepynt, men dette er det viktigste som jeg kommer på i farta… ja, kongerøkelse har vi selvsagt, det er tradisjon. Og selvsagt julete kjøkkenhåndklær og kluter… 😀

Skrevet

Det går i grønt, gull, mørke rødt og noe sølv

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (36 minutter siden):

Fjern juletreet og legg til litt lilla lys og duker så er det omtrent slik vi har det i adventstien. (Altså, beskrivelsen kunne passe, jeg tror ikke det egentlig lik er.) Lille julaften skifter vi til julepynt.

Anonymkode: e622d...087

Skrevet

Rødt, grått, hvitt, og sølv 🙂. Masse nisser 🙂

Anonymkode: b68a6...3ca

Skrevet

Rødt og grønt, med innslag av hvitt, gull og sølv 😁

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (47 minutter siden):

Jeg ler😂

Og hvorfor er det selvsagt med appelsiner med nellik?

Anonymkode: 9efd7...e9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ler😂

Like selvsagt som kongerøkelse og svibler for oss. Det er noe vi er vokst opp med.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ler😂

Hva ler du av? 

Anonymkode: 83b43...9dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva ler du av? 

Anonymkode: 83b43...9dc

Noen prøver så hardt😂

Skrevet

Har aldri hatt julegardiner, og ikke noe særlig røde duker heller...

Men jula er i hovedsak rød, med litt hvitt, grønt, sølv osv også. En blanding av gammelt og nytt, hjemmelaget og kjøpt.

Anonymkode: 9bd71...46b

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Noen prøver så hardt😂

Er du fore år?

Anonymkode: beafe...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...