Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #1 Skrevet 27. november 2021 Jeg har strikket 60 lapper til leppeteppe og heklet kant rundt alle lappene, men hvordan monterer jeg dem sammen så det blir pent? Jeg finner ikke noen videoer som viser hvordan jeg får det flatt. Alle voser bare hvordan jeg kan få forskjellige "border". Jeg vil bare ha det flatt og enkelt. Anonymkode: b0794...bf4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #2 Skrevet 27. november 2021 Jeg har flere slike som er laget av min bestemor i sin tid. De har stort sett ikke hatt heklet noen kant rundt hver lapp, lappene er sydd sammen for hånd, mange lapper i lange striper, helt flatt og kant i kant med matchende tråd for hver lapp. Disse lange stripene av lapper er så heklet sammen med kontrastfarge (så det er ikke en heklekant rundt hver lapp, men en heklerad som binder to og to "lappestriper" sammen, for eksempel en sort smal heklerad ). Anonymkode: 39811...145
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #3 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg har flere slike som er laget av min bestemor i sin tid. De har stort sett ikke hatt heklet noen kant rundt hver lapp, lappene er sydd sammen for hånd, mange lapper i lange striper, helt flatt og kant i kant med matchende tråd for hver lapp. Disse lange stripene av lapper er så heklet sammen med kontrastfarge (så det er ikke en heklekant rundt hver lapp, men en heklerad som binder to og to "lappestriper" sammen, for eksempel en sort smal heklerad ). Anonymkode: 39811...145 Det er den hekleraden jeg forsøker å finne ut av. Jeg vet ikke kvordag jeg hekler sammen to remser slik at det blir flatt. Anonymkode: b0794...bf4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #4 Skrevet 27. november 2021 Hver heklekant ser sånn ut: <<<<<<<<<< Jeg legger to lapper med baksidene mot hverandre. Syr gjennom de to halvpartene av stingene som er nærmest hverandre, altså når to rader med v-er ligger inntil hverandre syr jeg i de to midterste halve v-ene. Det blir flatt, pent og usynlig. Men det tar lang tid da☺️ Anonymkode: 0d843...73f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #5 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hver heklekant ser sånn ut: <<<<<<<<<< Jeg legger to lapper med baksidene mot hverandre. Syr gjennom de to halvpartene av stingene som er nærmest hverandre, altså når to rader med v-er ligger inntil hverandre syr jeg i de to midterste halve v-ene. Det blir flatt, pent og usynlig. Men det tar lang tid da☺️ Anonymkode: 0d843...73f Ikke min beste forklaring, men her er en YouTube-video som viser teknikken. Jeg liker å jobbe med lappene bakside mot bakside, mens hun legger lappene front mot front. Men teknikk og resultat er helt likt. Anonymkode: 0d843...73f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ikke min beste forklaring, men her er en YouTube-video som viser teknikken. Jeg liker å jobbe med lappene bakside mot bakside, mens hun legger lappene front mot front. Men teknikk og resultat er helt likt. Anonymkode: 0d843...73f Tusen takk. Jeg trodde jeg skulle hekle dem sammen, ikke sy, men det så ganske greit ut. Fester du tråden for hver gang du har festet to lapper sammen eller syr du flere direkte etter hverandre? Anonymkode: b0794...bf4
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #7 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Tusen takk. Jeg trodde jeg skulle hekle dem sammen, ikke sy, men det så ganske greit ut. Fester du tråden for hver gang du har festet to lapper sammen eller syr du flere direkte etter hverandre? Anonymkode: b0794...bf4 Bare hyggelig! En mellomting. Å sy med veldig lang tråd er jo bare irriterende. Men lang nok til to-tre sider går fint. 😉 Anonymkode: 0d843...73f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2021 #8 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Bare hyggelig! En mellomting. Å sy med veldig lang tråd er jo bare irriterende. Men lang nok til to-tre sider går fint. 😉 Anonymkode: 0d843...73f Takk. Det blir litt jobb, men koselig å sitte med når bi set tv. Satser på å bli ferdig til jul. Det skulle bli julegave. Hvis ikke blir det bursdagsgave 😊 Anonymkode: b0794...bf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå