Gå til innhold

Hva gjør mennene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til jul? Har de ansvar for noe?

Anonymkode: 66a1e...772

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har ansvar for 3 ting, gave til meg, gave til svigermor og gave til søsteren sin

Anonymkode: 1440d...87e

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Han har ansvar for 3 ting, gave til meg, gave til svigermor og gave til søsteren sin

Og huset? Ingenting?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og huset? Ingenting?

Han gjør det dersom jeg ber han om det, men ikke på eget inisjativ.

Skrevet

Han betaler 

Han er med og kjøper julegaver ihvertfall en gang 

Han baker krumkaker

Han lager julemiddagen (litt felles innsats da, men det er i hovedsak han som kokkelerer)

Han betaler vaskehjelp 

Anonymkode: 397cb...55a

Skrevet

Henger opp gardiner, ordner utelys på veranda. Hjelper til med pynting, stryker duker og pynter juletre sammen oss andre 

Anonymkode: 2fd11...dcc

Skrevet

Her lager mannen julematen, er nisse, pynter ute, gjør rent og forbereder sin del av gavene og annen handling.

Anonymkode: 54868...323

Skrevet

Han handler inn mat, lager middager. Jeg har ansvar for pynting, rydding, klesvask, handle gaver. Vi deler alle utgifter på to. Vi har vaskehjelp. Vasker ikke noe ekstra til jul! 😅

Anonymkode: 2186e...58d

Skrevet

Baker fruktkake, lager i stand maten et par av dagene i romjula da vi spiser ting han liker å lage, jeg lager det jeg liker å lage, han handler, vasker, rydder, kjøper selvsagt sine egne julegaver samt gavene til sin side av familien pluss lager julekalender til meg.

Anonymkode: 6399d...002

Skrevet

Jeg blir litt glad av sånne tråder. Vanligvias tenker jeg at mannen min er dårlig på husarbeid, men i jula gjør han mye. Han står for julematen (ofte inkludert dessert), kjøper og setter opp treet og husker på å vanne det. (Vi pynter sammen hele familien.) Ordner med adventsstjerne og andre lys. Kjøper gaver til sin del av familien og våre barn. Støvsuger og rydder også.

Anonymkode: a3041...0fb

Skrevet

Vi har vaskehjelp tre tiner hver uke, 6 time dagen siste hverdag før julaften og skal bort på julaften. Ikke mye å gjøre, han ordner sine julegaver, jeg mine, jeg pynter og baker litt, han lager sylte, pølser og posteier. Ganske likt med andre ord. 

Anonymkode: 3c7ef...ca3

Skrevet

Baker, lager julemiddag, ordner med julelys og sånt, vasking og rydding deler vi på. Gavehandel foretrekker han at jeg gjør. 

Anonymkode: c8f05...1c8

Skrevet

før jul så er det vel noen julegaver, typisk til meg og hans familie. Noe mathandling. Pepperkakebaking og pepperkakehus med unga. Julegranhogst og så vasker han huset (jeg rydder, han vasker). Han er litt med på matlaging, (våre foreldre lagwer vi assisterer og han er nok mer ivrig enn meg).

Jeg har noen flere oppgaver, men det er jo fordi jeg mener de tinga er viktig, mens han ikke bryr seg om julekort, julekaker, juledesserten feks...

Anonymkode: 9d2e7...92b

Skrevet

Fikser gaver til sin side av familien og litt til ungene, pynter utendørs, vasker vegger/tak/gulv og kjøkkenet, og lager brente mandler. Jeg fikser gaver til min side av familien og det meste til ungene, pynter innendørs og baker julekaker, lussekatter og pepperkakehus, og lager julemiddagen. 

Anonymkode: b2577...d7b

Skrevet

Han tar mesteparten av bakingen, julevasken, henger opp julegardiner, setter opp juletreet og pynter det sammen med barnet vårt, pynter ellers (og rydder bort all pynten etter jul), handler inn og lager julematen og tar seg av oppvasken.

Høres nesten ut som jeg ikke gjør noe. 😛 Men jeg tar en storopprydning før julevasken, ordner kalender, kjøper og pakker inn alle gavene unntatt den til meg, lager pepperkaker og pynter pepperkakehus med barnet vårt. Vi er fornøyd med ordningen, begge gjør det vi liker best/misliker minst og/eller liker å ha kontroll på. :)

Anonymkode: b564a...a8e

Skrevet

Minimalt av det som har med jul å gjøre. Det er alltid han som vasker hus og klær hele året, og så har han ansvar for å kjøpe gave til meg og fikse juletre så det er klart til å pyntes lille julaften. 

Jeg koser meg med juleforberedelsene og vet at han hjelper til om jeg spør. Men kontrollen, den er det jeg som har. 

Anonymkode: 84e10...405

Skrevet

tok noen år, men etterhvert skjønte han at vi er et team. Sliten mor som gjør ALT er absolutt ikke en rolig og avbalansert kone.... Nå gjør han halvparten. Noe som fører til at konemor er myyye mer rolig og koselig å være i hus med 😉 Da får alle en fin førjul og juletid.

Anonymkode: 46474...eb3

Skrevet

Alt jeg ber ham om. Han er smertelig klar over alt jeg gjør og sine manglende evner til å skjønne hva som til enhver tid må gjøres, så han svinser rundt meg, klar til å hoppe når jeg sier hopp 😆

Anonymkode: 6fb5b...f4c

Skrevet

Lite. Han kjøper gave til meg. 😊 Fornøyd med det jeg. Jeg er veldig julete. Han er med å bake og sette opp pepperkakehus. Mest barna og jeg som styrer. Jeg elsker å handle julegaver og  pakke inn. Han gjør andre ting, måke snø, skifter vinterdekk osv. 

Anonymkode: 56226...a72

Skrevet

Vasker hus, hjelper meg med matinnkjøp og setter opp pepperkakehus med ungene👍

Anonymkode: 95fec...9d8

Skrevet

Han gjør en litt rydding og vasking, er med og hugger juletrær, ordner gaver til og fra sin del av familien, gør det meste av matinnkjøp, ordner ofte med gaver til ungene (deler på det). Pynting og baking gjør han ikke, annet enn å sette juletrærne på fot og sette på lys, men han er super til å rydde etter gjester og å rydde julen vekk igjen for eksempel.

Anonymkode: d7dfc...69f

Skrevet

Vi deler som regel på det som skal gjøres. Han handler det meste av gaver. Jeg vasker mest hjemme. Han lager julematen, jeg dekker på. Han henger opp julelys ute. 

Anonymkode: 0e411...77f

Skrevet

Han gjør lite til jul, men mye ellers. Han tar seg av barna og det som dreier seg om deres aktiviteter og venner. 

Anonymkode: b6608...d11

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vasker hus, hjelper meg med matinnkjøp og setter opp pepperkakehus med ungene👍

Anonymkode: 95fec...9d8

Hjelper deg med matinnkjøp? Kan jo like gjerne være du som hjelper han med matinnkjøp. Han spiser vel maten dere kjøper?

Anonymkode: c2216...307

Skrevet

Julemiddagen, og elles ryddar og vaskar han minst like mykje som meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...