Gå til innhold

Noen som har blitt utredet p.g.a. lav hvilepuls?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en generell helsekontroll på jobb tok jeg opp dette med lav hvilepuls. Sykepleier mente jeg måtte kontakte lege og be om en utredning siden jeg er endel svimmel. At jeg burde gå med en apparat (hugser ikke hva hun kalte det) for å måle pulsen min 24 timer.

Er ellers i fin for, og vil ikke virke "hysterisk". Tok en EKG for en stund siden p.g.a. dette og den var helt fin. Sykepleieren mente det ikke viste "hele bildet". Noen som kan litt om dette?

Anonymkode: c0134...2c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter har blitt utredet, men kan ikke huske at hun har gått med noe apparat. Utfallet var ihvertfall at hun bare har naturlig lav og at den bare blir litt lavere pga en medisin hun går på. Så for henne er det helt greit, om en bare ser på grafer er den for lav. (Hun går på vgs helse og der de slo på alarmklokka og hun ble sjekket ut. Hun var innom både leger og sykehus, helt hva aner jeg ikke)

Både jeg og min søster har lav. Hun tok en test på olympiatoppen, de mente den var for lav og hun sjekket innimellom. Da måtte hun vist sjekke min også, til hennes skuffelse var min enda lavere. Ingen av oss har gjort noe mer enn å sjekke den innimellom hjemme, vi så ingen grunn til det når vi ikke har noen problemer. Min datter har litt problemer, men det som evt kan ha noe å si med dette skjer i forbindelse med anfall i hennes. Den ene tingen påvirker et andre osv, så ikke ett problem i hverdagen. 

Anonymkode: e4c8c...889

Skrevet

Min datter har blitt utredet, men kan ikke huske at hun har gått med noe apparat. Utfallet var ihvertfall at hun bare har naturlig lav og at den bare blir litt lavere pga en medisin hun går på. Så for henne er det helt greit, om en bare ser på grafer er den for lav. (Hun går på vgs helse og der de slo på alarmklokka og hun ble sjekket ut. Hun var innom både leger og sykehus, helt hva aner jeg ikke)

Både jeg og min søster har lav. Hun tok en test på olympiatoppen, de mente den var for lav og hun sjekket innimellom. Da måtte hun vist sjekke min også, til hennes skuffelse var min enda lavere. Ingen av oss har gjort noe mer enn å sjekke den innimellom hjemme, vi så ingen grunn til det når vi ikke har noen problemer. Min datter har litt problemer, men det som evt kan ha noe å si med dette skjer i forbindelse med anfall i hennes. Den ene tingen påvirker et andre osv, så ikke ett problem i hverdagen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ok, regner med det ikker er noe unormalt hos meg heller. Hvor lavt ligger din puls da? HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ok, regner med det ikker er noe unormalt hos meg heller. Hvor lavt ligger din puls da? HI

Jeg er ikke utredet, og har ikke noen plager. Men har hvilepuls ned rundt 45-50. Jeg er ganske godt trent, så legen har ikke reagert noe på det. 

Anonymkode: 033a3...d31

Skrevet

Hva er din da, Hi?

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hva er din da, Hi?

Ligger ned mot 38. Er ikke godt trent.

Skrevet

Mannen min ligger ned mot 38 i hvilepuls. Han ble utredet for et år siden. Tok 24 timers ekg og ultralyd. Vanlig ekg viser bare øyeblikksbilde. Han var helt frisk og fint. Hele familien hans ligger veldig lavt og har alltid gjort det. 

Anonymkode: a1bf4...b24

Skrevet

Jeg har helt ned mot 37 i hvilepuls. Jeg trener en del, men er absolutt ikke toppidrettsutøver! Ble utredet og alt så bra ut. Noen har naturlig lav puls. Men greit å sjekke ut. 

Skrevet

Da jeg skulle registrere meg som blodgiver for noen år siden, fikk jeg telefon to ganger etter første sjekk om jeg ofte følte meg svimmel eller besvimte da jeg hadde hvilepuls på 44. Husket da at en lege tidligere spurte om jeg trente mye da jeg hadde hvilepuls som en toppidrettsutøver. Spilte da håndball i 5. divisjon - så nei, ikke mye trening. Har aldri blitt sjekket utover dette..

Anonymkode: 1b051...190

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...