Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Jeg er alenemamma og er for tiden arbeidsledig. For en stund siden fikk jeg spørsmål om å sitte barnevakt to timer unna der jeg tjener 600 kr som jeg virkelig trenger nå før jul. Dette var helgen far skulle ha barnet men nå har han avlyst. Har selvfølgelig sagt at da må han skaffe barnevakt men det er han ikke enig i,å har bare valgt å ikke hente barnet. Ser nå at jeg er ikke hjemme før 19.00 å får da dårlig samvitighet ovenfor barnet mitt,at jeg er borte neste hele dagen. Det er eventuelt bestemoren som må passe han å der liker han ikke å være ettersom han syns det er kjedelig. Barnet er 10 år. Hva hadde dere gjort? Avlyst å sitte barnevakt eller tvinge barnet til å være hos bestemoren? Jeg får dårlig samvitighet uansett hva jeg velger. Har sjeldent barnevakt men 6.desember må jeg også ha barnevakt ettersom en vennine har spandert dyr julekonsertbillett på meg. Anonymkode: 116c9...117
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Min tiåring kunne vært hjemme alene til kl. 1900 uten problemer. Forbered enkel mat barnet kan lage etter skolen. Hvis ikke kan bestemor komme hjem til barnet? Anonymkode: a2696...46c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Kan du ta med barnet dit du skal sitte barnevakt? Anonymkode: d7a23...577
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Min tiåring kunne vært hjemme alene til kl. 1900 uten problemer. Forbered enkel mat barnet kan lage etter skolen. Hvis ikke kan bestemor komme hjem til barnet? Anonymkode: a2696...46c Barnet ønsker selv å være alene hjemme men syns det ble veldig mange timer. Anonymkode: 116c9...117
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kan du ta med barnet dit du skal sitte barnevakt? Anonymkode: d7a23...577 Kan jo høre med foreldrene. Anonymkode: 116c9...117
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #6 Skrevet 27. november 2021 Ta tiåringen med. Sørg for at vertskapet har en morsom film dere kan se sammen. Steik vafler. Kos dere alle sammen. Anonymkode: a2157...dee
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #7 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ta tiåringen med. Sørg for at vertskapet har en morsom film dere kan se sammen. Steik vafler. Kos dere alle sammen. Anonymkode: a2157...dee Eller kanskje omvendt. Sende han til bestemoren men ta med en kjekk film, å høre med moren min om kan gjøre det litt hyggelig med vafler. For problemet er vel ikke egentlig at jeg for engangsskyld har barnevakt,er vel mer det at jeg får dårlig samvitighet om han er hos besteforeldrene hele dagen når han ikke vil det. Anonymkode: 116c9...117
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #8 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Ta tiåringen med. Sørg for at vertskapet har en morsom film dere kan se sammen. Steik vafler. Kos dere alle sammen. Anonymkode: a2157...dee Babyen jeg skal passe er bare 6 mnder foresten. Så blir ikke akkurat film på hun Anonymkode: 116c9...117
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #9 Skrevet 27. november 2021 Du mente at far skulle skaffe barnevakt siden han egentlig skulle ha barnet i helgen. Men selv vil du ikke bruke barnevakt da gutten vil kjede seg.... Ingen barn dør av å kjede seg litt. En på 10 kan dessutten fint være de timene alene. Ved å avlyse ødelegger du for de du skulle hjelpe, og når du faktisk kan ungå det synes jeg du bør gjennomføre. Anonymkode: a5604...d71
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du mente at far skulle skaffe barnevakt siden han egentlig skulle ha barnet i helgen. Men selv vil du ikke bruke barnevakt da gutten vil kjede seg.... Ingen barn dør av å kjede seg litt. En på 10 kan dessutten fint være de timene alene. Ved å avlyse ødelegger du for de du skulle hjelpe, og når du faktisk kan ungå det synes jeg du bør gjennomføre. Anonymkode: a5604...d71 Selvsagt er det far sitt ansvar å finne barnevakt når HAN avlyser sin helg! Å når jeg først har barnet mitt i helgen så føles det litt feil å sette han til besteforeldrene for å passe andre sine unger. Var jo derfor jeg avtalte å sitte barnevakt når jeg skulle ha barnefri. Er ikke min feil at far velger å ikke holde seg til samværsavtalen. Barnet har ikke vondt av å kjede seg litt lei,men å ha barnevakt fra 10-19 der det er lite å finne på er ikke drømmesituasjonen. Men kommer nok til å levere han til bestemoren å ta med sykkel,en gøy film og be moren om å lage vafler eller noe så de kan kose seg sammen. Da får jeg bedre samvitighet av at jeg er borte. Anonymkode: 116c9...117
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 600 kroner to timer unna? Kan vel ikke akkurat lønne seg når man skal kjøre egen bil eller kollektivt så langt. Anonymkode: 1fc3d...d65
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): 600 kroner to timer unna? Kan vel ikke akkurat lønne seg når man skal kjøre egen bil eller kollektivt så langt. Anonymkode: 1fc3d...d65 Det samme tenkte jeg. Bare kjørekostnadene blir høyere etter statens satser. Hadde aldri giddet å bruke 9 timer til å være barnevakt for usle 600,-. Til og med tenåringen min tjener mer en lørdag på jobb. Anonymkode: ae83d...f12
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #13 Skrevet 27. november 2021 4 timer reise tur-retur og 2 timer barnevakt for 600kr. Det blir 100 kr timen du er borte fra hjemmet. Reisekostnader: anslår 150-200 kr. Du sitter igjen med si 400 kr for 6 timer ut av hjemmet. Reell betaling blir da 60-70kr timen (per time fu er yte av hus) for så mye bry. Hadde virkelig benyttet meg av fars dårlige oppfølging og beklaget på vegne av dem du ikke lenger kan stille opp for. Anonymkode: 91fb7...bda
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): 4 timer reise tur-retur og 2 timer barnevakt for 600kr. Det blir 100 kr timen du er borte fra hjemmet. Reisekostnader: anslår 150-200 kr. Du sitter igjen med si 400 kr for 6 timer ut av hjemmet. Reell betaling blir da 60-70kr timen (per time fu er yte av hus) for så mye bry. Hadde virkelig benyttet meg av fars dårlige oppfølging og beklaget på vegne av dem du ikke lenger kan stille opp for. Anonymkode: 91fb7...bda Hun skal være barnevakt fra 10-19. Har man lite penger er 600 kr mye. Det er vel ikke opp til deg å bestemme hvordan hun skal tjene pengene sine. Hi, barnet ditt har ikke vondt av å kjede seg, så send han til mormor og glem den dårlige samvittigheten. Anonymkode: aba7b...2d3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #15 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): 600 kroner to timer unna? Kan vel ikke akkurat lønne seg når man skal kjøre egen bil eller kollektivt så langt. Anonymkode: 1fc3d...d65 Har busskort så det går fint. Anonymkode: 116c9...117
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #16 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det samme tenkte jeg. Bare kjørekostnadene blir høyere etter statens satser. Hadde aldri giddet å bruke 9 timer til å være barnevakt for usle 600,-. Til og med tenåringen min tjener mer en lørdag på jobb. Anonymkode: ae83d...f12 Nei men da har du aldri hatt veldig dårlig råd. Anonymkode: 116c9...117
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #17 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): 4 timer reise tur-retur og 2 timer barnevakt for 600kr. Det blir 100 kr timen du er borte fra hjemmet. Reisekostnader: anslår 150-200 kr. Du sitter igjen med si 400 kr for 6 timer ut av hjemmet. Reell betaling blir da 60-70kr timen (per time fu er yte av hus) for så mye bry. Hadde virkelig benyttet meg av fars dårlige oppfølging og beklaget på vegne av dem du ikke lenger kan stille opp for. Anonymkode: 91fb7...bda Som sagt bruker ikke en krone på reiseutgifter ettersom jeg tar buss å har busskort som allerede er betalt for hele uken. Anonymkode: 116c9...117
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #18 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Hun skal være barnevakt fra 10-19. Har man lite penger er 600 kr mye. Det er vel ikke opp til deg å bestemme hvordan hun skal tjene pengene sine. Hi, barnet ditt har ikke vondt av å kjede seg, så send han til mormor og glem den dårlige samvittigheten. Anonymkode: aba7b...2d3 Skal bare være barnevakt fra 10-16 men skal de flere busser hver vei å er en del ventetid på neste buss pga reisevei. Sier jeg ja til å sitte barnevakt søndag så vil jeg mest sannsynlig få mer barnevakt fremover. Men hvis jeg avlyser så ser hun nok på meg som useriøs å får gjerne ikke flere barnevaktjobber. Ja 600 kr er mye når vi har så dårlig råd. Gruer meg til Desember pga vi har dårlig råd så kommer til å si ja til barnevaktjobber selv om det er litt reisevei. Anonymkode: 116c9...117
*Miss Marple* Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Skal bare være barnevakt fra 10-16 men skal de flere busser hver vei å er en del ventetid på neste buss pga reisevei. Sier jeg ja til å sitte barnevakt søndag så vil jeg mest sannsynlig få mer barnevakt fremover. Men hvis jeg avlyser så ser hun nok på meg som useriøs å får gjerne ikke flere barnevaktjobber. Ja 600 kr er mye når vi har så dårlig råd. Gruer meg til Desember pga vi har dårlig råd så kommer til å si ja til barnevaktjobber selv om det er litt reisevei. Anonymkode: 116c9...117 Gutten din har ikke vondt av å kjede seg og han får verdifull tid sammen med mormor. Glem den dårlige samvittigheten, det at du tjener ekstra penger vil jo komme han også til gode. Ha en fin dag sammen med baby, det å få snuse på baby er jo en fin ekstra bonus i tillegg til lønnen.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #20 Skrevet 27. november 2021 *Miss Marple* skrev (Akkurat nå): Gutten din har ikke vondt av å kjede seg og han får verdifull tid sammen med mormor. Glem den dårlige samvittigheten, det at du tjener ekstra penger vil jo komme han også til gode. Ha en fin dag sammen med baby, det å få snuse på baby er jo en fin ekstra bonus i tillegg til lønnen. Nei du har nok rett,kan heller legge til rette for at de skal ha det kjekt før jeg drar. Ja vi hadde virkelig trengt pengene nå når det ikke er så lenge til jul. Ja det er stor bonus å få passe en så liten skjønn baby,hadde sett frem til det Anonymkode: 116c9...117
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #21 Skrevet 27. november 2021 Ikke noe å ha dårlig samvittighet for altså, en rolig søndag hos mormor tåler en 10-åring veldig fint. Hva gjør han hjemme som er så mye morsommere enn å være hos mormor? Kan han ta med seg noe av det han driver med? Kan du snakke med mormor om at han er i en alder nå som krever litt initiativ fra henne, men at hun ikke skal gå ut av sitt gode skinn for å "please" han heller. Hun må jo finne en mellomting, men det er ikke så uvanlig at ungene har en periode hvor det å besøke besteforeldre en hel dag er litt kjedelig. Kanskje de kan planlegge noe han synes er koselig, bake noen julekaker e.l. Mine unger har elsket å bake pepperkaker på den alderen, de er gamle nok til å fikse det greit, og det er morsomt å pynte kakene etterpå med melis, nonstop osv. Eller kanskje de kan lime sammen et pepperkakehus og pynte det? Jeg skjønner at det kan bli litt kjedelig for en 10-åring og holde en strikkende mormor med selskap i sofakroken hele dagen, så littegranne aktivitet fra mormor er greit. Anonymkode: 3fbdb...270
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #22 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Ikke noe å ha dårlig samvittighet for altså, en rolig søndag hos mormor tåler en 10-åring veldig fint. Hva gjør han hjemme som er så mye morsommere enn å være hos mormor? Kan han ta med seg noe av det han driver med? Kan du snakke med mormor om at han er i en alder nå som krever litt initiativ fra henne, men at hun ikke skal gå ut av sitt gode skinn for å "please" han heller. Hun må jo finne en mellomting, men det er ikke så uvanlig at ungene har en periode hvor det å besøke besteforeldre en hel dag er litt kjedelig. Kanskje de kan planlegge noe han synes er koselig, bake noen julekaker e.l. Mine unger har elsket å bake pepperkaker på den alderen, de er gamle nok til å fikse det greit, og det er morsomt å pynte kakene etterpå med melis, nonstop osv. Eller kanskje de kan lime sammen et pepperkakehus og pynte det? Jeg skjønner at det kan bli litt kjedelig for en 10-åring og holde en strikkende mormor med selskap i sofakroken hele dagen, så littegranne aktivitet fra mormor er greit. Anonymkode: 3fbdb...270 Dette. Hjelp mormor litt med ideer. Bedre at tiåringen er hos mormor enn alene hjemme. Hvorfor ville dry vært bedre hjemme forresten? Det er vel også kjedelig? Så håper jeg far betaler bidrag. Om han betaler lite-at du ber nav gjøre en ny beregning for faktisk samvær. Når han ikke gjennomfører samvær i henhold til avtalen så får dere også ordne bidragsavtalen slik at det blir riktig. Anonymkode: be209...de5
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #23 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dette. Hjelp mormor litt med ideer. Bedre at tiåringen er hos mormor enn alene hjemme. Hvorfor ville dry vært bedre hjemme forresten? Det er vel også kjedelig? Så håper jeg far betaler bidrag. Om han betaler lite-at du ber nav gjøre en ny beregning for faktisk samvær. Når han ikke gjennomfører samvær i henhold til avtalen så får dere også ordne bidragsavtalen slik at det blir riktig. Anonymkode: be209...de5 Det er sikkert fordi at han om han er alene hjemme så er det ingen som sier at han må slutte å spille/legge vekk mobilen. Kommer nok til å sende han til bestemor med sykkel og favoritt filmen hans,å høre om kan lage vafler eller noe som de kan kose seg med. NAV krever inn barnebidrag ja heldigvis. Han har ofte sønnen sin når han skal;men dukker det opp noe gøyere så kan han lett avlyse. Anonymkode: 116c9...117
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #24 Skrevet 27. november 2021 Det var latterlig dårlig betalt for 9 timers jobb for ett så lite barn. Anonymkode: 67b30...9a5
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #25 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det var latterlig dårlig betalt for 9 timers jobb for ett så lite barn. Anonymkode: 67b30...9a5 Skal bare jobbe fra 10-16. Men må ta flere busser å bussene går ikke så ofte på søndager så blir en del venting. Anonymkode: 116c9...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå