Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Jeg er alene med all omsorg for 4 små barn, har aldri mulighet til å handle, gå til frisøren verken med meg eller barna. Klarer ikke å følge opp barna med tanke på lekser. Dusje gjør de maks 1 gang i uken. Jeg er i full jobb og fra jeg kommer inn døren hjemme må jeg jobbe. Det er mye å gjøre. Klær, mister skal lages, finne frem klær, lage mat. Legging, synging, trøsting. Osv. Jeg føler meg KVELT ! Er det normalt å få angst av dette? Jeg har ikke tid til å se noe på tv en gang Anonymkode: 84e75...19c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Det hadde jeg også fått angst av. Du bør få foreldreveiledning. Det er ikke normalt å ikke klare å gi adekvat omsorg for fire barn. Anonymkode: b56de...758
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det hadde jeg også fått angst av. Du bør få foreldreveiledning. Det er ikke normalt å ikke klare å gi adekvat omsorg for fire barn. Anonymkode: b56de...758 Hva mener du? Anonymkode: 84e75...19c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Det er 2 ting du MÅ gjøre NÅ 1. Snak med legen din, etter hva du skriver tipper jeg du er ved å bli utbrent og utslitt, få deg en sykemelding for å komme deg til hektene 2. Snakk med barnevernet og be om hjelp, de er også til for å hjelpe, be om hjelp til avlastning. Anonymkode: 0db6e...925
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hva mener du? Anonymkode: 84e75...19c Hvis du aldri klarer å komme ovenpå, ikke klarer å vaske barna ofte nok eller følge opp lekser så kan du kanskje ha nytte av at noen utenfra kommer og observerer tidstyvene. Barna er neppe så små at de må ha 100 % oppmerksomhet hele tiden, så du burde kunne gjøre ting selv med dem rundt deg? Anonymkode: b56de...758
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 Helt normalt ❤ Men hadde nok ikke vært i jobb i tillegg❤🙏 Anonymkode: dc731...295
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Du bør søke hjelp og avlastning. Se om det finnes en home start i din kommune ❤️ Anonymkode: 22c3a...3b3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 Dette er oppskriften på å bli syk. Mentalt syk. Hvis du aldri får fri og avlastning. Lade batteriene dine. Hvor er far/fedre? Besteforeldre? Så ja angst kan man få. Hvis din hjerne er i overload hele tiden, begynner den å beskytte deg. Psykisk sykdom kan være kroppens måte å fortelle deg at nå er det nok. Anonymkode: a1bc1...9bd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 Prøv å finne hjelp hvor det er mulig 😊 Mer hjelp av far til barna? En venninne/venn, tante, onkel, bestefar/mor osv osv kan kanskje ta to av barna noen ganger, robotstøvsuger, planlegging (alt fra klær til nistepakker), matkasser (sparer tid på å ikke handle og man slipper å tenke på hva man skal ha). Jeg er selv alene med fire, hvor eldste er 7 år. Det er slitsomt, men vi klarer oss fint. Har ikke slekt som hjelper, men heldigvis en god venninne. Samt at jeg planlegger alt, og legger lista lavt. Barna som går på skole kommer for eksempel ikke hjem samme tid fra SFO, det er en halv time imellom. Slik får jeg gjort leksene med begge, uten at den andre forstyrrer. De andre får skjermtid i lekse/middagslagingstiden. Så er det aktiviteter. Jeg har bosatt meg slik at de uten problem kan få/sykle dit selv. Skulle de ville ha følge likevel, så tar jeg med de minste, og leker på lekeplass ect ect. Tror tankesettet er viktig. Tenk at dette mestrer du! Du må bare finne din måte 😊 Lykke til! Anonymkode: 2439f...2ec
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 Det ville vært unormalt å IKKE få angst! Du brenner deg ut. Søk hjelp! Ansett trillepiker, be om avlastingshjem, hyr vaskedame, kjøp robotstøvsuger og tørketrommel. Lag 20 nister på søndag og putt i fryseren. Anonymkode: 3cc8a...ad6
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det hadde jeg også fått angst av. Du bør få foreldreveiledning. Det er ikke normalt å ikke klare å gi adekvat omsorg for fire barn. Anonymkode: b56de...758 Det er da helt normalt at man ikke klarer det ALENE, hver dag hele året! Anonymkode: 3cc8a...ad6
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #12 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvis du aldri klarer å komme ovenpå, ikke klarer å vaske barna ofte nok eller følge opp lekser så kan du kanskje ha nytte av at noen utenfra kommer og observerer tidstyvene. Barna er neppe så små at de må ha 100 % oppmerksomhet hele tiden, så du burde kunne gjøre ting selv med dem rundt deg? Anonymkode: b56de...758 Jo de er små. 3 er under 4 år. 1 skolebarn Anonymkode: 84e75...19c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #13 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er da helt normalt at man ikke klarer det ALENE, hver dag hele året! Anonymkode: 3cc8a...ad6 TUSEN TAKK ❤ Anonymkode: 84e75...19c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #14 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Prøv å finne hjelp hvor det er mulig 😊 Mer hjelp av far til barna? En venninne/venn, tante, onkel, bestefar/mor osv osv kan kanskje ta to av barna noen ganger, robotstøvsuger, planlegging (alt fra klær til nistepakker), matkasser (sparer tid på å ikke handle og man slipper å tenke på hva man skal ha). Jeg er selv alene med fire, hvor eldste er 7 år. Det er slitsomt, men vi klarer oss fint. Har ikke slekt som hjelper, men heldigvis en god venninne. Samt at jeg planlegger alt, og legger lista lavt. Barna som går på skole kommer for eksempel ikke hjem samme tid fra SFO, det er en halv time imellom. Slik får jeg gjort leksene med begge, uten at den andre forstyrrer. De andre får skjermtid i lekse/middagslagingstiden. Så er det aktiviteter. Jeg har bosatt meg slik at de uten problem kan få/sykle dit selv. Skulle de ville ha følge likevel, så tar jeg med de minste, og leker på lekeplass ect ect. Tror tankesettet er viktig. Tenk at dette mestrer du! Du må bare finne din måte 😊 Lykke til! Anonymkode: 2439f...2ec Hei. Så koselig å få høre hvordan du legger opp livet ditt. Takk for tips. Jeg har tenkt at å kjøre innom en butikk som tilbyr levering. Jeg har tenkt å få tak i robotstøvsuger. Og lage niste for flere dager Det største problemet er at jeg ikke er hjemme før 17:30. Og da er det mye som skal ordnes. De minste legger seg kl.18. En annen ting som også er problemet er at det ene barnet helt sikkert har autisme. Men ingen vil henvise barnet. Barnet kan hyle i 2 timer hver dag. Jeg kan IKKE gå på butikken med barna da blir hin turbo. Dette er bare LITT av utfordringene. Et annet barn har angst og jeg må bruke mye tid på hin ved legging f.eks. Anonymkode: 84e75...19c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #15 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Dette er oppskriften på å bli syk. Mentalt syk. Hvis du aldri får fri og avlastning. Lade batteriene dine. Hvor er far/fedre? Besteforeldre? Så ja angst kan man få. Hvis din hjerne er i overload hele tiden, begynner den å beskytte deg. Psykisk sykdom kan være kroppens måte å fortelle deg at nå er det nok. Anonymkode: a1bc1...9bd Jeg føler meg syk. Har begynt på Zoloft. Og ja, jeg klarer ikke alt. Fikk et sammenbrudd i bhg sist uke. Ikke kjekt Anonymkode: 84e75...19c
Østerdølen Skrevet 27. november 2021 #16 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg føler meg syk. Har begynt på Zoloft. Og ja, jeg klarer ikke alt. Fikk et sammenbrudd i bhg sist uke. Ikke kjekt Anonymkode: 84e75...19c Be om hjelp!Den beste forelderen, er den som selv innser at hun trenger hjelp. Skal ungene ha en velfungerende mor,kan du ikke slite deg helt ut,som det ser ut som du gjør nå. Dette kommer til å gå helt fint,bare du får litt avlastning og hjelp.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #17 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg er alene med all omsorg for 4 små barn, har aldri mulighet til å handle, gå til frisøren verken med meg eller barna. Klarer ikke å følge opp barna med tanke på lekser. Dusje gjør de maks 1 gang i uken. Jeg er i full jobb og fra jeg kommer inn døren hjemme må jeg jobbe. Det er mye å gjøre. Klær, mister skal lages, finne frem klær, lage mat. Legging, synging, trøsting. Osv. Jeg føler meg KVELT ! Er det normalt å få angst av dette? Jeg har ikke tid til å se noe på tv en gang Anonymkode: 84e75...19c Ikke bruk ordet angst da du åpenbart ikke vet hva angst er. At du er alene velger du selv. Anonymkode: 152c5...fe8
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #18 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ikke bruk ordet angst da du åpenbart ikke vet hva angst er. At du er alene velger du selv. Anonymkode: 152c5...fe8 Hvordan vet du at hun har valgt å være alene? Anonymkode: b56de...758
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 Jeg tror ikke det er normalt T det gir angst, men at du blir stresset og sliten vil jeg tro e vanlig. Anonymkode: f6a5d...cf4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #20 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ikke bruk ordet angst da du åpenbart ikke vet hva angst er. At du er alene velger du selv. Anonymkode: 152c5...fe8 Unnskyld meg! Valgte jeg selv å være alene? Hvor står det? Vet du noe om forløpet til min situasjon? Anonymkode: 84e75...19c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #21 Skrevet 27. november 2021 Østerdølen skrev (39 minutter siden): Be om hjelp!Den beste forelderen, er den som selv innser at hun trenger hjelp. Skal ungene ha en velfungerende mor,kan du ikke slite deg helt ut,som det ser ut som du gjør nå. Dette kommer til å gå helt fint,bare du får litt avlastning og hjelp. Jeg har prøvd å få hjelp i 1,5 år. Jeg har kjempet en forfedelig kamp og har prøvd alt jeg kommer over. Snakket med alle instanser. 1 helg i mnd har jeg blitt forespeilet å få hjelp. Men det er altfor lite desverre. Jeg har ikke økonomi til å gå ned i stilling. Jobber nå 100%. Jeg holder på å "drukne" hver dag. Jeg drømmer om å rømme! Jeg vurderer det til tider fordi det blir for mye for meg Anonymkode: 84e75...19c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #22 Skrevet 27. november 2021 1) ikke vær hard mot deg selv. Ingen som hadde fikset din situasjon uten å bli utmattet. 2) gå til legen å be om sykemelding. Kortsiktig løsning, men gir deg tid til å bygge deg opp, skaffe hjelp til barna med utfordringer og energi til å etablere nye rutiner og mulighet til å finne andre løsninger. Anonymkode: a306b...fe4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #23 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): 1) ikke vær hard mot deg selv. Ingen som hadde fikset din situasjon uten å bli utmattet. 2) gå til legen å be om sykemelding. Kortsiktig løsning, men gir deg tid til å bygge deg opp, skaffe hjelp til barna med utfordringer og energi til å etablere nye rutiner og mulighet til å finne andre løsninger. Anonymkode: a306b...fe4 Tusen takk kjære deg ❤ Det er godt å høre. Barnet med angst har jeg og stått på for. Først fikk han sosialisering gjennom skolen og fikk prate med helsesykepleier på skolen, deretter fikk han komme til kommunepsylolog, hun anbefalte henvisning til bup, han ble henvist, fikk avslag, jeg klaget og han er nå i bup. Men det er mye sykdom i bup, sist time var i august. Hin som mest sannsynlig har autisme har jeg tatt kontakt med helsestasjonen siden fødsel og fastlegen 5 ganger, hin blir ikke henvist. Jeg er medlem i autisme foreningen og de skulle sjekke opp i muligheter. Venter på svar. Hin kan altså hyle og protestere i 2 timer hver dag. Nesten hver dag brekker hin seg, kaster nesten opp pga tung lukter mener hin. Jeg har flere barn som også fortjener å bli sett, fulgt opp. Jeg føler det blir for mye å følge opp. Tiden strekker heller ikke til. Anonymkode: 84e75...19c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #24 Skrevet 27. november 2021 Høres ut som du trenger litt struktur på hverdagen. Kanskje en sykemelding for å komme deg litt. Men rutiner bør du få inn. De tre små på badet kl 18,til bad eller dusj(ungene må vaskes), så puss tenner mens den eldste er i dusjen eller badet. Mens største tørker deg legger du de små. Anonymkode: 4a493...66a
amandine Skrevet 27. november 2021 #25 Skrevet 27. november 2021 Skjønner jeg deg rett har skolebarnet ditt angst og du mener et av barna under 4 år har autisme- et-eller-annet? Om en fireåring hyler i timer hver dag kan være mye annet også, noe så enkelt som at barnet er preget av at dere alle sammen lever i en form for unntakstilstand. Det høres ikke ut som en god hverdag for noen av dere, barn skal ikke måtte oppleve at mamma bryter sammen i barnehagen eller at alt bare er kaos som det åpenbart er hos dere. Når du har så mange små barn har du sikkert tett dialog med helsestasjonen. Kan du høre med helsesykepleier om hjelp? Hun kjenner systemet og tilbudet der du bor. Du er nødt til å be om hjelp, for sånn her kan du ikke ha det, hverken du eller barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå