TinaK 1990 Skrevet 27. november 2021 #26 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Selvsagt. Hvorfor skal man ikke gjøre det, tenker jeg? Prisen betyr ikke noe, men jeg tenker alltid mye og lenge på hva han vil bli ordentlig glad for. Hold romantikken i live, folkens. Jeg orker i hvert fall ikke å bli et kjedelig og satt ektepar som ikke unner hverandre en liten gave under juletreet engang. 🤷🏻♀️ Anonymkode: ea09d...e0c Hallo!!! Snakk om å dramatisere!! Det finnes jammen 364 andre dager i året på å holde romantikken i live, små gleder i hverdagen og helger. Virkelig!!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #27 Skrevet 27. november 2021 TinaK 1990 skrev (6 minutter siden): Hallo!!! Snakk om å dramatisere!! Det finnes jammen 364 andre dager i året på å holde romantikken i live, små gleder i hverdagen og helger. Virkelig!! Både og, ikke enten eller. Anonymkode: e74eb...99a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #28 Skrevet 27. november 2021 TinaK 1990 skrev (1 time siden): Hallo!!! Snakk om å dramatisere!! Det finnes jammen 364 andre dager i året på å holde romantikken i live, små gleder i hverdagen og helger. Virkelig!! Men hvorfor skal man anstrenge seg de 364 andre dagene, men ikke på julaften? Da kan man jo tenke det samme på årsdager, bursdager osv. ikke noe å lage styr om, romantikken kan kan man sørge for siden. Jeg syns det er svært rart å kjøpe gaver til barna, foreldrene, nieser og nevøer, men den man elsker, hn kan få en halv støvsuger. Anonymkode: 23f87...9fa
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. november 2021 #29 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men hvorfor skal man anstrenge seg de 364 andre dagene, men ikke på julaften? Da kan man jo tenke det samme på årsdager, bursdager osv. ikke noe å lage styr om, romantikken kan kan man sørge for siden. Jeg syns det er svært rart å kjøpe gaver til barna, foreldrene, nieser og nevøer, men den man elsker, hn kan få en halv støvsuger. Anonymkode: 23f87...9fa Enda rarere her da. Her får kun ungene gaver. Er det ikke fint at folk feirer på den måten de selv ønsker da? Gaver eller ikke. Støvsuger eller en halv sådan .
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #30 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ja, den handler om mer enn gaver. Men den handler også om gaver. Og om man alltid skal være fornuftig og praktisk kan den lille, viktige gnisten fort slokne. Kjøp gjerne dyner og puss opp badet, men det er utrolig rart å kalle det for gaver? Om vi hadde hatt dårlig råd hadde jeg blitt kjempeglad for en god krem eller sjokolade. Det viktige er at han har tenkt på hva han kan finne som passer meg og som gjør meg glad. Jeg tenker at det er de som insisterer på å kalle kjøp av støvsuger for gave til hverandre som har fokus på at gaver må koste mye. Jeg vil heller ha en innpakket sjokoladeplate enn å få penger til en halv støvsuger. Ta vare på romantikken og spenningen, overraskelse under treet kan være en viktig del av det. Anonymkode: 23f87...9fa Jeg blir alltid like fascinert når fremmede vet hva som er riktig for folk de aldri har møtt en gang🥴 Anonymkode: b44a6...ed5
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #31 Skrevet 27. november 2021 Litt variabelt fra år til år. Vi bryr oss ikke så mye om gaver, ny bil tror jeg ble nok gave på oss i år! Anonymkode: 518bc...a31
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #32 Skrevet 27. november 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Enda rarere her da. Her får kun ungene gaver. Er det ikke fint at folk feirer på den måten de selv ønsker da? Gaver eller ikke. Støvsuger eller en halv sådan . Dette er et diskusjonsforum og jeg diskuterer om man gir gaver til partneren eller ikke. Du forsøker igjen å få tråden til å handle om deg, det er ikke jeg interessert i. Anonymkode: 23f87...9fa
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. november 2021 #33 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dette er et diskusjonsforum og jeg diskuterer om man gir gaver til partneren eller ikke. Du forsøker igjen å få tråden til å handle om deg, det er ikke jeg interessert i. Anonymkode: 23f87...9fa Jeg deltar i tråden på lik linje som deg. Jeg har annet syn på saken enn deg og det må være ok eller ?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #34 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dette er et diskusjonsforum og jeg diskuterer om man gir gaver til partneren eller ikke. Du forsøker igjen å få tråden til å handle om deg, det er ikke jeg interessert i. Anonymkode: 23f87...9fa Hun har da like mye rett til å fortelle hvordan familien hennes gjør det,som du har! Skjerp deg! Anonymkode: 85d63...53a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #35 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Selvsagt. Hvorfor skal man ikke gjøre det, tenker jeg? Prisen betyr ikke noe, men jeg tenker alltid mye og lenge på hva han vil bli ordentlig glad for. Hold romantikken i live, folkens. Jeg orker i hvert fall ikke å bli et kjedelig og satt ektepar som ikke unner hverandre en liten gave under juletreet engang. 🤷🏻♀️ Anonymkode: ea09d...e0c Romantikk er faktisk ikke for alle. Hverken jeg eller mannen finnes romantiske, men vi har det fint sammen likevel. Selv om vi er et kjedelig og satt ektepar. 😛 Anonymkode: fa91e...b4d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #36 Skrevet 27. november 2021 TinaK 1990 skrev (4 timer siden): Hallo!!! Snakk om å dramatisere!! Det finnes jammen 364 andre dager i året på å holde romantikken i live, små gleder i hverdagen og helger. Virkelig!! Dramatisere, du. Ja, vi klarer å holde den i live mange av de 364 andre dagene også vi, men hvorfor i huleste skal man bare la vær på julaften? 🙄 Anonymkode: ea09d...e0c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. november 2021 #37 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Dramatisere, du. Ja, vi klarer å holde den i live mange av de 364 andre dagene også vi, men hvorfor i huleste skal man bare la vær på julaften? 🙄 Anonymkode: ea09d...e0c Trenger det bety at man driter i romantikken fordi man ikke åpner en pakke på julaften?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #38 Skrevet 27. november 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Trenger det bety at man driter i romantikken fordi man ikke åpner en pakke på julaften? Sannsynligvis ja. Anonymkode: 23f87...9fa
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #39 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Sannsynligvis ja. Anonymkode: 23f87...9fa Elsker når 2+2 blir 12 Anonymkode: a15f0...d1a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #40 Skrevet 27. november 2021 Gaver hører med på julaften, men det er ikke så nøye hva det er. Derfor vil gjerne julegavene variere fra år til år hos oss, både i mengde og hva det er. Noen år er det bare oss 4 i kjernefamilien, andre ganger er det oss og et sett besteforeldre, og noen ganger oss og to sett besteforeldre. De årene det bare er oss, kjøper vi masse gaver. Kjedelig å bli ferdig med gavene på en time på julaften. Men da er det noen "ordentlige" gaver - ting som de forskjellige ønsker seg, noen overraskelser. Det må alltid være en overraskelse på julaften. Kjedelig å bare få ting som man ønsker seg. I tillegg kjøper vi og pakker inn forskjellige ting som man trenger - alt fra votter, til leker, skolesaker, klær og oppvaskhåndkler. Og helt motsatt er det de årene vi er hele storfamilien. Da blir det ofte bare en eller to pakker til hver fra oss. Men alle får gaver og da normalt noe fra ønskelista. For oss er ikke opplevelser en gave. Det kan hende at vi har brukt en del penger på en ferie eller noe annet vi har lyst til, og så blir det mindre julegaver. Det samme om vi har brukt mye penger på oppussing av huset, reparasjoner av bilen eller andre ting - da blir det brukt mindre penger på julegaver og gaven(e) blir mer fornuftig. Anonymkode: daf64...9de
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #41 Skrevet 27. november 2021 Ja vi kjøper gaver til hverandre, men som andre skriver så er det ikke prisen det kommer an på, men det å vise at man bryr seg om hverandre, har lyttet og vet hva den andre liker. (Syns hun som nevnte lakrisen som var vanskelig å få tak i, var et veldig godt eksempel.) I år har jeg kjøpt en whiskykaraffel med tilhørende glass til mannen min. Han har bursdag like før og til bursdagen har jeg kjøpt en panfløyte fordi han lenge har sagt at han har ønsket seg det. Jeg fikk en knallgod kontorstol til min bursdag fordi jeg alltid stjeler hans siden den er bedre enn min. Ikke verdens dyreste gave, men gitt med omtanke og oppmerksomhet. Anonymkode: 77e0f...fc7
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #42 Skrevet 27. november 2021 Kjøper dere ca like dyr gave tilbake? Vet at kjæresten har kjøpt 4 gaver til meg 😮 Har bare AAP som inntekt. Har alle kjøpt standupbillett og skal kjøpe google nest som han ønsker seg,men ender da "bare" på 800 kr. Han har nok brukt mye mer. Anonymkode: 85d63...53a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #43 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kjøper dere ca like dyr gave tilbake? Vet at kjæresten har kjøpt 4 gaver til meg 😮 Har bare AAP som inntekt. Har alle kjøpt standupbillett og skal kjøpe google nest som han ønsker seg,men ender da "bare" på 800 kr. Han har nok brukt mye mer. Anonymkode: 85d63...53a I år koster faktisk ikke gaven til mannen noe som helst. Han fryser ofte på føttene og har snakket om en type ullsåler bestefaren hans hadde. De var av tovet ull med never inni og skal være beldig varme. Jeg har funnet ut hvordan de ble laget og høstet never i sommer. Ull til tovilng hadde jeg fra ungene var små. Nå har jeg bare igjen å sy forsterkningsmønster på dem så er de ferdige. Det tror jeg han blir glad for. Anonymkode: d28df...3b1
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #44 Skrevet 27. november 2021 Selvfølgelig, sier jeg. 😊Han er jo min nærmeste. Anonymkode: 5c1af...511
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå