Gå til innhold

Gir du og mannen din julegave til hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøper gjerne noe vi ønsker oss sammen, eller noe vi trenger. Samt masse god mat i jula. I november ble det nytt bad. Julegave til hverandre.

Anonymkode: b44a6...ed5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En bok e.l til hverandre. Noe symbolsk.

Skrevet

Ja, men det varierer hva det er.

Ikke alltid det er en overraskelse. I fjor kjøpte vi nye dundyner, så da var liksom det gaven fra hverandre. Men for et par år siden (før korona) hadde mannen planlagt med søsteren min at han skulle gi oss to en helg på hotell, det viste jeg ingenting om på forhånd og var en kjempekoselig overraskelse.

Vi har vært sammen i snart 25 år, så vi har vært gjennom det meste av julegaver tror jeg.

Anonymkode: 570d3...928

Skrevet

Ja selvfølgelig :)

Har kjøpt standup billett til han,det er en komiker jeg vet han liker. Skal  kjøpe en ting til men vet ikke helt enda hva. Bruker mellom 1000-1500 kr på gave til han.

Anonymkode: 85d63...53a

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Det er ikke bestandig noe veldig dyrt, men det er fint å gi og få noe som bare er for å glede den andre.

Anonymkode: d28df...3b1

Skrevet

Ja, der gjør vi. Det er ikke prisen som gjelder, men omtanken. Derfor blir det helt rart at man gir oppussing av bad eller nye dyner og kaller det gave? 

Jeg har ansvar for gaver til hele storfamilien og det skal ligge minst en gave til meg under treet som jeg ikke har kjøpt eller vet hva er. 

I år får mannen turbukse og fleecegenser. Fornuftig gave, men ikle noe han kjøper noe særlig av selv. 

Anonymkode: 23f87...9fa

Skrevet

Selvsagt.

Anonymkode: aa696...925

Skrevet

I fjor ble det en Sonos amp og to høyttalere vi ønsket oss sammen, vi spleiste. Ellers blir det mest symbolske gaver. 

Anonymkode: 1367e...8fa

Skrevet

Selvsagt. Hvorfor skal man ikke gjøre det, tenker jeg? 
Prisen betyr ikke noe, men jeg tenker alltid mye og lenge på hva han vil bli ordentlig glad for.
Hold romantikken i live, folkens. Jeg orker i hvert fall ikke å bli et kjedelig og satt ektepar som ikke unner hverandre en liten gave under juletreet engang. 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: ea09d...e0c

Skrevet

Vi kjøper ofte noe vi trenger/ønsker oss. Noen ganger kjøper vi en ting til hverandre. I år har vi kjøpt  noe til oss , fra oss :)

Anonymkode: 73b55...ebe

Skrevet

Julegave, kalender og julestrømpe gir vi hverandre 😊

Anonymkode: b9c1b...b56

Skrevet

JA!!!! Julegave og bursdagsgave! Såpass må det være, altså! Og det må være en overraskelse. Forstår meg ikke på dem som ikke kjøper gave til hverandre! 🤷‍♀️ 😁

Anonymkode: f9d63...259

Skrevet

Vi kjøper ikke ting bare for å kjøpe noe. Gaver vi gir hverandre er:

- noe «luksus» man ikke unner seg i det daglige, som ei klokke, et kostbart plagg osv. 

- nyttige ting som nye ski eller dunjakke

- opplevelser. Billetter til en konsert, en hotellweekend, massasje osv. 

Anonymkode: 989fa...1a6

Skrevet

Ja, men det er ting vi uansett trenger og som vi utsetter å kjøpe til jul. Vi har ikke råd til å overraske hverandre og risikere å bomme. Pakker det inn mest for at barnet vårt skal se at andre gir hverandre gaver også, og ikke bare til ham. Og later som vi blir overrasket. 😛

Anonymkode: fa91e...b4d

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja, der gjør vi. Det er ikke prisen som gjelder, men omtanken. Derfor blir det helt rart at man gir oppussing av bad eller nye dyner og kaller det gave? 

Jeg har ansvar for gaver til hele storfamilien og det skal ligge minst en gave til meg under treet som jeg ikke har kjøpt eller vet hva er. 

I år får mannen turbukse og fleecegenser. Fornuftig gave, men ikle noe han kjøper noe særlig av selv. 

Du synes det er rart, jeg kaller det fornuftig og hvorfor ikke? Jula handler veldig mye mer om å gi gaver….

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Du synes det er rart, jeg kaller det fornuftig og hvorfor ikke? Jula handler veldig mye mer om å gi gaver….

Ja, den handler om mer enn gaver. Men den handler også om gaver. Og om man alltid skal være fornuftig og praktisk kan den lille, viktige gnisten fort slokne. Kjøp gjerne dyner og puss opp badet, men det er utrolig rart å kalle det for gaver? Om vi hadde hatt dårlig råd hadde jeg blitt kjempeglad for en god krem eller sjokolade. Det viktige er at han har tenkt på hva han kan finne som passer meg og som gjør meg glad. Jeg tenker at det er de som insisterer på å kalle kjøp av støvsuger for gave til hverandre som har fokus på at gaver må koste mye. Jeg vil heller ha en innpakket sjokoladeplate enn å få penger til en halv støvsuger. 

Ta vare på romantikken og spenningen, overraskelse under treet kan være en viktig del av det. 

Skrevet

Ja, naturligvis. 

Anonymkode: dbf9a...12d

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ja, den handler om mer enn gaver. Men den handler også om gaver. Og om man alltid skal være fornuftig og praktisk kan den lille, viktige gnisten fort slokne. Kjøp gjerne dyner og puss opp badet, men det er utrolig rart å kalle det for gaver? Om vi hadde hatt dårlig råd hadde jeg blitt kjempeglad for en god krem eller sjokolade. Det viktige er at han har tenkt på hva han kan finne som passer meg og som gjør meg glad. Jeg tenker at det er de som insisterer på å kalle kjøp av støvsuger for gave til hverandre som har fokus på at gaver må koste mye. Jeg vil heller ha en innpakket sjokoladeplate enn å få penger til en halv støvsuger. 

Ta vare på romantikken og spenningen, overraskelse under treet kan være en viktig del av det. 

Dette! En gave fra mannen skal være noe personlig til meg, men det trenger slett ikke å være dyrt. Vi kan også bestemme oss for et dyrt prosjekt eller en fornuftig ting vi kjøper. I fjor kjøpte f.eks. begge nye mobiltelefoner på Black Friday som en fornuftig "gave" fordi begge trengte nye, og vi bestemte oss derfor for å kjøpe noe lite til selve dagen. Jeg fikk en lakris som er vanskelig å få tak i, men ikke så dyr, og ble veldig glad for den! Det viste at han vet hva jeg liker og hadde brukt tid på å finne det til meg.

Anonymkode: c67f6...ffa

Skrevet

Ja, det gjør vi. Har hendt vi har kjøpt oss noe ilag eller feks. en opplevelse. Konsert og hotell er ofte luksus når man har barn, og noe man setter stor pris på.

I fjor kjøpte jeg PC og i år blir det tørrdrakt siden jeg vet han har sett på det.

Anonymkode: 7a3ca...582

Skrevet

Vanligvis gjør vi det. I år skal vi kjøpe hund som gave til hverandre og familien :)

Anonymkode: 89b5c...eb0

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Å pusse opp badet er ingen gave i mitt hode, heller. Det er fint at man kan gjøre det, absolutt, men en gave er noe mer. Det kan også være ting som ikke koster noe om det er økonomi man tenker på.  Jeg ønsker en gave som er gitt meg eller som jeg gir med omtanke og omsorg, ikke en tusenlapp i hånda. 

Et håndskrevet brev, noen pakker av favoritt-tyggisen ( fordi jeg alltid tygger tyggis på jobb), et par gode strømper, gavekort på fjelltur( som han helst vil gjøre alene men kan gi meg i gave at han holder mitt tempo og at vi går sammen) - gaver jeg har fått som jeg har blitt glad for. De sprenger ikke banken men de sier noe om at jeg og mine greier blir lagt merke til og at jeg er verdsatt.

Skrevet

Nei. Ikke gaver som i gaver under treet . Vi gir opplevelser . Kan være jeg som planlegger noe og det kan være han . Ligger alltid julebrev til hverandre under treet da! Det er koselig ❤️

Skrevet

Ja, kjøper alltid noe til hverandre. Og det er alltid overraskelse hva vi har kjøpt.

Anonymkode: 96442...3f3

Skrevet

Ja, selvfølgelig, han er jo min nærmeste ved siden av barna. Veldig rart å ikke kjøpe julegave til sine nærmeste!

Som andre skriver er det ikke prisen som betyr noe. Gavene til hverandre koster fra 500- 15.000 kr. Vi kjøper ikke for å kjøpe, så de årene den ene, eller begge, ikke ønsker seg noe spesielt så vanker det gaver som velværeprodukter, ullundertøy o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...