Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #1 Skrevet 26. november 2021 Dette har jeg observert fra flere steder. Dette er vare ett eksempel. Min kollega har gått ned ca 40 kg. Og etter hun ble slank så synes jeg hun har fått et bedritent syn på andre mennesker. Verdi måles i utseende. I dag ble jeg litt lei og satt henne på plass da hun kommenterte en overvektig kollegas matvaner til meg. Hun ble selvsagt fornærmet. Det er altså ikke første gang jeg observerer dette fra tidligere overvektige. Flere som kjenner slike mennesker? Anonymkode: bc080...bcc
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #2 Skrevet 26. november 2021 Jepp. Også har de funnet noe som fungerte for de så da skal de fikse alle andre på samme måte. Anonymkode: b90b0...ab2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #3 Skrevet 26. november 2021 Her er det omvendt. Har mange ganger opplevd å få stygge kommentarer på at jeg er slank,å det kommer fra menn på sikkert minst 150 kg. Skjønner ikke hva de har imot meg;de kjenner jo ikke meg engang. Anonymkode: a34a9...878
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #4 Skrevet 26. november 2021 Jeg skjønner hva det er du mener, har selv gått ned 40 kg for et per år siden. En ting er å gå ned i vekt, en annen ting er å holde vekten etterpå. Man har et veldig fokus på vekt ganske lenge når man går ned så mye, og den blir veldig altoppslukende. Har tatt meg selv i å tenke ting som "ikke rart du veier litt mye når du spiser så mye til lunsj", men nei jeg sier ingenting. Liker heller ikke at jeg tar meg i å tenke slik, hallo, jeg var tross alt mye større enn henne i over 15 år.. Tror heller ikke at hvordan jeg gjorde det vil være løsningen for alle andre, det at noe virket for meg betyr ikke at det virker for andre. Forskjellige kropper og alt det der. Anonymkode: a6693...0b1
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #5 Skrevet 26. november 2021 Det blir vel litt som at de verste antirøykerne er de som har selv har røkt... Men man må ikke skjære alle over en kam da, det er forskjell på folk. Anonymkode: 53f98...128
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det blir vel litt som at de verste antirøykerne er de som har selv har røkt... Men man må ikke skjære alle over en kam da, det er forskjell på folk. Anonymkode: 53f98...128 Ja selvsagt. Men det er ikke første gang jeg opplever det med storslankere. Og stusser over fenomenet. Som mangeårig stor selv så skjønner jeg ikke hvorfor de skal forakte overvektige? Jeg som aldri har slitt med vekt har opplevd å få kostholdsråd av en slanker. Du burde ikke spise mais i salaten din. Hva faen liksom. 😂 Anonymkode: bc080...bcc
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Det er vel ikke for ingenting at mange ekteskap ryker der hvor den ene parten har gått mye ned. Personligheten endres, de blir ofte oppmerksomhetssyke og alt for opptatt av eget utseende, kanskje for å ta igjen for det de har gått glipp av? Det gjelder flere jeg kjenner, hvertfall. Anonymkode: f4c98...bf9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 Kjenner flere som er slamkoperert, og de er ikke sånn. Men de er blitt veldig opptatt av eget utseende. Skilsmisseraten er vel på 90% også. Er bare en av de 7-8 jeg kjenner hvor det ikke ble skilsmisse. Foreløpig. Med slanking kommer endring i livsstil, og den som slankes er veldig motivert, mens den andre er i samme gamle vane, så jeg forstår det litt. Alle har forandret både klesstil, frustrer og bruker minst 3-dobbelt på eget utseende enn hva de gjorde før. En av dem så mye at hun ikke har råd til å forsørge barna lenger og ordnet så de fikk flytte til far. Har ikke inntekt nok til bidrag og ser barna sjelden fordi hun ikke har råd til å ha de på besøk. Bytter menn like ofte som undertøy gjør mange av dem også. Trenger mye bekreftelse, men alle forstår at det er vanskelig å gå ned i vekt. Mulig det er annerledes med de opererte. De klarte ikke vektnedgangen med kun viljestyrke. Anonymkode: 7e818...c19
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 Jeg har opplevd stikk motsatt. Jeg har veide 145 kilo, så gikk jeg ned til 75. Makan til MAS! Jeg snakker aldri stygt om andres utseende. Det er no-go, og det får ikke ungene mine heller. Er det en ting jeg har lært de, og fortsatt minner de på, er at vi snakker IKKE stygt eller nedlatende eller negativt om ting mennesker ikke kan noe for. Være seg overvekt eller andre ting (Jada, man kan noen ganger noe for overvekt, men dog) Jeg er SÅ LEI av at folk skal fortelle meg hvor stygg jeg er nå, at jeg må legge på meg, ELLER alle disse "så fin du er NÅ". Har jeg ikke alltid vært fint? Jeg er et sabla godt menneske. Jeg bøyer meg baklengs for at alle rundt meg skal ha det bra. Jeg står på, stiller opp, alle vennene mine vet jeg slipper det jeg har i henda om de trenger meg. Men kommenterer de det? Nei. Bare at jeg må slutte å gå ned i vekt.........! Sånn dagens utblåsning Anonymkode: 0c512...0b1
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #10 Skrevet 26. november 2021 Jepp. Har ei venninne som har slanket seg og operert bryst og mage. Det virker som at alt som betyr noe i livet er kropp. Helt utrolig hva hun får seg til å si til andre. Det hjelper ikke med fin kropp om man ellers er en pill råtten person. Anonymkode: 76a1d...f45
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #11 Skrevet 26. november 2021 Er nok dessverre slik det er. Selvtilliten stiger også til det overdrevne. De blir mer bedritne som du sier, Hi. Anonymkode: f4f9a...342
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #12 Skrevet 26. november 2021 Har observert noe av det samme, men har gått ned 50 kg selv og er ikke sånn. 😛 Er fortsatt veldig lite opptatt av utseende, og i hodet mitt er jeg fortsatt på størrelse med de som er der jeg var. Men kanskje det er nettopp derfor... mulig det kommer senere når hodet følger etter, men håper ikke det. Anonymkode: cffbd...c71
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #13 Skrevet 26. november 2021 Jeg har en kollega som er bælfeit (!). Hun har et kosthold som er katastrofalt og kommer sannsynligvis til å ete seg til døde. Hun sier selv at hun ikke liker fisk og grønnsaker, at hun ikke tåler frukt og bør. Hun er selverklært og selektiv glutenallergikere, for det er ikke så farlig med allergien når det kaker, boller, pizza eller vafler på bordet. Singel, barnløs, slitsom middelaldrende dame som egentlig ingen liker så godt. Hun mener selv at hun har carte blanche på å kommentere andres kropp og utseende. Særlig hvis folk er slanke eller har gått ned i vekt. Kommer gjerne kommentarer som: «Nå byens jeg at du har blitt elendig tynn.» Det er ikke ok å kommentere andres utseende sånn. Hun gjør det gjerne i plenum også. Vi er så lei. Anonymkode: bd1bb...16a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #14 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg har en kollega som er bælfeit (!). Hun har et kosthold som er katastrofalt og kommer sannsynligvis til å ete seg til døde. Hun sier selv at hun ikke liker fisk og grønnsaker, at hun ikke tåler frukt og bør. Hun er selverklært og selektiv glutenallergikere, for det er ikke så farlig med allergien når det kaker, boller, pizza eller vafler på bordet. Singel, barnløs, slitsom middelaldrende dame som egentlig ingen liker så godt. Hun mener selv at hun har carte blanche på å kommentere andres kropp og utseende. Særlig hvis folk er slanke eller har gått ned i vekt. Kommer gjerne kommentarer som: «Nå byens jeg at du har blitt elendig tynn.» Det er ikke ok å kommentere andres utseende sånn. Hun gjør det gjerne i plenum også. Vi er så lei. Anonymkode: bd1bb...16a Hvis hun gjør slikt i plenum så må dere si fra til henne, gjerne i plenum også, siden det er der hun har lagt listen. "Kari, det er ikke ok å kommentere andres kropp negativt på den måten du stadig gjør. Kanskje du heller skal konsentrere deg om egen kropp og helse istedenfor å kommentere andres kropp negativt. Kan vi ikke bare bli enige om at slike kommentarer for ettertiden ikke er ok fra noen?" Anonymkode: 10a1a...41c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå