Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Har klødd i huda i ca 3 uker, men har bare noen små røde prikker. Om det var skabb burde det ikke være mer utslett da? Og når jeg dusjer meg så begynner jeg og klø. Men klør ikke på natten. Men begynte på noen tabletter som og kunne gji kløe og utslett. Sønnen min har hatt skabb no seneste 3 mnder og er ferdig behandlet. Men kan jeg ha blitt smittet når jeg vasket og styret med klærne hans? Du som hat hatt skabb, hvor lang tid tok det fra du begynte og klø til du fikk masse utslett? Anonymkode: 9eeed...4f4
ma(G)ma med to små :) Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Selvfølgelig kan du ha blitt smittet. Ved skabb skal hele familien behandles. I ditt tilfelle vet jeg ikke hva jeg ville ha gjort. Enten må du kjøre kur på hele familien (inkludert sønnen) nå, samt vaske, ellers bør du ta deg en tur til legen for å få testet om du har skabb, og da evt slippe å ta en ny runde, men da risikerer du jo at en av de andre har det, så dere uansett må på kur om en uke eller en mnd. Jeg tror ikke jeg ville ha tatt den sjansen. Hva om dere ikke oppdager det før om noen uker, så får dere det rett oppi jul😬
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 ma(G)ma med to små skrev (24 minutter siden): Selvfølgelig kan du ha blitt smittet. Ved skabb skal hele familien behandles. I ditt tilfelle vet jeg ikke hva jeg ville ha gjort. Enten må du kjøre kur på hele familien (inkludert sønnen) nå, samt vaske, ellers bør du ta deg en tur til legen for å få testet om du har skabb, og da evt slippe å ta en ny runde, men da risikerer du jo at en av de andre har det, så dere uansett må på kur om en uke eller en mnd. Jeg tror ikke jeg ville ha tatt den sjansen. Hva om dere ikke oppdager det før om noen uker, så får dere det rett oppi jul😬 Vi har smurt oss hele gjengen med permentin 3 ganger. Sønnen min fikk også scatol tabletter og noe oljegreier jeg smurte på. Hi Anonymkode: 9eeed...4f4
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Har klødd i huda i ca 3 uker, men har bare noen små røde prikker. Om det var skabb burde det ikke være mer utslett da? Og når jeg dusjer meg så begynner jeg og klø. Men klør ikke på natten. Men begynte på noen tabletter som og kunne gji kløe og utslett. Sønnen min har hatt skabb no seneste 3 mnder og er ferdig behandlet. Men kan jeg ha blitt smittet når jeg vasket og styret med klærne hans? Du som hat hatt skabb, hvor lang tid tok det fra du begynte og klø til du fikk masse utslett? Anonymkode: 9eeed...4f4 For å bli kvitt skabb bør alt av tekstiler som kan vaskes kokevaskes og sofatrekk byttes ut Dere er nok smittet Anonymkode: 3b0fc...9b6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): For å bli kvitt skabb bør alt av tekstiler som kan vaskes kokevaskes og sofatrekk byttes ut Dere er nok smittet Anonymkode: 3b0fc...9b6 ... for skabb kan smitte ved et langt nok håndtrykk Anonymkode: 3b0fc...9b6
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #6 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Har klødd i huda i ca 3 uker, men har bare noen små røde prikker. Om det var skabb burde det ikke være mer utslett da? Og når jeg dusjer meg så begynner jeg og klø. Men klør ikke på natten. Men begynte på noen tabletter som og kunne gji kløe og utslett. Sønnen min har hatt skabb no seneste 3 mnder og er ferdig behandlet. Men kan jeg ha blitt smittet når jeg vasket og styret med klærne hans? Du som hat hatt skabb, hvor lang tid tok det fra du begynte og klø til du fikk masse utslett? Anonymkode: 9eeed...4f4 Dette kan godt være skabb. Sønnen min hadde det, og selv etter 3 uker var det ikke mye utslett. Anonymkode: b571a...a45
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #7 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): For å bli kvitt skabb bør alt av tekstiler som kan vaskes kokevaskes og sofatrekk byttes ut Dere er nok smittet Anonymkode: 3b0fc...9b6 60 grader holder, og å støvsuge sofaen. Skabb dør uten tilgang på blod. Anonymkode: b571a...a45
KellyTaylor Skrevet 26. november 2021 #8 Skrevet 26. november 2021 Vi holdt på I 1 år!! Trodde jeg skulle klikke😳 Hele familien måtte behandles gang på gang. Sengetøy ble skiftet ekstra hver vi smurte. Alle på likt så det er sagt.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #9 Skrevet 26. november 2021 Legen mente det ikke var skabb jeg hadde men tørr hud. Håper det stemmer🤗 har heller ikke klødd noe særlig idag. Har fått canodermsalve til eksemen😊 så krysser fingrene for att vi andre går klar🤞🤞🤞 Anonymkode: 9eeed...4f4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #10 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Legen mente det ikke var skabb jeg hadde men tørr hud. Håper det stemmer🤗 har heller ikke klødd noe særlig idag. Har fått canodermsalve til eksemen😊 så krysser fingrene for att vi andre går klar🤞🤞🤞 Anonymkode: 9eeed...4f4 Så bra. Hvis det bedrer seg, er det i alle fall ikke skabb. For én ting er sikkert, skabb blir bare verre og verre underveis. Anonymkode: b571a...a45
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #11 Skrevet 27. november 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Så bra. Hvis det bedrer seg, er det i alle fall ikke skabb. For én ting er sikkert, skabb blir bare verre og verre underveis. Anonymkode: b571a...a45 Det er ivertfall ikke verre. Men bedre😀 Anonymkode: 9eeed...4f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå