Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #26 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Da får foreldrene til barnet som fikk brillene ødelagt betale for det selv. Anonymkode: 6d556...dbd Hvorfor? Anonym bruker skrev (11 timer siden): Enig. Anonymkode: b3006...294 Hvorfor? Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det blir vel foreldrene til barn 1 som må betale. Anonymkode: 285db...650 Hvorfor? Anonym bruker skrev (9 timer siden): foreldrene til barn 1 må betale dette selv, han skulle heller sagt fra at de sa stygge ting enn og ta igjen Anonymkode: 53f2d...3df Si fra til hvem? Anonymkode: 79c3a...c1a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #27 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Hvorfor? Hvorfor? Hvorfor? Si fra til hvem? Anonymkode: 79c3a...c1a Hvis du hadde lest spørsmålet jeg stillte før mitt svar. Så hadde du sett hvorfor jeg skrev at da får foreldrene til barn 1 betale. Anonymkode: 6d556...dbd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #28 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis du hadde lest spørsmålet jeg stillte før mitt svar. Så hadde du sett hvorfor jeg skrev at da får foreldrene til barn 1 betale. Anonymkode: 6d556...dbd Forsikring dekker ikke og foreldre er erstatningspliktige opp til 5000 for skade barn gjør Anonymkode: 79c3a...c1a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #29 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Forsikring dekker ikke og foreldre er erstatningspliktige opp til 5000 for skade barn gjør Anonymkode: 79c3a...c1a Forelderne må bruke sitt forsikringsselskap. Skrive navn til de andre foreldrene, så får de andre foreldrene ta det med sitt forsikrings selskap. Så vil det være opp til forsikringsselskapet hva som blir dekket om det evt vil bli dekket av de andre barna. Barn 1 var del av konfrontasjon da han stanset og slengte ord tilbake. Anonymkode: 6d556...dbd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #30 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Forelderne må bruke sitt forsikringsselskap. Skrive navn til de andre foreldrene, så får de andre foreldrene ta det med sitt forsikrings selskap. Så vil det være opp til forsikringsselskapet hva som blir dekket om det evt vil bli dekket av de andre barna. Barn 1 var del av konfrontasjon da han stanset og slengte ord tilbake. Anonymkode: 6d556...dbd Forsikring til foreldre til barn 1 dekker ikke og tar ikke saken da dette skjedde på skolevei, forsikringen til skolen dekker ikke da det ikke skyldes uaktsomhet fra lærere. Barn 1 stoppet og sa ord tilbake da 3 andre enerver fulgte etter og sa stygge ting. De 3 andre skulle egentlig gå en annen vei hjem. Jeg er venninne med mor til barn 3, og vet hun har hatt samtaler med foreldre til barn 2 og 4 for å finne en løsning på erstatning, men de andre mener saken er ferdig. Hun forteller at barn 1 aldri har bært i en konflikt noen gang og at det de første 5-10 min av ordslengingen overså det hele og ville komme seg hjem, men de andre stilte seg i veien og da sa barn 1 et par ting det ikke skulle sagt. Visstnok sa barn 1 unnskyld før alle de andre etter irettesettelse fra foreldre. Mødre til barn 1 og 3 er også venninner, så det har sikkert noe med saken å gjøre også. Jeg ble forundret over motviljen til å erstatte noe barnet deres har ødelagt Anonymkode: 79c3a...c1a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #31 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Forsikring til foreldre til barn 1 dekker ikke og tar ikke saken da dette skjedde på skolevei, forsikringen til skolen dekker ikke da det ikke skyldes uaktsomhet fra lærere. Barn 1 stoppet og sa ord tilbake da 3 andre enerver fulgte etter og sa stygge ting. De 3 andre skulle egentlig gå en annen vei hjem. Jeg er venninne med mor til barn 3, og vet hun har hatt samtaler med foreldre til barn 2 og 4 for å finne en løsning på erstatning, men de andre mener saken er ferdig. Hun forteller at barn 1 aldri har bært i en konflikt noen gang og at det de første 5-10 min av ordslengingen overså det hele og ville komme seg hjem, men de andre stilte seg i veien og da sa barn 1 et par ting det ikke skulle sagt. Visstnok sa barn 1 unnskyld før alle de andre etter irettesettelse fra foreldre. Mødre til barn 1 og 3 er også venninner, så det har sikkert noe med saken å gjøre også. Jeg ble forundret over motviljen til å erstatte noe barnet deres har ødelagt Anonymkode: 79c3a...c1a En innboforsikring evt reiseforsikring skulle dekket dette. En brilleforskring burde hverfall dekket. Hadde mitt barn vert med i en slik konfrontasjon hadde jeg bedt de tatt det gjennom forsikring. Hvis ikke hadde jeg ikke betalt noe. Anonymkode: 6d556...dbd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #32 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): En innboforsikring evt reiseforsikring skulle dekket dette. En brilleforskring burde hverfall dekket. Hadde mitt barn vert med i en slik konfrontasjon hadde jeg bedt de tatt det gjennom forsikring. Hvis ikke hadde jeg ikke betalt noe. Anonymkode: 6d556...dbd Det er skoleforsikringen som skal dekke skader til/fra skolen og i skoletiden. Innboforsikringen til mor til barn 1 vil derfor ikke ta saken da det ikke er deres forsikring som gjelder. Reiseforsikring på barna har hun ikke. Egenandelen på innboforsikring er også 4000, så da blir det uansett ikke dekket. Jeg hadde dekket 1/3 om jeg hadde et barn som sammen med 2 andre gikk løs på et barn. Det vil venninnen min også, men de andre foreldrene mener det ikke er deres ansvar, barn 2 fordi de ikke gidder, barn 4 fordi det ikke var fysisk med Anonymkode: 79c3a...c1a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #33 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): En innboforsikring evt reiseforsikring skulle dekket dette. En brilleforskring burde hverfall dekket. Hadde mitt barn vert med i en slik konfrontasjon hadde jeg bedt de tatt det gjennom forsikring. Hvis ikke hadde jeg ikke betalt noe. Anonymkode: 6d556...dbd Nå sier jo HI at forsikringen ikke dekker skaden. Da hjelper det ikke at du mener forsikringen burde ha dekket det. Jeg synes det er temmelig sløvt av foreldrene til de andre barna å ikke være med å erstatte brillene. Snakk om ansvarsskrivelse for eget barn. Anonymkode: c157c...195
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #34 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Det er skoleforsikringen som skal dekke skader til/fra skolen og i skoletiden. Innboforsikringen til mor til barn 1 vil derfor ikke ta saken da det ikke er deres forsikring som gjelder. Reiseforsikring på barna har hun ikke. Egenandelen på innboforsikring er også 4000, så da blir det uansett ikke dekket. Jeg hadde dekket 1/3 om jeg hadde et barn som sammen med 2 andre gikk løs på et barn. Det vil venninnen min også, men de andre foreldrene mener det ikke er deres ansvar, barn 2 fordi de ikke gidder, barn 4 fordi det ikke var fysisk med Anonymkode: 79c3a...c1a Den obligatoriske elevforsikringen dekker ikke briller, med mindre det er uaktsomhet fra personell eller dårlige rutiner. Anonymkode: 6d556...dbd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #35 Skrevet 26. november 2021 "Er mitt barn forsikret på skolen? - Foreldreutvalget for grunnopplæringen" https://foreldreutvalgene.no/fug/er-mitt-barn-forsikret-pa-skolen/ Anonymkode: 6d556...dbd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #36 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå sier jo HI at forsikringen ikke dekker skaden. Da hjelper det ikke at du mener forsikringen burde ha dekket det. Jeg synes det er temmelig sløvt av foreldrene til de andre barna å ikke være med å erstatte brillene. Snakk om ansvarsskrivelse for eget barn. Anonymkode: c157c...195 At de har vagt å ikke ha forsikkring har okke egentlog noe å si. Det er en risiko de har valgt å ta. Anonymkode: 2f09d...18f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå