Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Baker du eller kjøper du kaker? Hva med annet godteri? Gaver - hjemmelagde? Kjøpte? Gavepapir eller gråpapir du dekorerer? Julekort? Lager du rull og sylte eller kjøper? Hva med likør? Surkål? Skinke? Gløggmiks eller egen? Andre ting som kan lages selv? Anonymkode: ec2c4...fff
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Jeg er i full jobb+, alt som kan kjøpes er fint! Anonymkode: 67e9c...a44
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Julemiddagen er hjemmelaget, kakene blir kjøpt. Anonymkode: ecb73...d6e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg er i full jobb+, alt som kan kjøpes er fint! Anonymkode: 67e9c...a44 I full jobb er da virkelig de fleste. Det var ikke spørsmålet. Anonymkode: ec2c4...fff
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 Vi lager litt kaker og karameller. Pakker inn gaver i variert papir, gjerne gråpapir med litt bjeller og granbar. Men ikke alltid det blir tid til å gjøre det til alle. Ellers mye kjøpt jul. Anonymkode: dac61...d02
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #6 Skrevet 25. november 2021 Jeg lager kaker ( ikke sju slag, riktignok, men)og skinker, brød og en del gaver, jeg koser meg med innpakking og julekort. Julen er hele pakka, det er omtanke og pusling for min egen del, også. Jeg har full jobb, Anonymkode: f7058...96e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #7 Skrevet 25. november 2021 Lager kaker selv, innimellom noe godteri og likør men ikke hvert år. Julemiddagen lages selv, men kjøper rødkål og surkål. Kjøper julegaver, noen år (ikke i år) lager jeg godteri eller noe til noen. Gaveinnpakning er jeg dårlig på, så der går det i kjøpepapir uten noe stasj. Sitter med barna og lager noe julepynt hvert år, resultat kan variere veldig 😅🤣 Anonymkode: 67dd8...93c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #8 Skrevet 25. november 2021 Jeg baker julekaker og lager brente mandler selv, det må liksom til (selv om jeg også er i full jobb). Lager noen julegaver selv, men kjøper mest og pakker inn i julepapir. Lager ikke julekort eller noe av det du ramser opp i siste punkt, men vanner ut pinnekjøttet selv 😅 Anonymkode: 64781...8c0
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #9 Skrevet 25. november 2021 Baker noe kaker, og baker da opp litt ekstra, det samme gjør moren min, så bytter vi litt. Lager karameller. Lager noe julepynt med ungene. De lager noen julekort. Koser meg veldig med innpakking av julegaver, så pynter og styrer en del der. Julekalenderen til ungene (gavekalendere) gjør jeg en del ut av. Anonymkode: 73be1...e9f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #10 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Baker du eller kjøper du kaker? Hva med annet godteri? Gaver - hjemmelagde? Kjøpte? Gavepapir eller gråpapir du dekorerer? Julekort? Lager du rull og sylte eller kjøper? Hva med likør? Surkål? Skinke? Gløggmiks eller egen? Andre ting som kan lages selv? Anonymkode: ec2c4...fff Baker julekaker selv, eller de fleste, noen typer er nesten bedre kjøpt. Lager surkål selv, det er jo lettvint. Men thats it. Hjemmelagde gaver er jeg ikke noe for, og det andre er best kjøpt. Anonymkode: 1fb88...68b
Optatium Skrevet 25. november 2021 #11 Skrevet 25. november 2021 Jeg baker de kakene jeg vil ha, lager sulte, brente mandler, og julekort. Stort sett lager vi noen julegaver eller julepynt også. Vasker noe rundt hvert år, men aldri alt på en gang.. Kjøper twist og marsipan fordi jeg syns det hører med.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #12 Skrevet 25. november 2021 Har cøliaki, så julekakene må bakes selv, men det er jo halve kosen. Lager også karameller, likør og konfekt. Lager risgrøten på julaften selv, og julemiddagen utenom rødkål. De fleste gavene jeg skal gi er til barn, så der kjøper jeg, men lager hjemmelaget til vertene på julaften og gamle tante. Anonymkode: 45ad7...07d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #13 Skrevet 25. november 2021 Baker 3-4 slag selv, kjøper smultringer, bytter noen av mine hjemmelagde med hjemmelagde fra min mor. Lager roastbiff og en slags svinerull, lager også ekstra her og bytter noe av det mot sylte og hjemmelaget leverpostei med min mor. Til selve julemiddagen er alt unntatt rødkålen hjemmelaget. Kjøper alt av julegaver. Ingen av oss drikker likør så det lager jeg naturligvis ikke. Anonymkode: 7755d...bd9
Superdolly Skrevet 25. november 2021 #14 Skrevet 25. november 2021 Jeg baker de kakene vi helst vil ha, så får jeg noen slag av svigermor i tillegg. Hun lager sylte, jeg lager rull, hun baker lefse. Jeg kjøper papir, enten det er gråpapir eller gavepapir. Jeg lager ikke papir, og hvis jeg bruker gråpapir er det for miljøets del og jeg dekorerer det ikke med maling eller tegning. Jeg lager noen gaver, men de fleste er kjøpt. Gløggmiks har jeg aldri kjøpt i mitt liv. Det tenker jeg er like lite vits i som å kjøpe ferdig oppskåret ost. Å hakke noen mandler tar noen få sekunder, og det samme med å ta noen rosiner over i en penere skål. I tillegg legger jeg alltid rosiner og mandler hver for seg, så da kan folk velge om de vil ha begge eller bare en av delene. Julekort tror jeg ikke jeg har sendt ut på mange år, men jeg skriver julebrev og setter inn bilder. Jeg lager hele julemiddagen fra bunnen av. Jeg har hjemmesydde julgardiner og hjemmesydd juleduk. Jeg har masse pynt som jeg og ungene har laget.
Spurvugla Skrevet 25. november 2021 #15 Skrevet 25. november 2021 Stort sett bare kakene og pepperkakehuset, men jeg bare ikke mer enn to til tre slag. Stuffingen, hvis vi spiser kalkun eller lignende. Og noe av juletrepynten, jeg liker gammeldagse kurver og stjerner på treet. Det har hendt at jeg har laget ( = strikket eller sydd) noen gaver, men jeg har ikke rukket det i år.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #16 Skrevet 25. november 2021 Baker. Lager ikke masse ulike sorter, men baker pepperkaker, brune pinner og kokosmakroner. Lager «godteri» som after eight, brente mandler, konfekt og trøfler. Prøver kanskje et par nye (for oss) sorter, i fjor var det rocky road og Sara Bernhard. jobber fullt i turnus, men baker gjerne på formiddagen, og så blir barna med når de kommer fra skolen. Pepperkakehus kjøper vi som byggesett, og pynter med kjøpt pynt. Lager bare Royal icing. Kjøper mest gaver. Strikker hvis noen ønsker seg noe spesifikt. I år gir jeg bare en hjemmelaget gave. Pakker inn i pent papir, med personlig kort og gjerne hjemmelaget pynt. Koser meg med julefilmer og pakker inn pene gaver🤩🎄 Lager ikke noe av det du har på lista, men lager noe pålegg, som sildesalat, salt lammelår og annet. Vi liker ikke rosiner, så gløggmiks er bare mandler vi hakker. Lager hjemmelaget gløgg, grøt, riskrem, multekrem, dronning Maud og alt av saus og tilbehør til pinnekjøtt, kalkun og lutefisk, og andre middager i julen. Lager mat fra bunnen av både i jula og resten av året. Spiser ikke ribbe, og har derfor aldri laget surkål, men det skal jeg forsøke om jeg får tid😉 Anonymkode: 31ec1...569
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #17 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): I full jobb er da virkelig de fleste. Det var ikke spørsmålet. Anonymkode: ec2c4...fff Du høres ut som en fin person😅 Anonymkode: 146f9...16d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #18 Skrevet 25. november 2021 Baker 7-10 slag ,inkludert mint ,karamell og julebrød osv . Lager endel kranser , granbar nisser , og dekorasjoner . Sjølvsagt heimelaga middager ,kjøper gjerne desser. Anonymkode: 32936...549
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #19 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Baker 7-10 slag ,inkludert mint ,karamell og julebrød osv . Lager endel kranser , granbar nisser , og dekorasjoner . Sjølvsagt heimelaga middager ,kjøper gjerne desser. Anonymkode: 32936...549 Lager heimelaga tomatsild, sursild , og sylte Anonymkode: 32936...549
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #20 Skrevet 25. november 2021 Baker pepperkaker med barna. Ellers krydderkake med tyttebær og kolakaker. Det holder😉 Anonymkode: 3e777...f35
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #21 Skrevet 25. november 2021 Ganske mye er hjemmelaget, men mye er kjøpt også. Vi baker 7 slag småkaker, 3 større kaker, vannkringler brød, rundstykker, lefser og flatbrød. Desute lager vi ca 10 typer konfekt. Julemiddagen er selvskutt vilt og selvplukket sopp. Potetene og løke kommer fra naboen. Deserten er en hjemmelaget pudding. Syltetøy tører vi av bær vi plukket i sommer, men kjøttpålegg pleier vi å kjøpe ferdig. Julegavene er delevis hjemmelagde og delevis kjøpte. Juleblomstene driver vi delevis frem selv. Vi lager girlandere av granbar og hugger juletre i egen skog. Duken vi har på festbordet julaften er vevet av min kusine, duken på kaffebordet er brodert av min bestemor. Når det gjelder julepynt er nok over halvparten hjemmelaget av noen vi kjenner.til og med veden på peisbålet har vi kløyvd selv. Vi synger julesanger selv og julemusikken er ifte opotak av barnas juleopptredner (de har spilt i mange år). Til og med lysene på bordet julaften er hjemmelagde. Resten av jula er det kjøpelys da. Vi er forøvrig også i full jobb, men vi starter forberedelsene tidlig og koser oss med det. Anonymkode: ab6d5...3e1
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #22 Skrevet 25. november 2021 Ikke så mye. Er ikke så fan av jul, men barna elsker det, så da engasjerer jeg meg bare for dem Anonymkode: 5704a...ad1
KellyTaylor Skrevet 25. november 2021 #23 Skrevet 25. november 2021 Baker kakemenn, pepperkaker, kransekake og et sunnere utvalg av julegodteri. Tenkte å prøve meg på krumkaker i år for første gang og stalltips mottas gjerne ❤️ Sausen på julaften blir lagd fra bunnen av, og det samme er karamellpuddingen Gaver blir innkjøpt på kjøpesenteret og pakkes inn hjemme. Elsker å gi bort gaver og i år skal jeg hjelpe en 21 år gammel jente med gaver til hennes mor & mormor.
sug lut Skrevet 25. november 2021 #24 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Baker du eller kjøper du kaker? Hva med annet godteri? Gaver - hjemmelagde? Kjøpte? Gavepapir eller gråpapir du dekorerer? Julekort? Lager du rull og sylte eller kjøper? Hva med likør? Surkål? Skinke? Gløggmiks eller egen? Andre ting som kan lages selv? Anonymkode: ec2c4...fff Baker ofte mer enn sju slag. Lager ikke godteri, da. Lager noen gaver, kjøper resten. Gavepapir for det meste, gråpapir om jeg ikke har mer. Lager ofte pakkelappene. Lager julekortene. Hverken lager eller kjøper rull, stort sett, sylte blir kjøpt hvis ikke moren min lager, hun lager også sursild. Likør har jeg sjelden. Lager surkål og medisterkaker og resten av julemiddagen, unntatt medisterpølser. Lager litt julepynt hvert år.
sug lut Skrevet 25. november 2021 #25 Skrevet 25. november 2021 KellyTaylor skrev (7 minutter siden): Baker kakemenn, pepperkaker, kransekake og et sunnere utvalg av julegodteri. Tenkte å prøve meg på krumkaker i år for første gang og stalltips mottas gjerne ❤️ Sausen på julaften blir lagd fra bunnen av, og det samme er karamellpuddingen Gaver blir innkjøpt på kjøpesenteret og pakkes inn hjemme. Elsker å gi bort gaver og i år skal jeg hjelpe en 21 år gammel jente med gaver til hennes mor & mormor. Krumkaker er kjempekoselig og mye enklere enn man skulle tro. Har du jern og pinne? Tenk gjennom om kanskje du vil ha noen kremmerhus og noen som er formet over et glass i stedet - de blir enklere å fylle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå