Gå til innhold

Okei. Da var det ikke så nøye med håndvask likevel.

Anbefalte innlegg

Nakstad går nå ut og sier at det har vært et for stort fokus på håndsprit og håndvask. «Det har nok vært for mye håndsprit og håndvask, ikke minst i skolen. Det er unødvendig å vaske hendene 16 ganger om dagen slik elevene ble lært opp til ved mange skoler våren 2020.» 

Hæ? You don`t say? Jeg begynner å bli lei av å si «hva var det jeg sa.» Snart kommer det nok at Nakstad sier at det var unødvendig med all testingen i skolen, eller Nakstad innrømmer at munnbind ikke har særlig effekt. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/47xoOg/nakstad-om-coronasmitte-haandvask-har-veldig-liten-effekt

Anonymkode: de911...790

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vaksinen har ikke store effekten. Folk overvurderer vaksinens effekt, sa Naktstad for litt siden.

Så hva gjenstår?

Anonymkode: e3039...525

Det som gjenstår er en innrømmelse av at de har misledet det norske folk med håndvask, munnbind, vaksiner, statistikk og dødstall i halvannet år. Spørs om det noen gang kommer…

Du må begynne å lese hele artikklene i det minste før du hisser deg opp og hvis "hva du sa" var like ureflektert som det du sier nå var det ingen grunn til å høre på deg den gangen.

Anonymkode: 7bf8d...128

Annonse

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hærregud, du må snart gi deg. 

Anonymkode: f3ad2...915

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Du må begynne å lese hele artikklene i det minste før du hisser deg opp og hvis "hva du sa" var like ureflektert som det du sier nå var det ingen grunn til å høre på deg den gangen.

Jeg har hatt rett hele veien, og det irriterer dere. 😉 Ingen liker å bli lurt.

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Vi vet ingenting om hva du har sagt eller tenkt tidligere, men denne atikklen virker det ikke som om du har forstått.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hør her. Alle har sine meninger, og alle mener at sin egen mening er den riktige. Du er intet unntak. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Vi vet ingenting om hva du har sagt eller tenkt tidligere, men denne atikklen virker det ikke som om du har forstått.

Hva er det å forstå som hi ikke har forstått? 

Anonymkode: 16e53...6c8

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hva er det å forstå som hi ikke har forstått? 

Anonymkode: 16e53...6c8

Det er ikke så godt å si ettersom hun ikke egentlig sier hva hun mener, men det virker som om hun mener håndvask ikke har efekt, det samme med munnbind og testing i skolen og at det var feil å anbefale det.

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Det er ikke så godt å si ettersom hun ikke egentlig sier hva hun mener, men det virker som om hun mener håndvask ikke har efekt, det samme med munnbind og testing i skolen og at det var feil å anbefale det.

Nei det er sannelig ikke lett å vite hva HI mener. Hun har messet i dagesvis om at alle tiltak er feil, alt er galt, og ikke minst, det er Ernas feil, alt sammen. Så hva hun mener er RIKTIG, har ikke kommet frem. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nei det er sannelig ikke lett å vite hva HI mener. Hun har messet i dagesvis om at alle tiltak er feil, alt er galt, og ikke minst, det er Ernas feil, alt sammen. Så hva hun mener er RIKTIG, har ikke kommet frem. 

Hvorfor tror du at det er en og samme person som skriver alt dette? Mener du virkelig at absolutt alle de andre er fornøyd med alle tiltak og all håndtering av korona? Absolutt alle bortsett fra HI er enige i alt?

Jeg har også stilt kritiske spørsmål til enkelte tiltak og begrunnet dem godt. Du har skrevet noe lignende til meg også at jeg har gnålt om det samme i lang tid og må slutte. Du må forstå at det er flere, inkludert fagfolk, som er uenige i enkelte av tiltakene. For eksempel, er FHI uenig i at koronapass har smittereduserende effekt. Mener du at FHI og hovedinnlegger er det samme mennesket?

Anonymkode: 10c4e...7df

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dårlig forsøk på hersketeknikk. Hva er det du ikke forstår i hovedinnlegget? Det handler om tiltak som har blitt innført som har vist seg å være lite hensiktsmessig eller unødvendig.
Nedstengningen. Jeg sa det var unødvendig.  
Munnbind. Fhi påsto først at det ikke ville hjelpe, så snudde de på det. Slik det brukes, har de nærmest ingen hensikt. Overdreven bruk av håndsprit og håndvask. Jeg sa det. 
Vaksinene som skulle være redningen, og ikke ble det. Jeg sa det. 
Koronapass. Det vil ikke hjelpe på smittespredning. Jeg sa det. 

Men her inne er det om å gjøre å kalle oss som er bittelitt kritiske til alle disse tiltakene for alt mulig rart. 

Håndvask er jo viktig det, når det trengs. Men ingen har vel trodd at det alene skulke stoppe en pandemi? 

Man ser jo at håndvask har en klar effekt på smittespredning å smittsomme sykdommer. Men når viruset er luftbåret så vil jo ikke kun håndvask hjelpe om man er i nærheten av en smittet. Kommer man derimot etter en smittet som har tatt på tung, hjelper jo håndvasken. 

Endret av Nille 76
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Dårlig forsøk på hersketeknikk. Hva er det du ikke forstår i hovedinnlegget? Det handler om tiltak som har blitt innført som har vist seg å være lite hensiktsmessig eller unødvendig.
Nedstengningen. Jeg sa det var unødvendig.  
Munnbind. Fhi påsto først at det ikke ville hjelpe, så snudde de på det. Slik det brukes, har de nærmest ingen hensikt. Overdreven bruk av håndsprit og håndvask. Jeg sa det. 
Vaksinene som skulle være redningen, og ikke ble det. Jeg sa det. 
Koronapass. Det vil ikke hjelpe på smittespredning. Jeg sa det. 

Men her inne er det om å gjøre å kalle oss som er bittelitt kritiske til alle disse tiltakene for alt mulig rart. 

Artikkelen handler jo ikke om effekten av nedstengning, vaksiner eller munnbind. Alle de tingene virker, og det finnes det god dokumentasjon for. Hva angår håndvask er det som det står i artikkelen, det virker også, men det er ikke et viktig tiltak, og det vet vi nå. Da pandemien skjøt fart visste jo ikke verden at luft var viktigere enn hender. At man fortsatt anbefaler det nå er jo en ting man kan diskutere (og artikkelen belyser jo det på en god måte), men selv om ett tiltak har vist seg å være mindre viktig enn man trodde, betyr ikke det at alle tiltak er bortkastet eller uvirksomme.

KenCreek skrev (5 minutter siden):

Men hva mener DU hadde vært de riktige tiltakene å gjøre? 

Hva var det VHO sa før nedstegningen? Testing, testing, testing og sporing, sporing, sporing.

Det, sa de, var løsningen.

Gjest KenCreek
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva var det VHO sa før nedstegningen? Testing, testing, testing og sporing, sporing, sporing.

Det, sa de, var løsningen.

Ja, men nå lurte jeg på hva HI sin mening var, ikke hva WHO sa 😊

Testing og sporing er jo blitt gjort i mangfold. 

• Opprett ny...