Gå til innhold

Det er heldigvis aldri for sent å snu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva prøver du å oppnå?

Ser du ikke hvordan mediene pøser på med propaganda? Korona har gått helt til hodet på folk, og det er jo ikke så rart når man ser hvordan avisene gjør absolutt alt for å skremme. Hvor var Dagbladet da influensaen herjet i 2017/2018 da 7600 mennesker ble lagt inn? Hvorfor skrek de ikke opp om Kari 61 som ikke hadde tatt vaksinen? 
Tips, hi. Ikke la deg lure av skremselspropaganda som går som en epidemi gjennom mediene - de gjør det kun for klikk. 

Anonymkode: f358c...82d

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hva prøver du å oppnå?

Ser du ikke hvordan mediene pøser på med propaganda? Korona har gått helt til hodet på folk, og det er jo ikke så rart når man ser hvordan avisene gjør absolutt alt for å skremme. Hvor var Dagbladet da influensaen herjet i 2017/2018 da 7600 mennesker ble lagt inn? Hvorfor skrek de ikke opp om Kari 61 som ikke hadde tatt vaksinen? 
Tips, hi. Ikke la deg lure av skremselspropaganda som går som en epidemi gjennom mediene - de gjør det kun for klikk. 

Hvorfor ikke innse sannheten,istedet for å rått svelge antipropaganda fra høyreekstreme antisider? Tror du ikke de har en agenda for å spre slike løgner?For å spre mistro mellom folk og myndigheter?At de ikke tjener penger på din uvitenhet?

Østerdølen skrev (7 minutter siden):

Hvorfor ikke innse sannheten,istedet for å rått svelge antipropaganda fra høyreekstreme antisider? Tror du ikke de har en agenda for å spre slike løgner?For å spre mistro mellom folk og myndigheter?At de ikke tjener penger på din uvitenhet?

Hehe. Altså, enten så tror man blindt på det mediene presenterer, eller så tror man på «antipropaganda fra høyreekstreme antisider.» Virkelig? Er alt som presenteres i mediene sant? Jeg har hundre eksempler på at mediene har kommet med noe en dag, for så å si det motsatte dagen etter. Nå er det håndvask som er overdrevet. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/47xoOg/nakstad-om-coronasmitte-haandvask-har-veldig-liten-effekt
Tidligere var ikke munnbind anbefalt, så ble det det. Vi stengte ned skoler og barnehager, så fant de ut at det ikke var nødvendig. 
Hver dag, hver dag, ser man det i mediene. Vi er tok en ny, eksperimentell, nødgodkjent vaksine som skulle hindre smitte og alvorlig sykdom, og hver dag settes rekorder i smitte. Vi tok dose to for å bli fullvaksinert, nå må man ha dose tre også. 40.000 meldinger er meldt inn vedrørende bivirkninger av vaksinen. Jeg blødde i seks uker etter dose to i juli og august, og nå er snart ikke vaksinen virksom lenger. Føler du deg ikke lurt? Det gjør jeg.

Visste du forresten av nødgodkjenningen til vaksinen går ut 01.02.22? Hva da etterpå, når den ikke lenger er godkjent? Kan det ha en sammenheng mellom at de maser på oss sånn? At de nå skal komme til oss for vaksinering. På arbeidsplassen og til skolene. 

Tilbake til mediene. Det er et ensidig skremselsfokus, og mediene lever av klikk. Jo mer spektakulært, jo mere klikk. Og face it, det er jo kjedelig å lese om Heidi 42 som kun fikk litt vondt i halsen av korona, noe som faktisk er mer vanlig.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hehe. Altså, enten så tror man blindt på det mediene presenterer, eller så tror man på «antipropaganda fra høyreekstreme antisider.» Virkelig? Er alt som presenteres i mediene sant? Jeg har hundre eksempler på at mediene har kommet med noe en dag, for så å si det motsatte dagen etter. Nå er det håndvask som er overdrevet. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/47xoOg/nakstad-om-coronasmitte-haandvask-har-veldig-liten-effekt
Tidligere var ikke munnbind anbefalt, så ble det det. Vi stengte ned skoler og barnehager, så fant de ut at det ikke var nødvendig. 
Hver dag, hver dag, ser man det i mediene. Vi er tok en ny, eksperimentell, nødgodkjent vaksine som skulle hindre smitte og alvorlig sykdom, og hver dag settes rekorder i smitte. Vi tok dose to for å bli fullvaksinert, nå må man ha dose tre også. 40.000 meldinger er meldt inn vedrørende bivirkninger av vaksinen. Jeg blødde i seks uker etter dose to i juli og august, og nå er snart ikke vaksinen virksom lenger. Føler du deg ikke lurt? Det gjør jeg.

Visste du forresten av nødgodkjenningen til vaksinen går ut 01.02.22? Hva da etterpå, når den ikke lenger er godkjent? Kan det ha en sammenheng mellom at de maser på oss sånn? At de nå skal komme til oss for vaksinering. På arbeidsplassen og til skolene. 

Tilbake til mediene. Det er et ensidig skremselsfokus, og mediene lever av klikk. Jo mer spektakulært, jo mere klikk. Og face it, det er jo kjedelig å lese om Heidi 42 som kun fikk litt vondt i halsen av korona, noe som faktisk er mer vanlig.

Ja,det må jo være tungt å svelge at sannheten er at korona ikke bare er "en vanlig influensa".

Østerdølen skrev (Akkurat nå):

Ja,det må jo være tungt å svelge at sannheten er at korona ikke bare er "en vanlig influensa".

Var det det du hadde å si? Du hoppet glatt over alt jeg skrev. 

Annonse

Østerdølen skrev (1 minutt siden):

HI sammenligner ikke disse to virusene, hvorfor skriver du en helt irrelevant kommentar?

Anonymkode: feca3...1d5

Østerdølen skrev (30 minutter siden):

https://www.svtplay.se/dokument-inifran-vaccinkrigarna

Anonymkode: 2677f...9ec

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

HI sammenligner ikke disse to virusene, hvorfor skriver du en helt irrelevant kommentar?

Sansynlig vis fordi hun svarer 82d, og hun skriver om influensa.

Anonymkode: 662b7...32c

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Sansynlig vis fordi hun svarer 82d, og hun skriver om influensa.

Anonymkode: 662b7...32c

Og om åtte andre ting, men det velger hun glatt å hoppe over. I stedet bruker hun Goddag-mann-økseskaft-argumentasjonen. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (43 minutter siden):

Flott at hun står frem!!

Det hadde vært like flott hvis den fullvaksinerte Berit på 60 stod frem på samme måte. Ellers blir det veldig ensidig fremstilling, og det skapes inntrykk av at informasjonen blir holdt tilbake. Jeg kjenner tre fullvaksinerte som havnet på sykehus. Ingen har skrevet om dem i avisen. De var også redde og hadde panikk. Hvorfor er ikke deres historie viktig å fortelle? Og hvorfor er det viktig å poengtere at denne Anne var uvaksinert? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det hadde vært like flott hvis den fullvaksinerte Berit på 60 stod frem på samme måte. Ellers blir det veldig ensidig fremstilling, og det skapes inntrykk av at informasjonen blir holdt tilbake. Jeg kjenner tre fullvaksinerte som havnet på sykehus. Ingen har skrevet om dem i avisen. De var også redde og hadde panikk. Hvorfor er ikke deres historie viktig å fortelle? Og hvorfor er det viktig å poengtere at denne Anne var uvaksinert? 

Det er flott at Anne som har vært uttalt skeptisk står frem å sier at hun tok feil. Det er det ikke alle som tør.

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (23 minutter siden):

Det er flott at Anne som har vært uttalt skeptisk står frem å sier at hun tok feil. Det er det ikke alle som tør.

Det betyr ikke at hun tok feil. Det betyr at hun ble syk. Noe fullvaksinerte Berit på 60 også ble. Tok hun også feil? 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva prøver du å oppnå?

Så når de skriver om ulempene ved å ikke vaksinere seg, så er det propaganda, mens når de skriver om ulempene ved å vaksinere seg så er det informasjon? 

Spesielt! Meget spesielt. 

Anonymkode: 6389b...eb1

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så når de skriver om ulempene ved å ikke vaksinere seg, så er det propaganda, mens når de skriver om ulempene ved å vaksinere seg så er det informasjon? 

De skriver jo ikke om fullvaksinerte som utgjør størstedelen av innlagte på sykehus i Norge i dag. Hvor er det store oppslagene om de fullvaksinerte som smittet mange mennesker og ble innlagt på sykehus? Hvor er artikler der fullvaksinerte står frem og innrømmer at de burde ha overholdt smittevern og ikke bare drite i det bare fordi de er fullvaksinert?

Jeg har selv mottatt to doser av vaksinen. Ble dritsjuk av dose to og var sjuk lenge (ca 3. måneder). Jeg overholder imidlertid smittevernreglene selv om jeg er fullvaksinert. Jeg unngår å klemme andre enn mine nærmeste, drar ikke på fest med masse folk, holder avstand i butikkøen, slenger ikke på kjøpesenteret bare for å kikke, unngår store forsamlinger av mennesker og er flink med håndhygiene. Men de fleste andre jeg kjenner skal absolutt klemme, stå tett innpå, sosialiseres hele tiden og farte rundt. Hvor er alle disse som angrer seg? Neida, bare man er vaksinert, så er man fritatt fra alt ansvar. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Og om åtte andre ting, men det velger hun glatt å hoppe over. I stedet bruker hun Goddag-mann-økseskaft-argumentasjonen. 

Fordi det er nyttesløst å diskutere med slike faktaresistente folk som tar sin "Masterutdanning innen Korona" på nettet. Og jo, kommentaren var til deg. Tror du denne damen nå mener at korona ikke er så farlig,likevel?  Tror du hun mener at det er skremselspropaganda for å få likerklikk,slik du påstår?

Endret av Østerdølen
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hæ? De skriver jo ikke om ulempene ved å vaksinere seg. Det er nettopp det! 

Østerdølen skrev (18 minutter siden):

Fordi det er nyttesløst å diskutere med slike faktaresistente folk som tar sin "Masterutdanning innen Korona" på nettet. Og jo, kommentaren var til deg. Tror du denne damen nå mener at korona ikke er så farlig,likevel?  Tror du hun mener at det er skremselspropaganda for å få likerklikk,slik du påstår?

Det er i grunnen nytteløst for meg å prøve å åpne øynene deres og. (Siden vi først er på navnekalling, mener jeg mange av dere er en gjeng hjernevaskede sauer preget av massemedienes propaganda. Ikke deres feil, forresten, det er hardt å stå imot.) 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Og blødninger som mange kvinner opplever har blitt forsøkt bortforklart med at "det er normalt med blødningsforstyrrelser". Selv om man har lært i alle år at dette ikke er normalt og skal sjekkes hos gynekolog. 

Østerdølen skrev (51 minutter siden):

Og hvor har du din masterutdanning innen korona fra? Du er jo like mye amatør som den du svarer. 

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan vet du da om ulempene? Hvis du ikke leser om de noe sted? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Man snakker jo med folk og leser innlegg på sosiale medier og så videre. Man kan ikke si at de skriver om ulempene ved vaksinen når det benektes at ulempene skyldes vaksinen. Det ble jo skrevet flere ganger om blødningsforstyrrelser, bare for å konkludere at dette er normalt og at de enda ikke har funnet ut om det skyldes vaksinen. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg oppsøker steder som for eksempel legemiddelverket.no 

https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20211125 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

Men slikt hører man ikke om på nrk Dagsrevyen. Ei heller at det var en kjempedemontrasjon i Oslo i helgen mot koronapass. Ikke et ord. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/tusenvis-i-demonstrasjonstog-forbi-stortinget-i-protest-mot-koronapass/o/5-95-344043

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg oppsøker steder som for eksempel legemiddelverket.no 

https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20211125 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

Men slikt hører man ikke om på nrk Dagsrevyen. Ei heller at det var en kjempedemontrasjon i Oslo i helgen mot koronapass. Ikke et ord. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/tusenvis-i-demonstrasjonstog-forbi-stortinget-i-protest-mot-koronapass/o/5-95-344043

Og man hører heller ikke på at folk som ble syke av vaksinen angrer på å ha tatt den. Man leser intervjuer med martyrer som ligger på sykehuset med hjerteposebetennelse, slår om seg med slagord og sier at de hadde tatt vaksinen igjen. Det ligner veldig på propaganda i land som Sovjetunionen og Nord-Korea. Er det virkelig land vi ønsker å sammenlignes med? Et slik ensidig fokus er i hvert fall ikke noe uttrykk for fri presse. 

• Opprett ny...