Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Ungene begynner å bli rimelig sår nå etter hjemmetest hver dag. Gjør dere det? Eller dropper dere annenhver dag? Det begynner å bli en vond kamp, og kan jeg egentlig tvinge de? Anonymkode: 003c1...d78
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Hvorfor i alle dager tar du koronatest hver dag? Vi tar kun dersom vi har fått beskjed om nærkontakt, eller ved symptomer. Den eneste gangen jeg vet noen har fått beskjed om å ta en test hver dag var når en i familien var smittet, og isolert fra de andre i husstanden. Da måtte de resterende ta en test hver morgen før jobb og skole. Anonymkode: 1088f...f59
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Du bare finner på ting. Det holder nå. Her er det strengt testregime, og da tester de to ganger i uka, eventuelt ekstra ved smittetilfelle i klassen. Hvis unga dine blir såre i nesen av en svampetipp 2 cm opp, så gjør dere det enten veldig feil, eller så er det noe annet med nesen dere bør få sjekke ut. Anonymkode: 0b8ed...c4f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Ja, vi tok de 7 dagene for å kunne møte på skolen, valgte å ta ett par dager til, synes 5 dager i isolasjon var litt lite 🤔 Ingen som ble såre i nesa av de. Ekkelt er det og man nyser gjerne, men ikke sår. Anonymkode: 6b0e6...5a9
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Du bare finner på ting. Det holder nå. Her er det strengt testregime, og da tester de to ganger i uka, eventuelt ekstra ved smittetilfelle i klassen. Hvis unga dine blir såre i nesen av en svampetipp 2 cm opp, så gjør dere det enten veldig feil, eller så er det noe annet med nesen dere bør få sjekke ut. Anonymkode: 0b8ed...c4f Finner på? I mer enn en uke har det dukket opp nye smittetilfeller ved skolen daglig, og da får vi sms med beskjed om at «Det er påvist smitte ved xxx skole. Ditt barn regnes som nærkontakt.» Hver dag får vi med hjemmetest i ranselen, og beskjed om at barna kan komme på skolen ved negativ test. Egentlig er det helt utrolig at de ikke er smittet enda. Men spørsmålet var, kan jeg egentlig tvinge dem? Yngste er det nesten umulig å ta testen på, han nekter. HI Anonymkode: 003c1...d78
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #6 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Finner på? I mer enn en uke har det dukket opp nye smittetilfeller ved skolen daglig, og da får vi sms med beskjed om at «Det er påvist smitte ved xxx skole. Ditt barn regnes som nærkontakt.» Hver dag får vi med hjemmetest i ranselen, og beskjed om at barna kan komme på skolen ved negativ test. Egentlig er det helt utrolig at de ikke er smittet enda. Men spørsmålet var, kan jeg egentlig tvinge dem? Yngste er det nesten umulig å ta testen på, han nekter. HI Anonymkode: 003c1...d78 Du må teste eller holde dem hjemme da. Hvis de faktisk blir såre i nesa av dette gjør du noe feil. Vi har også testet daglig lenge nå, ingen får vondt utover litt kjiling mens pinnen er i nesa. Anonymkode: 7be57...f56
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #7 Skrevet 25. november 2021 Brannfakkel. Jeg vurderer å droppe det så lenge de er friske og ikke har noen symptomer. 🤭 HI Anonymkode: 003c1...d78
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #8 Skrevet 25. november 2021 Selvfølgelig kan du tvinge de! Er en grunn til at når du skal teste barna ved en teststasjon så skal du holde sånn at barnet ikke har mulighet til å røre bein eller armer. Det er så viktig å teste barna at det er helt nødvendig å tvinge gjennom en test. Tenk om alle skulle tenke så egoistisk som deg "barnet mitt vil ikke stakkars da må han få slippe" . Anonymkode: fc84b...bdb
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #9 Skrevet 25. november 2021 Hjemmetest skal jo tas i ytre nesebor og skal ikke irritere. Om de er såre tar dere for langt inn og for voldsomt. Anonymkode: 6db12...4c8
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #10 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig kan du tvinge de! Er en grunn til at når du skal teste barna ved en teststasjon så skal du holde sånn at barnet ikke har mulighet til å røre bein eller armer. Det er så viktig å teste barna at det er helt nødvendig å tvinge gjennom en test. Tenk om alle skulle tenke så egoistisk som deg "barnet mitt vil ikke stakkars da må han få slippe" . Anonymkode: fc84b...bdb Test er frivillig når man ikke har symptomer. Anonymkode: 6db12...4c8
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #11 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Test er frivillig når man ikke har symptomer. Anonymkode: 6db12...4c8 De har valgt å ikke bruke pålegg. Det gjør det ikke riktig å avstå fra test. På barn og ungdom uten god grunn (som traumer og psykisk utviklingshemning) synes jeg det er egoistisk å ikke teste når man er nærkontakt. Det er flere som ikke har symptomer selv om de er smittet og smittsom. Er man nærkontakt bør man teste seg også uten symptomer for å fange opp flere. Det er likevel ikke nødvendig med test hver dag. "Er du uvaksinert eller delvaksinert, bør du ta en test så snart du får beskjed om at du er øvrig nærkontakt.". Vi tok i tillegg hurtigtest på våre barn på dag 3, 5 og 10 selv uten symptomer. Synes det er greit å bidra der man kan til å holde smitten nede ved å teste seg slik at man ikke sprer smitte uten å vite at man er syk. Anonymkode: 8b530...724
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #12 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): De har valgt å ikke bruke pålegg. Det gjør det ikke riktig å avstå fra test. På barn og ungdom uten god grunn (som traumer og psykisk utviklingshemning) synes jeg det er egoistisk å ikke teste når man er nærkontakt. Det er flere som ikke har symptomer selv om de er smittet og smittsom. Er man nærkontakt bør man teste seg også uten symptomer for å fange opp flere. Det er likevel ikke nødvendig med test hver dag. "Er du uvaksinert eller delvaksinert, bør du ta en test så snart du får beskjed om at du er øvrig nærkontakt.". Vi tok i tillegg hurtigtest på våre barn på dag 3, 5 og 10 selv uten symptomer. Synes det er greit å bidra der man kan til å holde smitten nede ved å teste seg slik at man ikke sprer smitte uten å vite at man er syk. Anonymkode: 8b530...724 Jeg svarte på tvang kommentaren. Selvsagt skal man ta ansvar, men nei, man tvinger ikke. Når det gjelder barn så tar man test så godt det lar seg gjøre. Min yngste er sterkt traumatisert av sykehus. (Hjertesyk og vært gjennom mye) han tar hjemmetest frivillig og jeg tvinger aldri eller holder fast. Han fikk positiv hjemmetest, pcr test fikk han styre pinnen selv og den var også positiv. Å holde fast barn og brukte makt og tvang er ikke greit. Ikke for en koronatest, den er ikke livsnødvendig. Stiller spørsmål ved foreldre som bruker makt på barna sine når det gjelder koronatest! Anonymkode: 6db12...4c8
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #13 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg svarte på tvang kommentaren. Selvsagt skal man ta ansvar, men nei, man tvinger ikke. Når det gjelder barn så tar man test så godt det lar seg gjøre. Min yngste er sterkt traumatisert av sykehus. (Hjertesyk og vært gjennom mye) han tar hjemmetest frivillig og jeg tvinger aldri eller holder fast. Han fikk positiv hjemmetest, pcr test fikk han styre pinnen selv og den var også positiv. Å holde fast barn og brukte makt og tvang er ikke greit. Ikke for en koronatest, den er ikke livsnødvendig. Stiller spørsmål ved foreldre som bruker makt på barna sine når det gjelder koronatest! Anonymkode: 6db12...4c8 Dette. I 2020 ble det plutselig greit å bruke tvang på barn, henge ut folk som ikke ønsker å ta en vaksine, trakassere mennesker som stiller spørsmål ved tiltakene, nekte fysisk kontakt med sine egne barn fordi de skal "isoleres i eget hjem" og lignende som ikke hører hjemme i en stat som Norge. Min ene datter har smale neseganger og får veldig vondt når de kjører pinnen så langt inn som de gjør. De tar ikke hurtigtester på barn i vår kommune, bare den vonde testen. Hun var hysterisk og gråt da vi måtte teste henne, og sykepleieren viste ingen sympati med henne. Det er snakk om et lite barn på 7 år som har tydelig vondt. Jeg nektet å holde henne fast og tvinge. Venninnen min har en datter som får store smerter og enorme blødninger ved mensen (hun er 16 år og fikk mens for ett år siden). Hun avventer vaksine til datteren fordi hun ikke vil risikere at datteren får det enda verre. Her er det heller ikke tvang. Det ser ut som man legger absolutt alt på fellesskapets alter. Man slutter å være mor og medmenneske og forvandles til en robot som adlyder kommandoer uten å ta hensyn til noe. Anonymkode: 02079...23e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #14 Skrevet 25. november 2021 Der er jo du som er talentløs om du ikke klarer å ta hjemmetest uten at de blir såre i nesen. Kanskje du må øve deg mer. Eller la være å konstruere problemer. Anonymkode: f6066...fea
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #15 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Der er jo du som er talentløs om du ikke klarer å ta hjemmetest uten at de blir såre i nesen. Kanskje du må øve deg mer. Eller la være å konstruere problemer. Anonymkode: f6066...fea Kanskje det skyldes at verken HI eller de fleste andre foreldre er helsepersonell? Anonymkode: 02079...23e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #16 Skrevet 25. november 2021 Hvis ungene er såre av testing har du gått for langt. Det samme med overdreven spriting av hender. Er hendene såre av sprit er det for mye. Anonymkode: 7f25b...4d3
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #17 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kanskje det skyldes at verken HI eller de fleste andre foreldre er helsepersonell? Anonymkode: 02079...23e Det er faktisk ikke vanskelig å ta en hjemmetest altså, man behøver ikke være helsepersonell for å få til det. Ergo hjemmetest....... Anonymkode: 7be57...f56
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #18 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Der er jo du som er talentløs om du ikke klarer å ta hjemmetest uten at de blir såre i nesen. Kanskje du må øve deg mer. Eller la være å konstruere problemer. Anonymkode: f6066...fea Hvorfor svarer du sånn? Hva har jeg gjort deg? Anonymkode: 003c1...d78
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #19 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er faktisk ikke vanskelig å ta en hjemmetest altså, man behøver ikke være helsepersonell for å få til det. Ergo hjemmetest....... Anonymkode: 7be57...f56 Bare fordi det innføres et krav om at legfolk skal gjennomføre medisinske undersøkelser hjemme, betyr det ikke at de automatisk skal være skikket til det. Anonymkode: 02079...23e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #20 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Bare fordi det innføres et krav om at legfolk skal gjennomføre medisinske undersøkelser hjemme, betyr det ikke at de automatisk skal være skikket til det. Anonymkode: 02079...23e Altså, greier man ikke det der er det rimelig mye man er uegnet til. Da burde man hvertfall ikke ha ansvar for barn. Dette er jo noe ungdomskolebarn gjør selv. Anonymkode: 7be57...f56
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #21 Skrevet 25. november 2021 Mitt barn tvinges ikke. Er autist og alt av medisinske undersøkelser/medisiner/tester gjøres KUN hvis livsviktig fordi dette er veldig traumatisk for barnet. Hurtigtesten klarer barnet mitt å ta selv, så vi har tatt testen når han har kommet hjem med hurtigtest fra skolen. Vi har foreløpig vært heldig, kun negative tester, men sykdom slipper vi ikke unna. Skikkelig forkjølet igjen for andre gang på 5 uker. Anonymkode: 3baa5...7cc
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #22 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Brannfakkel. Jeg vurderer å droppe det så lenge de er friske og ikke har noen symptomer. 🤭 HI Anonymkode: 003c1...d78 Det bør du i så fall gjøre i samråd med skolen, lite trivelig å sette de i en situasjon hvor de har ansvar for smittevern uten den informasjonen de trenger. Vi lever tross alt i en tid med gapestokkmentalitet i sosiale medier, kan du tenke deg hvor mye pes de får om dette ender i ett stort utbrudd? Uvitende og ufrivillig. Hva tenker du å si til sporingsteamet hvis det viser seg at du har sendt de på skolen uten å vite når de ble syke? Hvis de skulle ende opp med det, noe som ikke er helt usannsynlig. Anonymkode: 6b0e6...5a9
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #23 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Hvorfor svarer du sånn? Hva har jeg gjort deg? Anonymkode: 003c1...d78 Gjort meg? Hvis du slutter å teste dine barn som er definerte nærkontakter så gjør du potensielt meg mye. Anonymkode: f6066...fea
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #24 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Gjort meg? Hvis du slutter å teste dine barn som er definerte nærkontakter så gjør du potensielt meg mye. Anonymkode: f6066...fea Ingen her er syke. Ingen her har noen symptomer. Du er også antagelig fullvaksinert så da har du heller ingenting å frykte. Anonymkode: 003c1...d78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå