Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #1 Skrevet 25. november 2021 Så barnefar ska ha 3 åringen denne julen fra 24-27, ligger i hans uke også, da vi pratet videre i familievernet, han vet jeg skal ha neste jul og da mente han at han kunne hente dagen før jul og levere henne på jul også hente henne kl 19:00 på samme jul, fordi det havnet i hans « helg»ja mekleren telte helt til neste jul! nå vær jeg det er neste år. Men synes dette bare hørtes stress for barnet fram og tilbake, og såklart når han får hele jul i år og mener jeg bare skal ha 24 i neste år mens han har de to andre juledagene 25-26. for neste år skal han ha nyttår. Jeg sto på mitt med at julen skal jeg hele neste år, ikke bare 24.. Hvordan har dere fikset dette med julesamvær? Anonymkode: 9e5fd...4aa
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #2 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så barnefar ska ha 3 åringen denne julen fra 24-27, ligger i hans uke også, da vi pratet videre i familievernet, han vet jeg skal ha neste jul og da mente han at han kunne hente dagen før jul og levere henne på jul også hente henne kl 19:00 på samme jul, fordi det havnet i hans « helg»ja mekleren telte helt til neste jul! nå vær jeg det er neste år. Men synes dette bare hørtes stress for barnet fram og tilbake, og såklart når han får hele jul i år og mener jeg bare skal ha 24 i neste år mens han har de to andre juledagene 25-26. for neste år skal han ha nyttår. Jeg sto på mitt med at julen skal jeg hele neste år, ikke bare 24.. Hvordan har dere fikset dette med julesamvær? Anonymkode: 9e5fd...4aa Ordinært samvær følges som regel ikke i høytider og ferier. Her hadde vi nedskrevet at julen ble delt slik: fra 23.desember kl 16:00 - 27.desember kl 16:00, så var det bytte og del to gikk fra 27.desember kl 16:00 til 1.januar kl 16:00. Vi hadde barnet annenhver julaften og annenhver nyttårsaften. Påskesamvær ble også presisert på samme måte. Anonymkode: ec97e...7de
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #3 Skrevet 25. november 2021 Han skal ha og jeg skal ha…… dere må begge bli enige om hvordan barnet får det best, ikke hva dere SKAL ha. hvordan får 3 åringen ro og kos i jula? Selv om julen i år en en helg, så bør dere tenke eget samvær, ikke helgesamvær. barna her er hos meg til 23.12 kl 16 (etter jobb for far). Så er de hos far til 27.12 og hos meg til over nyttår. Neste år gjør vi omvendt. det er barna som skal ha juletradisjoner, de skal få muligheten å våkne i julepyntet hus og kose seg i pysjen uten å måtte tenke på å pakke lekene å skifte hjem. De skal få ha de «viktigste» juledagene på samme sted for å kunne delta i juleselskap ene som blir pratet om og finne roen blandt slekta de er med. vi feirer heller ikke julaften2 når vi ikke har barna. Men den dagen de kommer hjem har vi yndlingsmiddagen deres, tenner lys og ser julefilm, i tillegg får de julegaven fra meg. Julegavene de har fått får de med seg mellom hjemmene i en stor kasse. Etterhvert legger de lekene igjen der de ønsker. Anonymkode: 6650a...e24
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #4 Skrevet 25. november 2021 Her delte vi opp sånn at ene hadde barnet 23-27/28 (fleksibel i forhold til evnt selsksap o.l) og den andre til nyttårsdag. Anonymkode: 623a7...97c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #5 Skrevet 25. november 2021 Det er vanlig å ha helligdagssamvær/feriesamvær i jula, også gå tilbake til vanlig samvær igjen etter jul. Så jeg er enig med deg. Han har 23.-27.desember i år, du har 23.-27.desember neste år. Anonymkode: 38715...174
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #7 Skrevet 25. november 2021 har har vi fra 23-1 januar når det er jul, har 50/50, men da blir barnet 9 dager i jula, og det har de vert siden de var 1 og 3, er nå 14 og 16 Anonymkode: f6a5a...c0f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #8 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Han skal ha og jeg skal ha…… dere må begge bli enige om hvordan barnet får det best, ikke hva dere SKAL ha. hvordan får 3 åringen ro og kos i jula? Selv om julen i år en en helg, så bør dere tenke eget samvær, ikke helgesamvær. barna her er hos meg til 23.12 kl 16 (etter jobb for far). Så er de hos far til 27.12 og hos meg til over nyttår. Neste år gjør vi omvendt. det er barna som skal ha juletradisjoner, de skal få muligheten å våkne i julepyntet hus og kose seg i pysjen uten å måtte tenke på å pakke lekene å skifte hjem. De skal få ha de «viktigste» juledagene på samme sted for å kunne delta i juleselskap ene som blir pratet om og finne roen blandt slekta de er med. vi feirer heller ikke julaften2 når vi ikke har barna. Men den dagen de kommer hjem har vi yndlingsmiddagen deres, tenner lys og ser julefilm, i tillegg får de julegaven fra meg. Julegavene de har fått får de med seg mellom hjemmene i en stor kasse. Etterhvert legger de lekene igjen der de ønsker. Anonymkode: 6650a...e24 Men er der ikke akkurat dette hi reagerer på da, at barnet må «bryte opp» og bytte midt i jula…? Hva er det du angriper henne for? Anonymkode: 0a349...bd5
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #9 Skrevet 25. november 2021 Det er så mange som glemmer at samvær er for barnet, ikke foreldrene. Så ordet JEG burde vært sletta her og heller lagt opp samværet etter hvordam barnet får en best mulig jul. Å bytte samvær på julaften kveld, er iallfall ikke til barnets beste interesse. Anonymkode: 4d27d...f10
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #10 Skrevet 26. november 2021 Vi har fra skoleslutt til 26.des. Fra 26.des til skolestart. Bytter annen hvert år. Anonymkode: 4c0ad...d13
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #11 Skrevet 26. november 2021 Stakkars unge Anonymkode: 4be4f...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå