Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #76 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Hvis dere har sex, blir det veldig uhygienisk å ikke dusje oftere enn et par ganger i uka, etter min mening. For øvrig er det ingen velvære å dusje i lunkent vann på vinteren. Anonymkode: 590ae...338 Det får være opp til deg hva som er velvære for din del, ingen vits i å diskutere vitenskap med subjektiv opplevelse. Det er ingenting vitenskapelig som bygger opp under at det er uhygienisk å dusje sjeldnere enn hver dag for vanlige folk som ikke svetter mye eller utsettes for mye støv og skitt hver dag. Sleng på ladycup og klær i bomull, ull eller lin i stedet for syntetisk, så er det absolutt ingen problem med lukt heller. Bind og tøymykner derimot 🤢🤮 Anonymkode: 6f729...d36
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #77 Skrevet 25. november 2021 Folk som ikke dusjer mer enn to ganger i uken, lukter. Det er faktisk så enkelt. Og ja, det er skikkelig ekkelt. Anonymkode: b7d32...f54
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #78 Skrevet 25. november 2021 Trener stort sett hver dag, så da dusjer jeg hver dag også. Om jeg har en pausedag dusjer jeg ikke, med mindre jeg har tenkt å forføre mannen. 😛 Anonymkode: 9dbda...d0a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #79 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det får være opp til deg hva som er velvære for din del, ingen vits i å diskutere vitenskap med subjektiv opplevelse. Det er ingenting vitenskapelig som bygger opp under at det er uhygienisk å dusje sjeldnere enn hver dag for vanlige folk som ikke svetter mye eller utsettes for mye støv og skitt hver dag. Sleng på ladycup og klær i bomull, ull eller lin i stedet for syntetisk, så er det absolutt ingen problem med lukt heller. Bind og tøymykner derimot 🤢🤮 Anonymkode: 6f729...d36 Det var snakk om velvære. Velvære baseres ikke på vitenskap. Det var en påstand om at man kunne dusje i lunkent vann (norsk vinter nå, vet du, med mange kuldegrader) for å oppnå velvære. Velværet er nettopp det - SUBJEKTIVT. Ladycup er ikke alle som kan bruke, og vi bruker allerede klær i bomull og lin, og tro meg, de lukter de også. Hvordan løser du det med sex da? Kondom? Anonymkode: 590ae...338
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #80 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Folk som ikke dusjer mer enn to ganger i uken, lukter. Det er faktisk så enkelt. Og ja, det er skikkelig ekkelt. Anonymkode: b7d32...f54 Jepp. De lukter kanskje ikke svette, men gammel hud (døde hudceller forsvinner ikke hvis man lar være å dusje) og uvasket hodebunn (ganske kvalm lukt, sånn egentlig). Anonymkode: 590ae...338
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #81 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det lukter død fra kroppen hvis man ikke vasker bort døde hudceller, rester etter sex, mens, utflod, matos og så videre. Anonymkode: 590ae...338 Folk er ulike på dette området også. Noen lukter tydeligvis mer død enn andre og må dusje oftere. Mannen min er ofte ute på jakt en uke om gangen uten mulighet for annet enn provisorisk og tilfeldig vask i en og annen bekk, noe som sjeldent skjer ettersom han som regel jakter sent om høsten. Selv etter en uke på jakt uten skikkelig vask lukter det ikke vondt av ham. Andre lukter det sikkert død av etter to dager. Anonymkode: 2de4f...ddf
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #82 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Folk er ulike på dette området også. Noen lukter tydeligvis mer død enn andre og må dusje oftere. Mannen min er ofte ute på jakt en uke om gangen uten mulighet for annet enn provisorisk og tilfeldig vask i en og annen bekk, noe som sjeldent skjer ettersom han som regel jakter sent om høsten. Selv etter en uke på jakt uten skikkelig vask lukter det ikke vondt av ham. Andre lukter det sikkert død av etter to dager. Anonymkode: 2de4f...ddf Dette eventyret må man lenger ut på landet med. Når man ikke vasker underlivet skikkelig på en uke, blir det mye "ost" rundt kjønnsorganet som luker død og fordervelse. Anonymkode: 590ae...338
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #83 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dette eventyret må man lenger ut på landet med. Når man ikke vasker underlivet skikkelig på en uke, blir det mye "ost" rundt kjønnsorganet som luker død og fordervelse. Anonymkode: 590ae...338 Du har ikke noe større vitenskaplig belegg for din påstand enn ddt har for sin. Hennes opplevelse stemmer med min, men jeg vet også at noen mennesker lukter veldig fort, uten at jeg skal speulere for mye i hvorfor. Anonymkode: 2fb41...e3b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #84 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det var snakk om velvære. Velvære baseres ikke på vitenskap. Det var en påstand om at man kunne dusje i lunkent vann (norsk vinter nå, vet du, med mange kuldegrader) for å oppnå velvære. Velværet er nettopp det - SUBJEKTIVT. Ladycup er ikke alle som kan bruke, og vi bruker allerede klær i bomull og lin, og tro meg, de lukter de også. Hvordan løser du det med sex da? Kondom? Anonymkode: 590ae...338 Skjønner ikke hva du blir så irritert for, som sagt er det helt opp til deg hvor ofte og hvor varmt vann du bruker. Dette her er rent teknisk hva som er best for huden din. Sex har jeg ingen problem med, takk som spør, kondom har jeg ikke brukt på over 10 år og hva i all verden har det med saken å gjøre? Ladycup er i motsetning til bind ganske så luktfritt, nettopp fordi blodet ikke er i kontakt med luft. Hvem som kan bruke eller ikke er ikke noe jeg sitter å vurderer, jeg sier bare som sant er at det lukter mer med bind. Jeg svarte opp ett spørsmål tidligere i tråden, det er ingen grunn til å føle seg truffet. Vondt lukter jeg absolutt ikke, får innimellom uoppfordret tilbakemelding om at jeg lukter godt. Det er av den enkle grunn at jeg har langt hår og bruker hårolje i tuppene, den har en mild lukt som tydeligvis de rundt synes er behagelig, i og med de kommenterer det. Anonymkode: 6f729...d36
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #85 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke hva du blir så irritert for, som sagt er det helt opp til deg hvor ofte og hvor varmt vann du bruker. Dette her er rent teknisk hva som er best for huden din. Sex har jeg ingen problem med, takk som spør, kondom har jeg ikke brukt på over 10 år og hva i all verden har det med saken å gjøre? Ladycup er i motsetning til bind ganske så luktfritt, nettopp fordi blodet ikke er i kontakt med luft. Hvem som kan bruke eller ikke er ikke noe jeg sitter å vurderer, jeg sier bare som sant er at det lukter mer med bind. Jeg svarte opp ett spørsmål tidligere i tråden, det er ingen grunn til å føle seg truffet. Vondt lukter jeg absolutt ikke, får innimellom uoppfordret tilbakemelding om at jeg lukter godt. Det er av den enkle grunn at jeg har langt hår og bruker hårolje i tuppene, den har en mild lukt som tydeligvis de rundt synes er behagelig, i og med de kommenterer det. Anonymkode: 6f729...d36 Det har det med saken å gjøre at sex uten kondom gir lukt. Hvis man ikke vasker underlivet jevnlig, oppstår det ubehagelig lukt over tid. Anonymkode: 590ae...338
sug lut Skrevet 25. november 2021 #86 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det har det med saken å gjøre at sex uten kondom gir lukt. Hvis man ikke vasker underlivet jevnlig, oppstår det ubehagelig lukt over tid. Anonymkode: 590ae...338 Men altså. Hvis du ikke merker det på folk i så stor grad at det ødelegger hverdagen din kan det da umulig plage deg? Jeg aner virkelig ikke hvor ofte folk rundt meg dusjer.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #87 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Dette eventyret må man lenger ut på landet med. Når man ikke vasker underlivet skikkelig på en uke, blir det mye "ost" rundt kjønnsorganet som luker død og fordervelse. Anonymkode: 590ae...338 Nå pleier ikke jeg å gni nesa mi inn i kjønnsorganet på mannen min når han kommer hjem etter en uke på jakt, så hvordan det lukter på nært hold vet jeg ikke. Det jeg sier er at han ikke lukter, ingen forstand at jeg ikke kjenner vind kroppslukt fra ham ved å være i nærheten av ham. Det må jo du bare nekte for så mye du vil, men det er vel jeg, og ikke du, som sitter på førstehåndskunnskapen her… Synes du ideen om at noen lukter fortere vondt enn andre er provoserende? Anonymkode: 2de4f...ddf
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #88 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nå pleier ikke jeg å gni nesa mi inn i kjønnsorganet på mannen min når han kommer hjem etter en uke på jakt, så hvordan det lukter på nært hold vet jeg ikke. Det jeg sier er at han ikke lukter, ingen forstand at jeg ikke kjenner vind kroppslukt fra ham ved å være i nærheten av ham. Det må jo du bare nekte for så mye du vil, men det er vel jeg, og ikke du, som sitter på førstehåndskunnskapen her… Synes du ideen om at noen lukter fortere vondt enn andre er provoserende? Anonymkode: 2de4f...ddf «i den forstand»… «vond», ikke «vind». Anonymkode: 2de4f...ddf
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #89 Skrevet 25. november 2021 Hver dag, noen ganger til og med to ganger på en dag, grunnet veldig aktivt liv med mye trening og hest. Synes 2 ganger i uka er lite for en over pubertet. Anonymkode: 640bb...03f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #90 Skrevet 25. november 2021 Folk svetter VELDIG forskjellig. Folk har VELDIG forskjellig bakterieflora. Dette bør jo ikke være overraskende for noen. Anonymkode: b4a1e...598
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #91 Skrevet 25. november 2021 Dusjer som regel to ganger i uka, mandag og torsdag. Mandager er jeg i svømmehallen via jobb og dusjer da der. Resten av uka er jeg hjemme pga sykemelding. Er begrenset hvor møkkete man blir av å sitte på sofaen. Dusjer ekstra i helga ved behov (om jeg skal ut, har vært aktiv e.l). Har atopisk hud med hyppige eksemutbrudd og det blir mye verre av vann. Hudlegen gikk så langt og sa at vann er min verste fiende. Får til og med eksem i tissen, så der spyler jeg med dusjen annenhver dag. Skifter på senga to ganger i uka, så er det iallefall ikke altfor mye møkk i senga. Anonymkode: b3031...6a7
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #92 Skrevet 25. november 2021 Rent lukter bedre enn urent. Anonymkode: b7d32...f54
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #93 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Det har det med saken å gjøre at sex uten kondom gir lukt. Hvis man ikke vasker underlivet jevnlig, oppstår det ubehagelig lukt over tid. Anonymkode: 590ae...338 Synes du ofte det lukter av kollegaene dine at de har hatt sex? Har du helt ærlig noen gang opplevd å lukte på folk at de hadde sex i går? PS, det lukter av kondom også 😉 Anonymkode: 6f729...d36
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. november 2021 #94 Skrevet 25. november 2021 Jeg tror denne diskusjonen koker ned til at man har forskjellige syn på dette med å være ren. For min del handler det ikke om vond lukt eller ei. Jeg liker følelsen av å være ren. Liker å skifte til rene klær etter en dusj, liker følelsen av deilig dusjsåpe og liker det å føle meg fresh. For noen handler det om hvorvidt man lukter vondt eller ikke. I min verden er det utenkelig å feks skifte undertøy uten å dusje eller vaske seg. Andre vasker seg eller dusjer 2 ganger i uken. Kun opplevd en person med et luktproblem på jobb. DA kjente alle lukten . Utover det merker jeg heldigvis ikke andre folks renslighet eller mangel på sådan .
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #95 Skrevet 25. november 2021 Jeg begynner å forstå hvorfor jeg synes ofte at det lukter vondt av voksne mennesker. Det lukter seng, fett hår og noen lukter også svette. Det at man tror at man ikke svetter eller lukter er innbilning . Skjønner heler ikke teorien om at å dra en klut rundt om på kroppen gjør deg ren🤢 Anonymkode: ca8b0...a7c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #96 Skrevet 25. november 2021 Nå har det vert mindre dusjing pga skulder operasjon, og jeg har mye smerter. Har så klart kroppsvask daglig. Anonymkode: d5b85...e88
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #97 Skrevet 25. november 2021 Dusjer og vasker kroppen hver dag. Håret vaskes ca hver 3. dag, oftere hvis jeg svetter/trener. Hender jeg hopper over dusjing en dag om jeg bare er hjemme, i joggebuksa, og ikke skal møte folk. Skjer kanskje en gang i mnd. Anonymkode: d6e10...91f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #98 Skrevet 25. november 2021 22 hours ago, Anonym bruker said: Dusjer her søndag og onsdag. Synes du det er nok? Hvor ofte dusjer du? Anonymkode: 05383...1f7 hver dag uten lørdag ( hvis jeg ikke skal noe spesielt ) Anonymkode: 2ae66...cab
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #99 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Hvordan klarer du å få såpe og vann på kroppen om du verken dusjer eller vasker med klut? Anonymkode: b7d32...f54 Er det så vanskelig å tenke seg? Jeg lener meg over badekaret eller vasken og gnir vann og såpe under armene og puppene, og tar vann i hendene og skyller til såpa er borte. Underlivet vasker jeg ved å sette et bein på borterste kant av badekaret og bruke hånddusjen. Jeg blir antagelig akkurat like ren med min kattevask som andre som snur seg i dusjen og tror de er rene som gull fordi de har fått vann på seg. For meg er ikke dusjing et tominuttersprosjekt. (Tror ikke man blir så skrekkelig ren av å dusje i to minutter heller). Jeg dusjer to ganger i uka, de dagene jeg trener, og skrubber da hele kroppen med skrubb og såpe, tørker meg og smører meg. Jeg må smøre meg etter dusj med fet krem ellers klør jeg meg til blods, og må derfor svinse rundt i badekåpe til det har trukket inn. To minutter i dusjen gir samme behovet for smøring som lang dusj. Jeg hverken lukter eller er ureinslig fordi jeg ikke skyller armer, ben, rygg og mage med vann hver dag. Jeg undrer meg egentlig på hvor grisete dere er som har kroppen full av matos, krydder, sæd, svette, skitt og mensblod at dere må dusje hver dag. Si meg, vasker dere dere ikke utenom i dusjen? Anonymkode: 0811b...51e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #100 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Dusjer hver kveld fordi jeg liker å legge meg ren. Jeg syns det høres ekkelt og uhygienisk ut å bare dusje to ganger i uken. Grøsser ved tanken på det sengetøyet som man ligger og gnur skitten i🤢 Anonymkode: b7d32...f54 Kroppen slipper cirka en liter væske i løpet av natta - svette, sikkel og andre herlige kroppsvæsker. Med mindre du vasker sengetøyet ditt hver dag skal jeg love deg at sengetøyet ditt (og ikke minst madrassen!) ikke er noe herlig syn under mikroskopet heller, helt uavhengig av hvor ofte du dusjer. Anonymkode: 2de4f...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå