Gå til innhold

Hvor ofte dusjer du?

Anbefalte innlegg

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (På 25.11.2021 den 6.03):

Stort sett 2 ganger pr dag. Ungene det samme . De dusjer også noen ganger 3 ganger hver dag. ( gym, valgfag gym og trening på samme dag). 

Tre ganger for dagen er sykelig. Og virkelig ikke bra for huden. 

Anonymkode: 82152...342

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tre ganger for dagen er sykelig. Og virkelig ikke bra for huden. 

Det blir 3 ganger de dagene de har gym , gym valgfag og trening . Skolen krever dusj etter gym ( som er til ulike tider samme dag ) og selvsagt må man dusje etter trening på kvelden. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden):

Det blir 3 ganger de dagene de har gym , gym valgfag og trening . Skolen krever dusj etter gym ( som er til ulike tider samme dag ) og selvsagt må man dusje etter trening på kvelden. 

Skolen kan ikke kreve det nei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Skolen kan ikke kreve det nei. 

Mulig de ikke kan kreve det , men regelen er at alle dusjer etter gym med mindre gym er siste time. Noe jeg synes er en selvfølge at ungdom på ungdomsskolen gjør . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Dere som stadig får kommentarer på at dere lukter godt, hvem er det som sier slikt? Jeg dusjer hver dag, bruker lite parfymerte produkter og regner med at jeg lukter helt ok. Har sjelden eller aldri fått kommentarer på at jeg lukter verken det ene eller det andre.

Jeg har heller nesten aldri kommentert at noen lukter godt. Det er liksom ikke der jeg legger komplimentene mine. Men jeg er kanskje sjelden jeg da, som verken får eller gir kommentarer på at folk ikke lukter vondt. 

Anonymkode: b7d32...f54

«Hvem er det som sier slikt»? Jøje meg, ja, det var jammen uvanlig. 🙄 

Jeg kan gjerne si «oi, så godt det lukter av deg» hvis jeg gir noen en klem. Jeg er vel innmari uvanlig jeg da. Og har en veldig uvanlig omgangskrets. 

Anonymkode: 33501...58e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

«Hvem er det som sier slikt»? Jøje meg, ja, det var jammen uvanlig. 🙄 

Jeg kan gjerne si «oi, så godt det lukter av deg» hvis jeg gir noen en klem. Jeg er vel innmari uvanlig jeg da. Og har en veldig uvanlig omgangskrets. 

Ja, du er nok det. Og har nok det. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Mulig de ikke kan kreve det , men regelen er at alle dusjer etter gym med mindre gym er siste time. Noe jeg synes er en selvfølge at ungdom på ungdomsskolen gjør . 

Ikke tre ganger for dagen. De kan heller ikke lage slike regler. Bare å sjekke udir. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Ja, du er nok det. Og har nok det. 

Da lever jeg godt med det. Heller uvanlig og hyggelig enn vanlig (og kjedelig). 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ikke tre ganger for dagen. De kan heller ikke lage slike regler. Bare å sjekke udir. 

Altså…. Skolen sier de skal dusje etter gym . Det er fullstendig ok og i mine øyne en selvfølge . Gym på skolen er obligatorisk og man bør følge skolens regler angående dusjing . Gym valgfag er frivillig . I det faget medfølger dusjing . Det er valget man selv tar. At man trener på kvelden er også valg man gjør selv. Mener du på ramme alvor at man skal si til skolen at man ikke vil at ungene skal dusje på skolen fordi de har håndball trening på kvelden? Å droppe dusjing etter å ha trent 3,5 timer håndball er veldig utelukket . 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Altså…. Skolen sier de skal dusje etter gym . Det er fullstendig ok og i mine øyne en selvfølge . Gym på skolen er obligatorisk og man bør følge skolens regler angående dusjing . Gym valgfag er frivillig . I det faget medfølger dusjing . Det er valget man selv tar. At man trener på kvelden er også valg man gjør selv. Mener du på ramme alvor at man skal si til skolen at man ikke vil at ungene skal dusje på skolen fordi de har håndball trening på kvelden? Å droppe dusjing etter å ha trent 3,5 timer håndball er veldig utelukket . 

Hvis det er gym og så valgfag gym en time senere kan det slås sammen ja. En annen ting er mengden du får ungene til å trene virker skadelig i så ung alder. Gym, valgfag gym og 3,5 time håndball trening samme dag?! Vår eldste er på landslaget og har ikke engang 3,5 timer trening i strekk i hverdagen. Kun i helg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er gym og så valgfag gym en time senere kan det slås sammen ja. En annen ting er mengden du får ungene til å trene virker skadelig i så ung alder. Gym, valgfag gym og 3,5 time håndball trening samme dag?! Vår eldste er på landslaget og har ikke engang 3,5 timer trening i strekk i hverdagen. Kun i helg. 

Det er ikke gym og gym valgfag en time senere. Det er gym i første time og så i nest siste time . Hadde det vært etter hverandre så hadde det vært noe annet. Og ja, det ER mye trening en dag i uken. 3,5 time er på grunn at at han hospiterer På eldre lag . Det blir da 3,5 timer håndball 3 ganger i uken , de har kun gym 2 ganger i uken og gym valgfag en gang.  Mengden er klarert med begge lags trenere , oss som foreldre og ungen selv . 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Det er ikke gym og gym valgfag en time senere. Det er gym i første time og så i nest siste time . Hadde det vært etter hverandre så hadde det vært noe annet. Og ja, det ER mye trening en dag i uken. 3,5 time er på grunn at at han hospiterer På eldre lag . Det blir da 3,5 timer håndball 3 ganger i uken , de har kun gym 2 ganger i uken og gym valgfag en gang.  Mengden er klarert med begge lags trenere , oss som foreldre og ungen selv . 

Jada, vi vet alt dette. Du trenger ikke svare på alle innlegg og beskrive alt i detalj - igjen og igjen og igjen. Dere trener mye. Dere dusjer mye. Alle involverte er enige om at det er helt uproblematisk.  Vi har fattet det! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jada, vi vet alt dette. Du trenger ikke svare på alle innlegg og beskrive alt i detalj - igjen og igjen og igjen. Dere trener mye. Dere dusjer mye. Alle involverte er enige om at det er helt uproblematisk.  Vi har fattet det! 

Alle har lov å svare det man vil her inne og selv om det hun skriver kan sies å være avsporing så bidrar både jeg og du til videre avsporing … du trenger heller ikke svare vet du.

Anonymkode: e34eb...561

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (48 minutter siden):

Her er eg einig med deg, sjølvsagt skal ungane dusje etter trening, og etter gym. Ungdommar i har ofte ei ekstra sterke svettelukt og fyller du opp eit klasserom med udusja ungdommar vil nok innemiljøet bli prega av det... 

Anonymkode: bc2f0...98e

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Da lever jeg godt med det. Heller uvanlig og hyggelig enn vanlig (og kjedelig). 

Kanskje du er i min omgangskrets. En visstnok uvanlig greie her også 😅

Anonymkode: 6f729...d36

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Her er eg einig med deg, sjølvsagt skal ungane dusje etter trening, og etter gym. Ungdommar i har ofte ei ekstra sterke svettelukt og fyller du opp eit klasserom med udusja ungdommar vil nok innemiljøet bli prega av det... 

Anonymkode: bc2f0...98e

Ikke sant! 30 ungdommer i klasserommet fordrer at de dusjer etter gym😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Alle har lov å svare det man vil her inne og selv om det hun skriver kan sies å være avsporing så bidrar både jeg og du til videre avsporing … du trenger heller ikke svare vet du.

Anonymkode: e34eb...561

Det er lov ja. Men, det er faktisk greit å tenke seg om noen ganger òg. 

Anonymkode: e86c4...ed5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du er i min omgangskrets. En visstnok uvanlig greie her også 😅

Anonymkode: 6f729...d36

Hah, kanskje det! 😅 I’m lovin’ it! 

Skrevet

Vi dusjer hver dag. Hender at 10 og 13 åringene dropper dusjen på lørdag, men ellers er det hver dag.

Anonymkode: 9fb8e...6df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...