Gå til innhold

Noen som har pyntet til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Haha, mamma er akkurat som deg. Jeg er oppvokst med pynting til advent og så til jul lille julaften med da pynten værende til et stykke ut i januar. Problemet mitt er at selv om jeg er vant med dette og overtok den skikken selv da jeg flyttet hjemmefra for 23 år siden, så har jeg alltid, så langt tilbake som jeg kan huske, mistet julefølelsen i slutten av romjulen. Etter nyttårsaften er den helt borte. Da er det jo et nytt år, jobb igjen osv. Det føles overhodet ikke som jul, og jeg synes det ble feil med julepynt. Så jeg begynte å pakke bort julen 2.januar. Men da stod jeg jo igjen med knappe 1,5 uke med jul, julepynt og julefølelse, og det er jo litt lite på et helt år. Derimot klarer jeg godt å ha julefølelsen fra starten av desember. Så nå pynter jeg heller tidligere til jul - når det faktisk føles som jul - for meg.

Anonymkode: 58a32...ea3

Og eg syns det er så deilig å kome heim til julepynta hus etter jobb i det nye året vere ferdig med alt stresset til jul og berre nyte og forlenge ferien litt❤️ også blir det kortare vinter om jula varer ut i januar eingong. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå til helga starter adventstiden. Da har jeg adventspynt, lys i vinduene og ute. Julepynten kommer 22. og 23. 12. 

Skrevet
Syngensang skrev (47 minutter siden):

Og eg syns det er så deilig å kome heim til julepynta hus etter jobb i det nye året vere ferdig med alt stresset til jul og berre nyte og forlenge ferien litt❤️ også blir det kortare vinter om jula varer ut i januar eingong. 

Ja, jeg skulle gjerne hatt det sånn, men det fungerer ikke for meg.

Og jeg tror hele den årlige kranglingen her på DB om når det gjelder julepynt, kulminerer ned til akkurat dette. Nemlig når man faktisk har julefølelsen selv. Har man den i desember fram til de første juledagene, så pynter man tidligere. Har man den like før julaften og utover, så pynter man senere og beholder pynten lengre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Haha, mamma er akkurat som deg. Jeg er oppvokst med pynting til advent og så til jul lille julaften med da pynten værende til et stykke ut i januar. Problemet mitt er at selv om jeg er vant med dette og overtok den skikken selv da jeg flyttet hjemmefra for 23 år siden, så har jeg alltid, så langt tilbake som jeg kan huske, mistet julefølelsen i slutten av romjulen. Etter nyttårsaften er den helt borte. Da er det jo et nytt år, jobb igjen osv. Det føles overhodet ikke som jul, og jeg synes det ble feil med julepynt. Så jeg begynte å pakke bort julen 2.januar. Men da stod jeg jo igjen med knappe 1,5 uke med jul, julepynt og julefølelse, og det er jo litt lite på et helt år. Derimot klarer jeg godt å ha julefølelsen fra starten av desember. Så nå pynter jeg heller tidligere til jul - når det faktisk føles som jul - for meg.

Enig, samme her. 

Anonymkode: 3b18a...d8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Vet om ei som pynta juletreet for 2 uker siden!!! Syns det ødelegger julestemningen og den magiske forventningen. Jeg tror jeg skal starte en aksjon: TA ADVENTA TILBAKE 😇

Anonymkode: 7a1d5...d9a

Jeg er med🙌🙌

Anonymkode: e03ea...bba

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg skulle gjerne hatt det sånn, men det fungerer ikke for meg.

Og jeg tror hele den årlige kranglingen her på DB om når det gjelder julepynt, kulminerer ned til akkurat dette. Nemlig når man faktisk har julefølelsen selv. Har man den i desember fram til de første juledagene, så pynter man tidligere. Har man den like før julaften og utover, så pynter man senere og beholder pynten lengre.

Ja, og sånn må det vel nesten vere, vi kan ikkje ha totalitært julepoliti som bøteleggjer alle som set opp treet før 23. Desember (sjølv om eg i mitt stille sinn ikkje hadde hatt noko i mot det..) Men, det er faktisk slik at eg misser min eigen julefølelse nesten heilt, sjølv om eg for min eigen del pyntar til jul og ikkje har jula i advent så er det så stort fokus på jul overalt elles at eg ikkje klarar å oversjå det. Og eg syns det er trist å ikkje finne igjen julekjensla. Men,det er vel berre slik verda er no, og noko eg må akseptere. 

Skrevet

Herregud. Nei. Det er en måned igjen, hvorfor skulle jeg pynte nå? Jeg heiser ikke flagget 17.april heller.

Anonymkode: f5cc1...155

Skrevet

Pynter til advent i helga og julepynten kommer opp 4 søndag i advent. Juletreet pynter vi alltid 23 desember.

Anonymkode: 38c34...8d6

Skrevet

Jula er best før jul. Den der jula som skal vare til midt i januar kan du få billig av meg. Jeg tok frem stjerner i går og adventsstake, fordi jeg er borte i helga. For øvrig kan folk pynte akkurat nå de vil og kose seg med det. Jeg pynter når det passer meg. Det ødelegger ikke jula for meg om du venter og koser deg med nisser medio januar, og jeg tviler på at jeg ødelegger jula for deg om jeg pynter tre neste uke. 

Skrevet

Pynter første søndag i advent. Alt unntatt treet. Det kommer opp når jeg ikke greier vente lenger. Som regel rundt 10.12.

Anonymkode: c4da0...4b0

Skrevet

Jeg pynta litt i dag , siden jeg hadde fri. Fant frem adventsstake, juleby, lysfat 🤣🙈, og litt nisser i grått og rødt. 

Anonymkode: 3c78c...594

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 24.11.2021 den 8.42):

Vet om ei som pynta juletreet for 2 uker siden!!! Syns det ødelegger julestemningen og den magiske forventningen. Jeg tror jeg skal starte en aksjon: TA ADVENTA TILBAKE 😇

Anonymkode: 7a1d5...d9a

Jeg melder meg med i din aksjon!

Anonymkode: 468fa...a96

Skrevet

Her blir det julestjerne og adventstake i vinduet + utelys. 

Pynter til jul 17 i år. Siste helgen med ungene før de skal til faren på søndag og feirer jul der. 

Anonymkode: 41833...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...