Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #1 Skrevet 24. november 2021 Instagram flommer over av jul og jeg lurer på om noen her er i gang? Anonymkode: 3f595...aa0
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #2 Skrevet 24. november 2021 Vet om ei som pynta juletreet for 2 uker siden!!! Syns det ødelegger julestemningen og den magiske forventningen. Jeg tror jeg skal starte en aksjon: TA ADVENTA TILBAKE 😇 Anonymkode: 7a1d5...d9a
Twintipp Skrevet 24. november 2021 #3 Skrevet 24. november 2021 Jeg har pyntet, - i går! Ikke nisser og juletre, men hengt opp gardiner og lagt frem granbar og hengt opp kranser etc. Det er ene og alene fordi jeg skal ha julebord med kollegaer hjemme, og ville ha litt julestemning:-)!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #4 Skrevet 24. november 2021 Jeg pleier pynte til første søndag i advent...men treet kommer ikke opp før noen dager før julaften. Syns det er helt utrolig at folk gidder pynte treet fem seks uker før julaften. Det ødelegger hele ventetiden. Anonymkode: fa079...db6
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. november 2021 #5 Skrevet 24. november 2021 Har begynt litt med grønt og lys. Svibler , juleroser og granbar . Krans på døra og kongerøkelsen er i hus. Tar ned resten av julen fra loftet i dag og da kommer tre og stjerner opp i løpet av helgen.
amandine Skrevet 24. november 2021 #6 Skrevet 24. november 2021 Nei, det kan jeg ikke. Jeg vil ikke bruke opp julen enda, vil ikke vanne ut kosen. Adventstake og krans kommer opp på søndag, men ingenting før det.
*Miss Marple* Skrevet 24. november 2021 #7 Skrevet 24. november 2021 Nei, det er lenge til jul. Jeg pynter til advent i helga og skal kose meg med den pynten lenge før julen flytter inn.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #8 Skrevet 24. november 2021 Nei, ikke enda. Stjerner i vinduer og lys rundt omkring kommer opp til helga (1.advent) også kommer det gradvis mer og mer frem i løpet av desember. Anonymkode: edc1d...11c
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #9 Skrevet 24. november 2021 Nei, det blir på søndag. Da kommer adventsstaken, julestjernen, utelysene og litt nisser opp. Så blir det litt og litt mer utover fram til juletreet rundt 20-21 desember. De tvers over veien derimot har hatt all pynt oppe i 1,5 uke allerede. Dette inkluderer blinkende lys på flaggstangen, noe som er sinnsykt plagsomt. Hvorfor i alle dager gjør folk det? Det burde være forbudt med blinkende lys ute! Anonymkode: 58a32...ea3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #10 Skrevet 24. november 2021 De som lever av inspirasjonsblogger/instagram må vel være litt tidligere ute enn folk flest da, for å kunne inspirere før folk faktisk pynter. De selger jo julepynt i butikken i hele november også, så folk får kjøpt det før det skal opp. Anonymkode: edc1d...11c
Elina Skrevet 24. november 2021 #11 Skrevet 24. november 2021 (endret) Nei, har ikke pynta men tenkte å starte til helgen. Vi vil nok starte å pynte så pynte mer og mer jo nærmere jul. Har kjøpt svibler og amaryllis, en julestjerne, mose, potter og ting til dekor . Svibler og amaryllisene står ute og blir å ta dem inn litt etter litt, slik at de ikke blomstrer samtidig. Må kjøpe ny adventstjerne i år veldig mange fine. Endret 24. november 2021 av Elina
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #12 Skrevet 24. november 2021 På søndag blir det lilla lys og duker, kanskje stjerner i vinduet og løkblomster til driving. Adventspynten byttes med julepymt på lille julaften. Anonymkode: 56233...1b4
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #13 Skrevet 24. november 2021 Nei, blir kun de typiske adventstingene som blir funnet frem mot helgen. Venter med både nisser og annet pynt og tre. Liker å bygge opp stemningen istedet for å pøse på med alt på en gang. For tidlig nå. Anonymkode: 2a4d0...771
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #14 Skrevet 24. november 2021 Nei. Tar frem adventspynt på lørdag så alt er klart til søndag. Julepynt kommer opp 23 desember Anonymkode: 21bf9...455
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #15 Skrevet 24. november 2021 Nei. Jeg pynter til advent til helga og pynter til jul til… jul. Anonymkode: 33d12...734
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #16 Skrevet 24. november 2021 Begynner så smått på lørdag. Ser det er mange som har hengt opp julestjerner i vinduene. Koselig å se lysene når man går kveldstur. I går gikk jeg også forbi et hus med pyntet juletre. Det blir litt i tidligste laget for meg. Anonymkode: 93bdd...f46
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #17 Skrevet 24. november 2021 Har satt opp lys og fuglenek ut. Setter opp stjernene i vinduene, legger på adventsduk og lilla lys i løpet av fredagen. Treet med lys ute kommer opp i helgen. Juleblomster kommer jeg til å kjøpe i løpet av neste uke. Rundt 20. blir lilla skiftet ut med rød og nisser og treet kommer opp. Anonymkode: 8f08b...940
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #18 Skrevet 24. november 2021 6 hours ago, Anonym bruker said: Instagram flommer over av jul og jeg lurer på om noen her er i gang? Anonymkode: 3f595...aa0 nei blir litt pyntet til advent til lørdag,men juletingene kommer ikke opp før 20-21 des Anonymkode: 88a05...48d
Syngensang Skrevet 24. november 2021 #19 Skrevet 24. november 2021 Skal henge opp stjerne og elles pynte litt til advent. Brukar å ha jul i jula og ikkje i advent. Men må innrømme at jule er nesten heilt øydelagd for meg sidan "alle" byrjar å midt i november og butikkar prøvar å suge alle kronene dei kan ut av denne tida som skal vere ei feiring av kjærleik, håp og lys er blitt forvandla til ein orgie av forbruk. Jula er blitt det perfekte bilde på kor nytelsesjuke vi er blitt. Sidan vi ikke orkar å vente eit sekund på noko godt startar vi liksågodt jula 2 mnd for tidleg og når høgtida faktisk kjem er alle leie og kvalme av heile greia. Så då kastar vi ut jula og byrjar på påskemarisipanen.... helsing mitt alter ego; sur gammal gubbe 56... (men eg meiner det altså!!!)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #20 Skrevet 24. november 2021 Syngensang skrev (8 minutter siden): Skal henge opp stjerne og elles pynte litt til advent. Brukar å ha jul i jula og ikkje i advent. Men må innrømme at jule er nesten heilt øydelagd for meg sidan "alle" byrjar å midt i november og butikkar prøvar å suge alle kronene dei kan ut av denne tida som skal vere ei feiring av kjærleik, håp og lys er blitt forvandla til ein orgie av forbruk. Jula er blitt det perfekte bilde på kor nytelsesjuke vi er blitt. Sidan vi ikke orkar å vente eit sekund på noko godt startar vi liksågodt jula 2 mnd for tidleg og når høgtida faktisk kjem er alle leie og kvalme av heile greia. Så då kastar vi ut jula og byrjar på påskemarisipanen.... helsing mitt alter ego; sur gammal gubbe 56... (men eg meiner det altså!!!) Haha, mamma er akkurat som deg. Jeg er oppvokst med pynting til advent og så til jul lille julaften med da pynten værende til et stykke ut i januar. Problemet mitt er at selv om jeg er vant med dette og overtok den skikken selv da jeg flyttet hjemmefra for 23 år siden, så har jeg alltid, så langt tilbake som jeg kan huske, mistet julefølelsen i slutten av romjulen. Etter nyttårsaften er den helt borte. Da er det jo et nytt år, jobb igjen osv. Det føles overhodet ikke som jul, og jeg synes det ble feil med julepynt. Så jeg begynte å pakke bort julen 2.januar. Men da stod jeg jo igjen med knappe 1,5 uke med jul, julepynt og julefølelse, og det er jo litt lite på et helt år. Derimot klarer jeg godt å ha julefølelsen fra starten av desember. Så nå pynter jeg heller tidligere til jul - når det faktisk føles som jul - for meg. Anonymkode: 58a32...ea3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #21 Skrevet 24. november 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei. Jeg pynter til advent til helga og pynter til jul til… jul. Anonymkode: 33d12...734 Jada bestemor Anonymkode: e9787...b93
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #22 Skrevet 24. november 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jada bestemor Anonymkode: e9787...b93 Skulle det være en fornærmelse? Jeg tipper kommentaren ble tatt som et kompliment. Anonymkode: b9526...205
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #23 Skrevet 24. november 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Skulle det være en fornærmelse? Jeg tipper kommentaren ble tatt som et kompliment. Anonymkode: b9526...205 Tolk det som fu vil Anonymkode: e9787...b93
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. november 2021 #24 Skrevet 24. november 2021 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Haha, mamma er akkurat som deg. Jeg er oppvokst med pynting til advent og så til jul lille julaften med da pynten værende til et stykke ut i januar. Problemet mitt er at selv om jeg er vant med dette og overtok den skikken selv da jeg flyttet hjemmefra for 23 år siden, så har jeg alltid, så langt tilbake som jeg kan huske, mistet julefølelsen i slutten av romjulen. Etter nyttårsaften er den helt borte. Da er det jo et nytt år, jobb igjen osv. Det føles overhodet ikke som jul, og jeg synes det ble feil med julepynt. Så jeg begynte å pakke bort julen 2.januar. Men da stod jeg jo igjen med knappe 1,5 uke med jul, julepynt og julefølelse, og det er jo litt lite på et helt år. Derimot klarer jeg godt å ha julefølelsen fra starten av desember. Så nå pynter jeg heller tidligere til jul - når det faktisk føles som jul - for meg. Anonymkode: 58a32...ea3 Helt enig! Jeg klarer ikke jul i det nye året.
TinaK 1990 Skrevet 24. november 2021 #25 Skrevet 24. november 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Helt enig! Jeg klarer ikke jul i det nye året. Enig jeg og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå