Gå til innhold

Hva mener Nav her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt om uføre, men reagerer litt på formulering her:

Vi viser til tidligere kontakt med deg, og har nå fattet et vedtak som viser hvor mye bistand du har rett til fra Nav for å være i arbeid:

Vi har vurdert:

*Mulighetene til å være i arbeid

*Hva nav kan hjelpe deg med

(Denne jeg reagerer på): 

I arbeidsevnevurderingen har vi vurdert at du har liten mulighet til å være i arbeid på fulltid?

Så det vil da si at jeg kan være i noe arbeid bare ikke i fulltid?

Jeg er 100% arbeidsufør.(det vil aldri være mulighet for arbeid) De støtter min søknad om uføre. 

20211123_224801.jpg

Anonymkode: f218c...0e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt vanlig formulering. Samme som i mitt brev, og jeg har nå fått innvilget 100 % ufør.

Anonymkode: 1b270...647

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette er helt vanlig formulering. Samme som i mitt brev, og jeg har nå fått innvilget 100 % ufør.

Anonymkode: 1b270...647

Okei skrev melding og lurte på formulering. Ødelegger jeg for meg selv nå?

Skrevet

Sånn står det ikke i mitt, det eneste som står av det, er det om klageretten. Men kanskje formuleringene har endret seg etter at jeg fikk det innvilget.  Har 100% uføretrygd.

Anonymkode: 78e23...278

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skulle du ødelegge for deg selv? Hva skrev du?

Skrevet

Sånn står det ikke i mitt, det eneste som står av det, er det om klageretten. Men kanskje formuleringene har endret seg etter at jeg fikk det innvilget.  Har 100% uføretrygd.

De skrev ingenting om arbeid på din?

Skrevet

Hvorfor skulle du ødelegge for deg selv? Hva skrev du?

Ble bare så usikker på formuleringen i brevet. I arbeidsevnevurderingen har vi vurdert at du har liten mulighet til å være i arbeid på full tid? Dokumentasjonen min, og situasjonen min tilsier at jeg ikke har mulighet til å være i arbeid i det hele tatt, og det var derfor jeg ble så usikker på formuleringen. Om det er behov for ny legeerklæring eller mer dokumentasjon? Dette har kanskje ikke noe med arbeidsevnevurdering som er sendt inn i forhold til min uføresak? Ha en fin kveld. Skrev jeg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De skrev ingenting om arbeid på din?

Det står "Du får 100 % uføretrygd fra 1 august 2019". "Du har ikke inntekt i dag, og  vi har derfor fastsatt uførefraden din til 100 %".

Skrevet

Standard formulering. De vurderer alltid uføregraden. Det søkes kun om uføretrygd, uavhengig av %. Derfor skriver de slike generelt utformede brev. Ut i fra alle opplysninger som er gitt, vurderer de inntektsevnen og setter uføreprosent. 

Finnes ikke negativt at du setter spørsmål ved ordlyden. 

Anonymkode: 1f890...afc

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Standard formulering. De vurderer alltid uføregraden. Det søkes kun om uføretrygd, uavhengig av %. Derfor skriver de slike generelt utformede brev. Ut i fra alle opplysninger som er gitt, vurderer de inntektsevnen og setter uføreprosent. 

Finnes ikke negativt at du setter spørsmål ved ordlyden. 

Jeg regner med en slik formulering at jeg kan glemme 100% uføre?

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det står "Du får 100 % uføretrygd fra 1 august 2019". "Du har ikke inntekt i dag, og  vi har derfor fastsatt uførefraden din til 100 %".

Okei det var etter du fikk innvilget? Jeg har bare fått anbefalt å søke uføre fra nav lokalt, de har skrevet en lang og detaljert (bra) arbeidsevnevurdering, men synes denne " oppsummeringen" ikke var så bra for meg. Da denne ikke helt samsvarer med det de skrev i arbeidsevnevurderingen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg regner med en slik formulering at jeg kan glemme 100% uføre?

Det skal du ikke bekymre seg for hvis alle erklæringer tilsier at du ikke har inntektsevne. Som sagt er dette en standard formulering, og den omfatter jo alle som søker uføretygd. 

Skrevet

Okei det var etter du fikk innvilget? Jeg har bare fått anbefalt å søke uføre fra nav lokalt, de har skrevet en lang og detaljert (bra) arbeidsevnevurdering, men synes denne " oppsummeringen" ikke var så bra for meg. Da denne ikke helt samsvarer med det de skrev i arbeidsevnevurderingen. 

Oi, sorry,  da misforsto jeg deg, trodde det var vedtaket på uføretrygd du hadde fått, beklager det. Er visst litt trøtt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, det vil ikke endre noe. De tror ikke du kan bli arbeidsfør igjen.

Anonymkode: 7b6c4...013

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg har søkt om uføre, men reagerer litt på formulering her:

Vi viser til tidligere kontakt med deg, og har nå fattet et vedtak som viser hvor mye bistand du har rett til fra Nav for å være i arbeid:

Vi har vurdert:

*Mulighetene til å være i arbeid

*Hva nav kan hjelpe deg med

(Denne jeg reagerer på): 

I arbeidsevnevurderingen har vi vurdert at du har liten mulighet til å være i arbeid på fulltid?

Så det vil da si at jeg kan være i noe arbeid bare ikke i fulltid?

Jeg er 100% arbeidsufør.(det vil aldri være mulighet for arbeid) De støtter min søknad om uføre. 

20211123_224801.jpg

Du har liten mulighet, altså muligheten for at du kan stå i 100% arbeid er liten (reelt ikkeeksisterende). Hadde det stått [en] liten mulighet hadde NAV antatt det var mulighet for en mindre stilling. Du kan slappe helt av. 🙂

Anonymkode: fac4c...7e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du har liten mulighet, altså muligheten for at du kan stå i 100% arbeid er liten (reelt ikkeeksisterende). Hadde det stått [en] liten mulighet hadde NAV antatt det var mulighet for en mindre stilling. Du kan slappe helt av. 🙂

Anonymkode: fac4c...7e8

Tusen takk. Uff man blir jo helt nervevrak av alle disse formuleringene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...