Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. november 2021 #1 Skrevet 23. november 2021 Hva er dere fornøyd med når det gjelder Tesla? Eller misfornøyd med? Gjerne sammenlignet med andre biler dere har erfaring med. Hva er mest kjente feil, og hva er kostnadsbildet knyttet til vedlikehold og servicer? Vurderer å kjøpe en, men har igrunn vært litt skeptisk tidligere. Og ikke spør meg hvorfor jeg har byttet mening, for det vet jeg jammen ikke 🙈
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #2 Skrevet 23. november 2021 Den første teslaen er altfor dyr, de andre modellene er ikke spesielt pene å se på. Ville heller gått for en Volvo eller polestar. Anonymkode: e8f44...7e4
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. november 2021 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Den første teslaen er altfor dyr, de andre modellene er ikke spesielt pene å se på. Ville heller gått for en Volvo eller polestar. Anonymkode: e8f44...7e4 Altfor dyr i forhold til hva da? Det er modell s jeg vurderer. De ligger nå i en prisklasse som passer meg, men jeg har ikke mye grunnlag for å vurdere om de er verdt prisen mht kvalitet og kjørekomfort. Polestar er flotte, men de har jo endel feil enda. Nye Volvoer liker jeg ikke helt designet på.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 Helt nydelig bil. Elsker alt ved den. Raske når det gjelder service også. Helt fantastisk bil Anonymkode: 288ed...4c6
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. november 2021 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Helt nydelig bil. Elsker alt ved den. Raske når det gjelder service også. Helt fantastisk bil Anonymkode: 288ed...4c6 Er det model s du har? Vet du noe om barnevennlighet mht plass til barneseter og vogn?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #6 Skrevet 23. november 2021 Har model S. Er så glad i den, den dekker alle behov. Plass til tre barn (barnesete, pute og en ungdom) i baksetet. Og vi har kjørt i timesvis på ferietur med de tre i baksetet. Hadde også med fullt campingutstyr, SUP-brett, elsparkesykkel og bagger til tre uker ferie for 5 stk. Digger de gode lademulighetene, og bilen beregner nøyaktig når vi må stoppe for å lade. Fine, korte pauser i turen. Kostnadsmessig har vi ikke merket forskjell fra andre biler. Har stort sett hatt Saab og Range Rover tidligere, og vi synes Teslaen er like god. Mannen kan jo ikke ‘mekke’ på den i samme grad som de andre, så mulig det blir mer verksted etter hvert. Men så langt - nydelig komfort, morsom å kjøre, god brukervennlighet og stilig design. Anbefales Anonymkode: 4fdb8...caa
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 Har modell S 2014. Har hatt lite utgifter på den. Går som ei klokke, og er spesielt komfortabel på vinteren. Det jeg er mest fornøyd med er ladenettverket, og jeg vil si at det er den største fordelen med Tesla fremfor andre el-biler. Vi har hatt Tesla som eneste bil i syv år, og jeg kommer aldri til å kjøpe fossil-bil igjen om jeg kan velge. Anonymkode: 973e2...d2e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #8 Skrevet 23. november 2021 Eksmannen har tesla model s, den er vel rundt 4 år gammel nå. Jeg har bmw i3 (med elendig rekkevidde). Kjørekomforten på teslaen er fabelaktig. Jeg var litt sånn «æsj, tesla» tidligere, men den er fantastisk å kjøre og som nevnt over er ladenettverket fantastisk. Den sier og fra hvor og hvor lenge du må lade om du skal kjøre langt. Kjørte fra Vestfold til Nord-Norge på 3 ladinger. hvordan den er med flere seter baki vet jeg ikke da barna her er større. Anonymkode: 695d1...095
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #9 Skrevet 23. november 2021 Vi har modell 3. Pluss, lang rekkevidde, firehjulstrekk. Ligger utrolig godt på veien, veldig kjapp. Den har sinnsykt drag når du må dra på, noe som kommer godt med hvis du skal utpå motorveien. Behagelig sete, mange funksjoner som varme både foran og bak, varme opp bilen via app, stor skjerm med gps knyttet mot maps, enkelt å stille inn ved lading, lader raskt på hurtigladere. Gode kamera rundt hele bilen. Veldig festlig prompeputeapp som gleder både store og små. Artig med spill på skjermen hvis man blir sittende å vente på noen i bilen. Minus, dørene er ikke laget for vinter (idiotisk patent) og den er treg i responsen som vindusviskere og fjernlys (kan plutselig finne ut at den ikke skal slå på automatisk), hvis du kommer ut av tunnelen og det er styrtregn. For guds skyld finn ut hvordan du manuelt setter de i gang, det er ikke så lett når du ligger i hundre uten sikt i en bil hvor ingenting har samme knapp som standard 😅 Som alle biler med sensor er de irriterende følsomme for snøvær og vinter. Anonymkode: f8b45...adc
Twintipp Skrevet 24. november 2021 #10 Skrevet 24. november 2021 Har modell S, og kunne ikke vært mere fornøyd. Vi var litt sånn at vi skulle teste det ut, men nå kommer vi aldri til å ha noe annet. Elsker de tekniske duppedittene og finessene. Komforten, designet, setene, ja alt! Vi har aldri hatt noe problemer med vår, og har kjørt til fjells og lengre enn langt. Jeg føler meg seriøst knyttet til bilen😅, og jeg har aldri brydd meg om bil tidligere.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #11 Skrevet 24. november 2021 Twintipp skrev (1 time siden): Har modell S, og kunne ikke vært mere fornøyd. Vi var litt sånn at vi skulle teste det ut, men nå kommer vi aldri til å ha noe annet. Elsker de tekniske duppedittene og finessene. Komforten, designet, setene, ja alt! Vi har aldri hatt noe problemer med vår, og har kjørt til fjells og lengre enn langt. Jeg føler meg seriøst knyttet til bilen😅, og jeg har aldri brydd meg om bil tidligere. Haha, jeg må si meg enig i den. De siste årene har jeg blitt mer og mer likegyldig til bil, vi har hatt litt forskjellig og for min del ble det bare kjedelig å se på ny. Helt til mannen kom hjem med en tesla han skulle prøvekjøre. Jeg hadde tatt meg ett glass vin, så mulig jeg var i lykkepromilletilstand. Men den kjøreturen der var hysterisk. Dro på fra 0-100, var som å sitte på en karusell. Stoppet på en høyde og dro på stemningslys, musikk og stemningsappen 😂😂 Jeg følte meg som en tenåring igjen. Beste var jo julestemningen, mannen som roper ho ho ho for å få den i gang på stemmefunksjon (funka ikke, ble enda mer gøy) Gapskrattet fra jeg satt meg i bilen til vi parkerte igjen, lenge siden jeg har kjent på følelser i det hele tatt knyttet til ett bilkjøp. Anonymkode: f8b45...adc
Twintipp Skrevet 24. november 2021 #12 Skrevet 24. november 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Haha, jeg må si meg enig i den. De siste årene har jeg blitt mer og mer likegyldig til bil, vi har hatt litt forskjellig og for min del ble det bare kjedelig å se på ny. Helt til mannen kom hjem med en tesla han skulle prøvekjøre. Jeg hadde tatt meg ett glass vin, så mulig jeg var i lykkepromilletilstand. Men den kjøreturen der var hysterisk. Dro på fra 0-100, var som å sitte på en karusell. Stoppet på en høyde og dro på stemningslys, musikk og stemningsappen 😂😂 Jeg følte meg som en tenåring igjen. Beste var jo julestemningen, mannen som roper ho ho ho for å få den i gang på stemmefunksjon (funka ikke, ble enda mer gøy) Gapskrattet fra jeg satt meg i bilen til vi parkerte igjen, lenge siden jeg har kjent på følelser i det hele tatt knyttet til ett bilkjøp. Anonymkode: f8b45...adc Ha ha ha, følte hele innlegget!🤣🤣 Elsker å kjøre på øde veier og dra på🤪 Som speedmonster på Tusenfryd!😅
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #13 Skrevet 24. november 2021 Vi har modell Y og elsker den!! Jeg likte i utgangspunktet ikke tesla, men nør vi skulle bytte bil og ha full elektrisk prøve kjørte jeg flere. Det var ingen som kunne måle seg med tesla.. Opplevde de andre som «bensinbiler» det var puttet elektrisk motor på. Klarer ikke forklare det så mye bedre. stort pluss for lite krinkel kroker = lett å støvsuge ! Og en gøy bil å kjøre. Trodde aldri at jeg skulle snakke om at det er gøy å kjøre bil, men ligger klistret på veien og rask opp i fart ❤️ Anonymkode: 57e09...08b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #14 Skrevet 24. november 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vi har modell Y og elsker den!! Jeg likte i utgangspunktet ikke tesla, men nør vi skulle bytte bil og ha full elektrisk prøve kjørte jeg flere. Det var ingen som kunne måle seg med tesla.. Opplevde de andre som «bensinbiler» det var puttet elektrisk motor på. Klarer ikke forklare det så mye bedre. stort pluss for lite krinkel kroker = lett å støvsuge ! Og en gøy bil å kjøre. Trodde aldri at jeg skulle snakke om at det er gøy å kjøre bil, men ligger klistret på veien og rask opp i fart ❤️ Anonymkode: 57e09...08b Hehe samme her 😅 Anonymkode: 288ed...4c6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #15 Skrevet 25. november 2021 Jeg skulle ALDRI ha Tesla… nå kjører jeg en modell X, må ha 7 gode seter pga barn. Selv med alle setene oppe er det masse bagasjeplass. Elsker å kjøre den. Jeg liker ikke så godt «lave» biler. Synes S blir litt som å kjøre gocart, men det er meg. Model X er magisk å kjøre, gode seter og ladenettet er helt supert, vært over halve Norge uten problemer. Anonymkode: d3671...d96
tante grusom master of law Skrevet 25. november 2021 #16 Skrevet 25. november 2021 Vi fikk nettopp model y, så det er kanskje litt tidlig å uttale seg, men vi er syyykt fornøyde! Makan til bil! Stor og fin inni, med stort bagasjerom. Masse finesser. Enkel og meget god å kjøre.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2021 #17 Skrevet 26. november 2021 Vi har model X- 6-seter. Var, og er, litt smårusk som vi må inn på service for (garanti), men samtidig er kjøregleden helt fantastisk. Vinterbil mtp på vinduene, isolasjon og at de går ned når døra åpnes er ikke helt optimalt, men med forvarming på de verste dagene går det fint. Vi har kun to barn så har stor bagasjeplass. Lett å bytte bleier eller stå i biten oppreist for småbarn. God beinplass selv med de største bilsetene. Kjørekomforten og fartsgleden er herlig. Pass godt på at du ikke mister førerkortet Tesla pusher ut oppdateringer underveis, og blant annet Netflix mens man venter, karaoke eller, prompepute eller andre morsomme ting er bra å ha når man venter i bilen. Det er dog mode, camp mode, romantisk bål m.m så her er det bare å slå seg løs. Kostnadsmessig trenger du ikke service de 5 første årene, men vi ser etter 4 år at bremseskivene/klossene bør byttes. Teslaer er ikke like fint satt sammen som bmw o.l da de bruker tommer og ikke mm. Dette vil du se flere steder på bilen om du er petimeter. Er du kjøreglad bør du påberegne dyrere dekk enn vanlig. Vi vil ha tryggheten av piggdekk, og må derfor kjøre deretter. Autopilot er for oss majoriteten av tiden en drøm, men det er noen bråbremsinger her og der eller at den vil ta deg over i motsatt kjørefelt en sjelden gang i blant, men alt i alt kjører vi nok 90% på autopilot (ikke rundkjøringer, ekstremt svingete veier, avkjøringer på veier og småveier uten linje) og ut av det er nærmere 95% feilfri autopilot kjøring. Benytter selvsagt ikke autopilot om veimarkeringene ikke er synlige pga snø. Når det er veldig mye tåke eller regn ser faktisk bilen mye bedre enn oss. Den reagerer på store dyr på veien og har veldig godt ryggekamera og sensorer. Falkevingedørene bak gjør at barna ikke slår hodet sitt når man setter dem inn 😅 Teslaen her blitt konebil her mens mannen kjører den gamle. Mannen sikler på en model y nå så kan nok bli en slik nr2. Kjørte en model S til Sverige da bilen vår var på service. Fikk med enorme mengder varer. Bagasjerommet og frunken gir ekstrem lagringsplass selv om det ikke ser slik ut. Du kan ha takboks i tillegg og tilhengerfeste. Kjøregleden er enorm! Lykke til med bilkjøpet hi Anonymkode: 08189...405
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. november 2021 Forfatter #18 Skrevet 26. november 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Vi har model X- 6-seter. Var, og er, litt smårusk som vi må inn på service for (garanti), men samtidig er kjøregleden helt fantastisk. Vinterbil mtp på vinduene, isolasjon og at de går ned når døra åpnes er ikke helt optimalt, men med forvarming på de verste dagene går det fint. Vi har kun to barn så har stor bagasjeplass. Lett å bytte bleier eller stå i biten oppreist for småbarn. God beinplass selv med de største bilsetene. Kjørekomforten og fartsgleden er herlig. Pass godt på at du ikke mister førerkortet Tesla pusher ut oppdateringer underveis, og blant annet Netflix mens man venter, karaoke eller, prompepute eller andre morsomme ting er bra å ha når man venter i bilen. Det er dog mode, camp mode, romantisk bål m.m så her er det bare å slå seg løs. Kostnadsmessig trenger du ikke service de 5 første årene, men vi ser etter 4 år at bremseskivene/klossene bør byttes. Teslaer er ikke like fint satt sammen som bmw o.l da de bruker tommer og ikke mm. Dette vil du se flere steder på bilen om du er petimeter. Er du kjøreglad bør du påberegne dyrere dekk enn vanlig. Vi vil ha tryggheten av piggdekk, og må derfor kjøre deretter. Autopilot er for oss majoriteten av tiden en drøm, men det er noen bråbremsinger her og der eller at den vil ta deg over i motsatt kjørefelt en sjelden gang i blant, men alt i alt kjører vi nok 90% på autopilot (ikke rundkjøringer, ekstremt svingete veier, avkjøringer på veier og småveier uten linje) og ut av det er nærmere 95% feilfri autopilot kjøring. Benytter selvsagt ikke autopilot om veimarkeringene ikke er synlige pga snø. Når det er veldig mye tåke eller regn ser faktisk bilen mye bedre enn oss. Den reagerer på store dyr på veien og har veldig godt ryggekamera og sensorer. Falkevingedørene bak gjør at barna ikke slår hodet sitt når man setter dem inn 😅 Teslaen her blitt konebil her mens mannen kjører den gamle. Mannen sikler på en model y nå så kan nok bli en slik nr2. Kjørte en model S til Sverige da bilen vår var på service. Fikk med enorme mengder varer. Bagasjerommet og frunken gir ekstrem lagringsplass selv om det ikke ser slik ut. Du kan ha takboks i tillegg og tilhengerfeste. Kjøregleden er enorm! Lykke til med bilkjøpet hi Anonymkode: 08189...405 Takk! Det er en eldre modell s, og jeg ser av servicehistorikken at bremser er byttet allerede. Er oppdateringer gratis og lette å laste ned? Bruker bilen isåfall 4G og trenger sim-kort? Når jeg ser på Finn.no har endel biler også byttet batteri på garantien, og jeg blir med det litt skeptisk til varigheten av det, selv om jeg også har lest undersøkelser som sier at batterier vanligvis varer vel så lenge som bilen.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2021 #19 Skrevet 27. november 2021 Den perfekte mor, påan igjen skrev (På 26.11.2021 den 17.16): Takk! Det er en eldre modell s, og jeg ser av servicehistorikken at bremser er byttet allerede. Er oppdateringer gratis og lette å laste ned? Bruker bilen isåfall 4G og trenger sim-kort? Når jeg ser på Finn.no har endel biler også byttet batteri på garantien, og jeg blir med det litt skeptisk til varigheten av det, selv om jeg også har lest undersøkelser som sier at batterier vanligvis varer vel så lenge som bilen. Eldre model S burde gå helt fint. Sjekk om du har gratis superlading med. Model s før et visst tidspunkt fulgte dette automatisk med. oppdateringer er helt gratis på eldre biler (de som ikke har abonnement - typ model 3 og Y). SIM-kort er inkludert i bilen og kan ikke byttes ut av deg. Batteribytter er sjeldne (Google Battery cange statistics tesla). Normalt sett vil batterier kun forringe seg minimalt såfremt du ikke hurtigladere hver dag og går ned til helt tomt batteri og opp til 100% hele tiden. Om du seriøst ønsker å kjøpe bruktbil burde du uansett naf-teste den om dette ikke allerede er gjort i nærmeste tid. Du kan også Google: what to look for when buying a used model s tesla. Lykke til med kjøpet Anonymkode: 08189...405
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. november 2021 Forfatter #20 Skrevet 28. november 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Eldre model S burde gå helt fint. Sjekk om du har gratis superlading med. Model s før et visst tidspunkt fulgte dette automatisk med. oppdateringer er helt gratis på eldre biler (de som ikke har abonnement - typ model 3 og Y). SIM-kort er inkludert i bilen og kan ikke byttes ut av deg. Batteribytter er sjeldne (Google Battery cange statistics tesla). Normalt sett vil batterier kun forringe seg minimalt såfremt du ikke hurtigladere hver dag og går ned til helt tomt batteri og opp til 100% hele tiden. Om du seriøst ønsker å kjøpe bruktbil burde du uansett naf-teste den om dette ikke allerede er gjort i nærmeste tid. Du kan også Google: what to look for when buying a used model s tesla. Lykke til med kjøpet Anonymkode: 08189...405 Tusen takk🙌🏻 Det ser foreløpig ut som at jeg har en handel på plass, må bare avtale det formelle og se på bilen først🥰Gleder meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå