Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #1 Skrevet 23. november 2021 Jeg føler meg skikkelig ensom for tiden. Har tenkt at jeg har mange venner, men det er helt ærlig sjeldent noen som spør meg om å finne på noe, komme på besøk osv. Er somregel jeg som må spør. Har EI venninne som jeg er en del sammen med og er evig takknemlig for henne. Men også her er det somregel jeg som tar intiativet. Jeg har egentlig bestemt meg for å lene meg litt tilbake og se om noen "kommer til meg". Er det en barnslig reaksjon av meg? Anonymkode: 9e2b0...774
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #2 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg føler meg skikkelig ensom for tiden. Har tenkt at jeg har mange venner, men det er helt ærlig sjeldent noen som spør meg om å finne på noe, komme på besøk osv. Er somregel jeg som må spør. Har EI venninne som jeg er en del sammen med og er evig takknemlig for henne. Men også her er det somregel jeg som tar intiativet. Jeg har egentlig bestemt meg for å lene meg litt tilbake og se om noen "kommer til meg". Er det en barnslig reaksjon av meg? Anonymkode: 9e2b0...774 Du kan ende med å sitte uten noen. Anonymkode: ef075...4a0
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #3 Skrevet 23. november 2021 Ja, det er ganske barnslig. Og dumt, mest for din eigne del. Det er jo ei som skriv trådar her om at ho slutta å ringe vennene sine og etterpå klaga på at ho var så ensom. At dei ikkje tek kontakt betyr ikkje nødvendigvis at dei ikkje bryr seg. Anonymkode: e8fad...5bb
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 Å teste ut folk er alltid skummelt.. vil du takle resultatet? er ikke det å pine seg selv? Traff 3 i går, de hadde jeg vel ikke sett i samlet tropp på 2 år. 2 av dem ikke på 1 års tid sikkert... ser noen rundt juletider.... og så tror jeg ikke kommer til å se så mange flere før nyåret.. prøver å samle en annen gjeng men vi har ikke møttes siden før pandemien, men det gjør ikke noe vi har kontakt digitalt når det er aktuelt.. Jeg treffer ikke så mange utenom på organisert aktivitet hvor jeg har en tendens til å bruke for å få venner. Men jeg er nok mer innadvendt enn jeg trodde. Men jeg har ikke mange jeg mener er nære venner. Dette har alltid endret seg med årene, noen er der i enkelte faser av livet, og så er de mer perifere i perioder. å tro at man etter pandemitider har det riktige bilde av venner tror jeg er farlig og for dette er ikke normale tider med kontakt. Anonymkode: 2dac6...048
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #5 Skrevet 23. november 2021 Treffer bare kolleger på jobb. Ellers treffer jeg ingen på fritiden og sitter som regel alene på treninger og stevner. Anonymkode: c03dd...d74
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #6 Skrevet 23. november 2021 Jeg har vel 7 stk jeg møter med gjevne mellomrom. Varierer litt hvor ofte. Noe oftere enn andre. Anonymkode: 54e1d...a62
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg føler meg skikkelig ensom for tiden. Har tenkt at jeg har mange venner, men det er helt ærlig sjeldent noen som spør meg om å finne på noe, komme på besøk osv. Er somregel jeg som må spør. Har EI venninne som jeg er en del sammen med og er evig takknemlig for henne. Men også her er det somregel jeg som tar intiativet. Jeg har egentlig bestemt meg for å lene meg litt tilbake og se om noen "kommer til meg". Er det en barnslig reaksjon av meg? Anonymkode: 9e2b0...774 Barnslig? Vet ikke om det er akkurat barnslig, men hvis du faktisk er ensom så er det vel mest kontraproduktivt? Da vil du jo i hvert fall ikke få noe samvær med dem. Selv har jeg mange venner, mange med stor M, og jeg har ikke mulighet til å holde rede på hvem av oss som tar oftest initiativ. Hvis en av dem er mer ensom enn meg, og ønsker oftere kontakt enn jeg ønsker, da går det sannsynligvis under radaren. Jeg kommer ikke til å telle over hvem som spør først og vil neppe merke at en ab dem slutter å invitere. Anonymkode: b0ff0...7b5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #8 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Barnslig? Vet ikke om det er akkurat barnslig, men hvis du faktisk er ensom så er det vel mest kontraproduktivt? Da vil du jo i hvert fall ikke få noe samvær med dem. Selv har jeg mange venner, mange med stor M, og jeg har ikke mulighet til å holde rede på hvem av oss som tar oftest initiativ. Hvis en av dem er mer ensom enn meg, og ønsker oftere kontakt enn jeg ønsker, da går det sannsynligvis under radaren. Jeg kommer ikke til å telle over hvem som spør først og vil neppe merke at en ab dem slutter å invitere. Anonymkode: b0ff0...7b5 Hvor mange snakker vi om? Så du ville ikke merket at du ikke hadde hørt fra en av de eller tenkt at det hadde vært kjekt å møtt en for de det var lenge siden? Anonymkode: 54e1d...a62
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #9 Skrevet 23. november 2021 Nå telte jeg over. Jeg har 11 venner som jeg treffer minst annenhver måned. Halvårlig kan jeg legge til 5-6 stk. Anonymkode: 5124e...879
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #10 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvor mange snakker vi om? Så du ville ikke merket at du ikke hadde hørt fra en av de eller tenkt at det hadde vært kjekt å møtt en for de det var lenge siden? Anonymkode: 54e1d...a62 Hvor mange? Vet ikke. Flere titall. Noen møter jeg ukentlig, andre bare en gang i året. Noen tar jeg kun kjappe kaffekopper med, andre tar jeg hele ferieuker med. De fyller ulike posisjoner i livet mitt. Jeg lever et liv med en stor kontaktflate; og jeg teller ikke antall henvendelser. Så dersom én av dem skulle finne på at nå vil hun teste meg eller straffe meg ved å droppe kontakt, så er det ikke sikkert jeg ville merket det en gang, nei. Anonymkode: b0ff0...7b5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #11 Skrevet 23. november 2021 Vi er en gjeng på 9 stk som treffes Med ujevne mellomrom. Det er alltid hyggelig, men blir ikke til at vi sees så mye til hverdags. Hverdagsvennene mine er 5, som jeg treffer ganske regelmessig, hvem som tar initiativet varierer. Hvis du ønsker kontakt med venninnen din, ville jeg fortsatt med å invitere... Anonymkode: 05975...59c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #12 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvor mange? Vet ikke. Flere titall. Noen møter jeg ukentlig, andre bare en gang i året. Noen tar jeg kun kjappe kaffekopper med, andre tar jeg hele ferieuker med. De fyller ulike posisjoner i livet mitt. Jeg lever et liv med en stor kontaktflate; og jeg teller ikke antall henvendelser. Så dersom én av dem skulle finne på at nå vil hun teste meg eller straffe meg ved å droppe kontakt, så er det ikke sikkert jeg ville merket det en gang, nei. Anonymkode: b0ff0...7b5 Såpass ja. Du er heldig. Men dersom det er venner og du bryr deg om de ville du ikke tenkt på de på et tidspunkt? Eller har fu så mange at du egentlig har for mange? Anonymkode: 54e1d...a62
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #13 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Såpass ja. Du er heldig. Men dersom det er venner og du bryr deg om de ville du ikke tenkt på de på et tidspunkt? Eller har fu så mange at du egentlig har for mange? Anonymkode: 54e1d...a62 "Har for mange"? Hva betyr det? Alle mennesker jeg møter i livet (i alle fall dem jeg møter mer enn én gang) skapes det jo en relasjon med. Noen tette, noen mer flyktige. Noen relasjoner varer et helt liv, men blir aldri veldig nære. Noen blusser opp igjen i visse faser, noen beholder man som jevne, men bittesmå drypp. Noen er man nærmest avhengig av. Men så lenge jeg selv liker alle disse menneskene og syns at kontaktpunktene våre (hyppige eller sjeldne) er givende, så er da ingen av disse menneskene "for mange"? Men relasjonens karakter er ikke den samme for alle. Jeg er ikke bestevenninne med alle, jeg liker ikke alle like godt, og hvis jeg måtte velge hvilke 6 som skulle bære kista mi, eller hvilke 2 som skulle adoptere barna mine, så ville det jo skje en betydelig utsiling. Alle ER ikke like viktige. Så dersom jeg ble droppet av de 3-4 viktigste ville jeg kanskje føle det som en stor sorg, mens hvis noen mer perifere ikke lenger ringte, ville jeg kanskje ikke merke det, nei. Jeg syns likevel ikke det går an å ha "for mange", med mindre du mener at man MÅ ha en helt bestemt møterytme og møtehyppighet for å kalle seg en venn. Jeg stiller ikke opp sånne kriterier, jeg er raus med tittelen "venn" og har ikke som krav at de skal ta kontakt med meg eksakt like ofte som jeg tar med dem. Jeg vet også godt at der fins folk som er viktigere for meg enn jeg er for dem. Og vice versa. Selvsagt er det ikke så gøy å være den mest "needy" parten i en skeiv relasjon, men vennskap er nå engang ikke underlagt et strømlinjeformet regelverk. Hvis jeg bryr meg veldig mye om en person som egentlig ikke liker meg noe særlig, så merkes jo det før eller seinere, og da tar jeg vel hintet? Anonymkode: b0ff0...7b5
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #14 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): "Har for mange"? Hva betyr det? Alle mennesker jeg møter i livet (i alle fall dem jeg møter mer enn én gang) skapes det jo en relasjon med. Noen tette, noen mer flyktige. Noen relasjoner varer et helt liv, men blir aldri veldig nære. Noen blusser opp igjen i visse faser, noen beholder man som jevne, men bittesmå drypp. Noen er man nærmest avhengig av. Men så lenge jeg selv liker alle disse menneskene og syns at kontaktpunktene våre (hyppige eller sjeldne) er givende, så er da ingen av disse menneskene "for mange"? Men relasjonens karakter er ikke den samme for alle. Jeg er ikke bestevenninne med alle, jeg liker ikke alle like godt, og hvis jeg måtte velge hvilke 6 som skulle bære kista mi, eller hvilke 2 som skulle adoptere barna mine, så ville det jo skje en betydelig utsiling. Alle ER ikke like viktige. Så dersom jeg ble droppet av de 3-4 viktigste ville jeg kanskje føle det som en stor sorg, mens hvis noen mer perifere ikke lenger ringte, ville jeg kanskje ikke merke det, nei. Jeg syns likevel ikke det går an å ha "for mange", med mindre du mener at man MÅ ha en helt bestemt møterytme og møtehyppighet for å kalle seg en venn. Jeg stiller ikke opp sånne kriterier, jeg er raus med tittelen "venn" og har ikke som krav at de skal ta kontakt med meg eksakt like ofte som jeg tar med dem. Jeg vet også godt at der fins folk som er viktigere for meg enn jeg er for dem. Og vice versa. Selvsagt er det ikke så gøy å være den mest "needy" parten i en skeiv relasjon, men vennskap er nå engang ikke underlagt et strømlinjeformet regelverk. Hvis jeg bryr meg veldig mye om en person som egentlig ikke liker meg noe særlig, så merkes jo det før eller seinere, og da tar jeg vel hintet? Anonymkode: b0ff0...7b5 For mange til at du har tid til dem mente jeg. Sant det, man har forskjellige relasjoner med folk man møter og hvor nærme man blir. Ikke så kjekt å være den mest needy i relasjonen og gjerne være den som tar mest kontakt og ønsker å møtes oftest. Litt balanse er kjekt å se. Selvom ikke måles. Er utrolig kjekt å bli spurt om å treffes eller få en meld. Anonymkode: 54e1d...a62
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #15 Skrevet 24. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): For mange til at du har tid til dem mente jeg. Sant det, man har forskjellige relasjoner med folk man møter og hvor nærme man blir. Ikke så kjekt å være den mest needy i relasjonen og gjerne være den som tar mest kontakt og ønsker å møtes oftest. Litt balanse er kjekt å se. Selvom ikke måles. Er utrolig kjekt å bli spurt om å treffes eller få en meld. Anonymkode: 54e1d...a62 Men MÅ du definere deg selv og relasjonen basert på hvem som spør først og hvem som vil mest? Kan man ikke hygge seg når man møtes, og ellers akseptere at andres liv ser litt annerledes ut enn ditt? Kanskje er de veldig travle og har mange forpliktelser, det er da ikke noe allright at du skal sitte og felle en dom over deres vennskap basert på at du selv har litt for mye tid? Eller at du selv har lett for å kjede deg? Eller at dine venner er mer introverte og trenger mer hviletid mellom de sosiale avtalene sine? Jeg syns også det virker destruktivt på den psykiske helsen dersom du vektlegger dette med hvem som spør oftest. Da stiller du deg jo i en posisjon hvor du kommer til å bli såret av folk som ikke har som intensjon å såre deg; fordi du sitter klar og venter på oppmerksomhet. Hver dag er jo en potensiell skuffelse. Ingen sms blir en bonus eller en gledelig overraskelse, alle sms-er skal jo inn og fylle den bunnløse bøtta di... Jeg er ekstrovert og elsker å møte mennesker, det er det beste i livet. Men jeg har en del insomnia, som gjør at jeg likevel må ha hviledager innimellom. Da stenger jeg av telefonen og prøver å få søvn. Jeg jobber også sykt mye, det er riktignok på fleksibel tid, så jeg kan styre en del selv, men likevel - jeg ville faktisk bli skuffa over mine venner hvis jeg fikk vite at en av dem slutta å kontakte meg bare for å "disiplinere" meg. Det kunne jo hende at jeg hadde hatt en lang og veldig travel periode, og når den medfører insomnia, så siler jeg besøkene nøye. Jeg syns likevel ikke det er rettferdig å bli kutta ut uten noen form for forvarsel da. Jeg syns ikke om den der tankegangen der man i hemmelighet setter venner på prøve for å se om de begynner å oppføre seg mer som man selv ønsker. Det er passiv-aggressivt. Anonymkode: b0ff0...7b5
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #16 Skrevet 24. november 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Men MÅ du definere deg selv og relasjonen basert på hvem som spør først og hvem som vil mest? Kan man ikke hygge seg når man møtes, og ellers akseptere at andres liv ser litt annerledes ut enn ditt? Kanskje er de veldig travle og har mange forpliktelser, det er da ikke noe allright at du skal sitte og felle en dom over deres vennskap basert på at du selv har litt for mye tid? Eller at du selv har lett for å kjede deg? Eller at dine venner er mer introverte og trenger mer hviletid mellom de sosiale avtalene sine? Jeg syns også det virker destruktivt på den psykiske helsen dersom du vektlegger dette med hvem som spør oftest. Da stiller du deg jo i en posisjon hvor du kommer til å bli såret av folk som ikke har som intensjon å såre deg; fordi du sitter klar og venter på oppmerksomhet. Hver dag er jo en potensiell skuffelse. Ingen sms blir en bonus eller en gledelig overraskelse, alle sms-er skal jo inn og fylle den bunnløse bøtta di... Jeg er ekstrovert og elsker å møte mennesker, det er det beste i livet. Men jeg har en del insomnia, som gjør at jeg likevel må ha hviledager innimellom. Da stenger jeg av telefonen og prøver å få søvn. Jeg jobber også sykt mye, det er riktignok på fleksibel tid, så jeg kan styre en del selv, men likevel - jeg ville faktisk bli skuffa over mine venner hvis jeg fikk vite at en av dem slutta å kontakte meg bare for å "disiplinere" meg. Det kunne jo hende at jeg hadde hatt en lang og veldig travel periode, og når den medfører insomnia, så siler jeg besøkene nøye. Jeg syns likevel ikke det er rettferdig å bli kutta ut uten noen form for forvarsel da. Jeg syns ikke om den der tankegangen der man i hemmelighet setter venner på prøve for å se om de begynner å oppføre seg mer som man selv ønsker. Det er passiv-aggressivt. Anonymkode: b0ff0...7b5 Du har et godt poeng. Nei, jeg er komt til at jeg vil ikke tenke så mye over det lengre. Gjorde det, men gagnet meg lite. Så nå spør jeg og får oftest ja eller finner en annen dag som passer. Og prøver å tenke at de vil være min venn og setter pris på det. Nekter ikke for at det av og til tenkes at de er i den posisjonen og har flere i livet sitt og har mindre tid til meg, men prøver å leve med det. Anonymkode: 54e1d...a62
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #17 Skrevet 24. november 2021 21 hours ago, Anonym bruker said: Jeg føler meg skikkelig ensom for tiden. Har tenkt at jeg har mange venner, men det er helt ærlig sjeldent noen som spør meg om å finne på noe, komme på besøk osv. Er somregel jeg som må spør. Har EI venninne som jeg er en del sammen med og er evig takknemlig for henne. Men også her er det somregel jeg som tar intiativet. Jeg har egentlig bestemt meg for å lene meg litt tilbake og se om noen "kommer til meg". Er det en barnslig reaksjon av meg? Anonymkode: 9e2b0...774 har 3 jeg treffer ofte, de andre veldig sjelden da de er gifte med flere barn, jeg og mine 2 andre venninner er single, med 1 barn hver Anonymkode: 63993...9a7
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #18 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Nekter ikke for at det av og til tenkes at de er i den posisjonen og har flere i livet sitt og har mindre tid til meg, men prøver å leve med det. Anonymkode: 54e1d...a62 Ja, kanskje har de flere i livet sitt, og kanskje betyr det mindre tid til deg. Men hvem syns du de skulle kutte ut for din skyld, da? Anonymkode: b0ff0...7b5
Elizabeth Skrevet 25. november 2021 #19 Skrevet 25. november 2021 To treffer jeg veldig ofte... Men vi er også en vennegjeng som jeg treffer en til to ganger i måneden.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #20 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ja, kanskje har de flere i livet sitt, og kanskje betyr det mindre tid til deg. Men hvem syns du de skulle kutte ut for din skyld, da? Anonymkode: b0ff0...7b5 Ja, gjør det. Og klart de ikke hadde gjort det og heller ikke hadde jeg ville det. Har lært å leve med det. Som singel og en ungdom i hus som ikke er noe med meg sånn blir det mye bare meg. Anonymkode: 54e1d...a62
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #21 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (På 23.11.2021 den 19.50): Hvor mange? Vet ikke. Flere titall. Noen møter jeg ukentlig, andre bare en gang i året. Noen tar jeg kun kjappe kaffekopper med, andre tar jeg hele ferieuker med. De fyller ulike posisjoner i livet mitt. Jeg lever et liv med en stor kontaktflate; og jeg teller ikke antall henvendelser. Så dersom én av dem skulle finne på at nå vil hun teste meg eller straffe meg ved å droppe kontakt, så er det ikke sikkert jeg ville merket det en gang, nei. Anonymkode: b0ff0...7b5 Det høres ikke ut som du er noen særlig god eller nær venn med noen av disse da? Om du ikke engang merker om de blir borte? Virker som du bruker DEM for å fylle dine behov, og driter litt i dem? De er der for å dekke ditt behov der og da liksom. Anonymkode: 0cc3b...02f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #22 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det høres ikke ut som du er noen særlig god eller nær venn med noen av disse da? Om du ikke engang merker om de blir borte? Virker som du bruker DEM for å fylle dine behov, og driter litt i dem? De er der for å dekke ditt behov der og da liksom. Anonymkode: 0cc3b...02f Det var en merkelig fortolkning. Er du så kjip fordi du ikke har noen venner selv? Anonymkode: 6d6b9...87d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #23 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det var en merkelig fortolkning. Er du så kjip fordi du ikke har noen venner selv? Anonymkode: 6d6b9...87d Haha, det er jo ikke jeg som er kjip her! Jeg har oversikt over mine venner, og vil såklart legge merke til det om det blir stille fra en av dem. Greier man ikke "se" sine venner har man for mange, evt er de ikke egentlig venner, men bekjente. Dem har man jo mange fler av, og ikke like oversikt over. Du tenker at en du ser på som en venn er en god venn om hun ikke legger merke til at du ikke lenger tar kontakt og dere dermed ikke har kontakt mer? Anonymkode: 0cc3b...02f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #24 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Haha, det er jo ikke jeg som er kjip her! Jeg har oversikt over mine venner, og vil såklart legge merke til det om det blir stille fra en av dem. Greier man ikke "se" sine venner har man for mange, evt er de ikke egentlig venner, men bekjente. Dem har man jo mange fler av, og ikke like oversikt over. Du tenker at en du ser på som en venn er en god venn om hun ikke legger merke til at du ikke lenger tar kontakt og dere dermed ikke har kontakt mer? Anonymkode: 0cc3b...02f Det kommer jo an på hvor lenge det er stille. Det er ikke hyppighet som definerer alle vennskap. Og det er heller ikke noen grunn til å anta at den ene parten blir "brukt", eller den ene parten er uinteressert, selv om det er lenge stille eller det er den ene som tar kontakt oftest. Anonymkode: 6d6b9...87d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2021 #25 Skrevet 25. november 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det kommer jo an på hvor lenge det er stille. Det er ikke hyppighet som definerer alle vennskap. Og det er heller ikke noen grunn til å anta at den ene parten blir "brukt", eller den ene parten er uinteressert, selv om det er lenge stille eller det er den ene som tar kontakt oftest. Anonymkode: 6d6b9...87d Man vet jo hva som er normal syklus på interaksjon med de enkelte. Uansett hvor sjelden eller ofte det skjer. Slutter den ene å ta kontakt vil man jo merke det. Hvis ikke er man virkelig ikke særlig engasjert i denne vennen altså. Men forstår jo at folk er mer kyniske og ikke eget bryr seg så mye. De er nyttige når man vil noe, utenom det er det ikke så farlig med dem. Anonymkode: 0cc3b...02f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå