Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #1 Del Skrevet 23. november 2021 Jeg fikk med meg Kjerkol sin oppfordring, det er jo fornuftig nok, men jeg savner noen praktiske løsninger her. Vi var maks uheldige nå, etter alt åpnet fikk vi den ene forkjølelsen etter den andre. Siste var en hardnakket halsbetennelse på rundgang. Først var jeg syk, så ene barnet, så ble mannen smittet av covid og nå er andre barnet forkjølet. Oppi alt dette tester vi hver dag (dette fikk vi heldigvis gratis av kommune) ungene må ivaretas og mannen må serveres alt som skal spises og drikkes. Jeg er frisk, men også eneste som kan ta meg av denne logistikken hjemme. Hva når egenmeldingene ikke strekker til? På arbeidsplassen til mannen, hvor covid har tatt en runde og sendt over ti ansatte i isolasjon, ligger de langt bakpå. I tillegg fjernet de refusjon for fravær relatert til korona, derfor går dette rett fra kontoen til arbeidsgiver. Det er over 50 dager lønn som skal dekkes inn, de fleste er fullvaksinert og dette er bare en lett forkjølelse. Fravær som normalt ikke ville holdt deg hjemme, men som nå er nødvendig for smittevern. Hvem skal betale for dette da? Vi kan rett og slett ikke holde oss hjemme hver gang vi er litt snufs i nesa slik det er nå. Flere av mine venninner er kjempefrustrert, de har vært av og på syke siden oppstart i barnehagen denne høsten. Anonymkode: 83a2e...5f6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144423579-ble-hjemme-n%C3%A5r-du-er-syk-hvordan-l%C3%B8ser-dere-dette-i-praksis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg