Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #1 Skrevet 23. november 2021 Hva gjør man med et barn som spiser altfor sakte. Da snakker vi om en som bruker 20-30min på en brødskive, 1-1,5 t på middag. Dette er kun i perioder, og om det ikke er pølser, grøt og pizza. Han liker stortsett alt vi spiser, men bruker i perioder ekstremt lang tid. Han må ta med maten ut i friminuttene fordi han ikke rekker å spise opp. Han går i 7kl. Vi vet han kan spise fort, men det gjør han ikke. Sitter med maten i kinnet, og uten å tygge. Ofte musebiter. Vi blir jo stressa av tid, som om morgenen må han på skolen, 2 ganger i uka må på trening osv. What to do? En ting er når vi har ting han ikke er så fan av, han spiser like sakte med Taco lignene mat han liker godt. Da også har han vist flere ganger at han kan sluke maten, men som oftest gjør han ikke det. Vet han blir lett distrahert, men ved måltider er det mer stirring ut i lufta. Anonymkode: e63bd...0ed
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #2 Skrevet 23. november 2021 Jeg ville faktisk tatt en sjekk hos legen, sjekket at det ikke er noe fysisk som plager ham. Spesielt hvis han faller ut og stirrer ut i luften. Det kan være alt i fra at han bare drømmer seg bort og slapper godt av, til små epilepsianfall. Anonymkode: faa32...1ba
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #3 Skrevet 23. november 2021 Har du spurt ham og lyttet til svaret? Anonymkode: 58e07...782
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 Sikkert lurt med de to første rådene også, men jeg ville innskrenket måltider til 30 min. 20 min til brødmat? Det som ikke er spist blir ikke spist. Kan ikke bruke timesvis på mat hver dag Dette er en teknikk som brukes ved spiseforstyrrelse, hvor det også er vanlig med å trekke ut tiden. Anonymkode: 9d962...536
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #5 Skrevet 24. november 2021 Anonym bruker skrev (På 23.11.2021 den 11.16): Sikkert lurt med de to første rådene også, men jeg ville innskrenket måltider til 30 min. 20 min til brødmat? Det som ikke er spist blir ikke spist. Kan ikke bruke timesvis på mat hver dag Dette er en teknikk som brukes ved spiseforstyrrelse, hvor det også er vanlig med å trekke ut tiden. Anonymkode: 9d962...536 Greia er at han trenger den maten han får i seg. Høy forbrenning, veldig tynn. Får lett vondt i magen ved neste måltid om han ikke har spist på lenge eller nok i løpet av dagen. Samtidig er det kun i perioder. Har spurt mange ganger, og prøvd både åpne spm og ledene, hvor vi spør om er det pga eller det. Men alltid er svaret vet ikke. Anonymkode: e63bd...0ed
Anonym bruker Skrevet 24. november 2021 #6 Skrevet 24. november 2021 Anonym bruker skrev (På 23.11.2021 den 8.18): Jeg ville faktisk tatt en sjekk hos legen, sjekket at det ikke er noe fysisk som plager ham. Spesielt hvis han faller ut og stirrer ut i luften. Det kan være alt i fra at han bare drømmer seg bort og slapper godt av, til små epilepsianfall. Anonymkode: faa32...1ba Han har blitt undersøkt flere ganger. Men finner ikke noe. Anonymkode: e63bd...0ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå