Gå til innhold

Høyt smell baksiden av lår, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle snu meg og da kom et høyt smell (ikke knekke lyd) fra baksiden av låret og det gjorde vanvittig vondt i lår og baksiden av legg. Smertene ga seg etter en halvtime.

opplever foten som litt ustabil, vondt når jeg vrir kneet og baksiden rett over kneet. Klarer gå på den, tror ikke det er hevelse og ingen fargeendring. Jeg fryser voldsomt i kveld, gåsehud samme hvor varmt det er. Har ikke feber. 

sjekker jeg dette med lege? Fysioterapeut? Noen tips? Hva kan dette være?

Anonymkode: b6136...9c6

Skrevet

Røket hamstring?

Anonymkode: e318b...271

Skrevet

Du bør ringe legevakten for en sjekk. Om du skulle ha fått en større muskelruptur kan det være den bør behandles.

Har du fått en hevelse eller kul lenger opp i låret? Varm i låret?

Anonymkode: 3162d...404

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du bør ringe legevakten for en sjekk. Om du skulle ha fått en større muskelruptur kan det være den bør behandles.

Har du fått en hevelse eller kul lenger opp i låret? Varm i låret?

Ikke varm/kul/hevelse. Heller ikke akutt vondt om jeg lar være å vri på det. Klarer gå, men synes det er litt ustabilt

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ikke varm/kul/hevelse. Heller ikke akutt vondt om jeg lar være å vri på det. Klarer gå, men synes det er litt ustabilt

Hvordan er forresten leggen din? Sammenlign gjerne med den andre mtp. omkrets.

Hvis du ikke er hoven noen av stedene kan det trolig vente til i morgen, men du bør få det sjekket. En annen mulighet kan også være at det er bakre del av menisken i kneet som trøbler for deg.

Skrevet

Noe har kanskje røket. Du bør sjekke det ut fort. Sener kan feks bli forkortet og vanskelig å reparere hvis man venter 

Anonymkode: 65c17...983

Skrevet

Tenker det dummeste du kan gjøre er å støtte deg til svarene du får på et anonymt forum. Det finnes lege og legekontor for en grunn.

Anonymkode: 234c2...488

Skrevet

Avrevet akilles. Tipper jeg. 

Anonymkode: 23eff...42d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...