Gå til innhold

Alder på barn da dere kvittet dere med barnebestikk, -servise og lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte de å bruke samme fat, kopper/glass og bestikk som dere voksne for fullt?

Anonymkode: 08687...43a

Fortsetter under...

Skrevet

Minstemann her er seks år nå, og det er så lenge siden vi hadde barnebestikk og tallerkner at jeg kan ikke huse det engang. Må minst være tre år siden, om ikke fire. 

Anonymkode: 1eb33...bba

Skrevet

Aldri brukt.

Anonymkode: 2eb2c...058

Skrevet

Til middag har de brukt samme som resten av familien egentlig fra de var kanskje 3-4 år.

Men barneserviset ble brukt mye lenger enn det til f.eks frokost eller kveldsmat. Var i daglig bruk til ungene var sikkert 8-10 år gamle.

Nå er de 12 og 14 år gamle og serviset med Hakkebakkeskogen og Karius & Baktus står i kjellerboden. Men de har et juleservise også, frokosttallerken og sikkert grøttallerken. Det tas frem til første advent og brukes til frokost og frokostblanding i hele desember enda :)

Anonymkode: 3c18f...d07

Skrevet

Han på 3 bruker vanlig bestikk. Har alltid bare brukt asjett i stedet for tallerken, så samme servise. Vanlig glass er blitt brukt lenge. 

Anonymkode: 5bcda...7a5

Skrevet

Bruker suppeskje for barn fortsatt. Hun er seks. Resten har ikke vært i bruk siden hun var fire. 

Anonymkode: 5c7dc...3c9

Annonse

Skrevet

De har igrunn aldri brukt det. Begge ville ha likt som alle oss andre og den diskusjonen gadd jeg ikke å ta, så det ble bestikk, fat og glass som oss andre. 

Eller de har brukt glass og fat lenge, men da var det når de skulle bruke det ute med venner. Når de hadde mange venner på besøk fikk de beskjed om å bruke plastikkglassa for de var i ulike farger og dermed husket de hvem som var hvems. Jeg var litt lei av å vaske glass siden de aldri husket. Nå har jeg satt glsssa på hytta og eldste på 18 bruker de enda. Så nå er det bare pga at de ser nytten i ulike farger og lei av søskenbarn som stjeler glass.. 

Anonymkode: 24645...0e8

Skrevet

Mine er 8 og 9 og bruker dessertkniver og -gafler. Middagsbestikk ligger ikke godt i små hender. Barneservisene brukte vi omtrent ikke, men vi brukte IKEA Kalas til omtrent alle måltider fram til ca skolealder.

Anonymkode: 44f6a...ff5

Skrevet

Vi brukte barnetallerkener/kopper til de begynte å synes at Baktusmotivet var barnslig. Men etterpå gled disse tingene sømløst inn i annen bruk: barnebestikket er jo på størrelse med kakegafler/dessertskjeer og brukes som det, jeg syns sølvtøy er finest og mest praktisk uansett. Og koppene er framme innimellom når vi voksne drikker kaffe; Baktuskoppen har en hendig størrelse som passer når jeg ikke vil ha et helt krus. 

Anonymkode: 9fd34...2ed

Skrevet

Barnebestikket har kvittering vi oss med i 3års alderen. Fatene og skålene har vi ennå. De har aldri sagt at de er kjedelig eller barnslige. Bruker alltid karius og Baktus skålene til grøt da de ikke er så dype

Anonymkode: e369b...036

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Mine er 8 og 9 og bruker dessertkniver og -gafler. Middagsbestikk ligger ikke godt i små hender. Barneservisene brukte vi omtrent ikke, men vi brukte IKEA Kalas til omtrent alle måltider fram til ca skolealder.

Anonymkode: 44f6a...ff5

Vi bruker også dette, vanlige gafler er også litt store å putte i munnen. Min er seks år nå. Plastglass og tallerkener bruker vi mye i hagen om sommeren, da bruker vi voksne dem også.

Anonymkode: 91156...def

Skrevet

Vi brukte det lenge. Barnebestikket vi har hatt er mye mer hendig for små barnehender enn store gafler og kniver. 

Anonymkode: d436e...0eb

Skrevet

Her bruker vi fortsatt plastfat- og kopper fra IKEA 😅 både voksne og barn. Har knekkebrød på et gult plastfat as we speak. 

Anonymkode: 447ab...051

Annonse

Skrevet
On 11/22/2021 at 7:17 PM, Anonym bruker said:

Når begynte de å bruke samme fat, kopper/glass og bestikk som dere voksne for fullt?

Anonymkode: 08687...43a

her bruker vi de, så lenge ikke barnet sier noe, barnet blir 9

Anonymkode: 7cae3...470

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...