Gå til innhold

Hva er grei pris å ta som barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan sitte barnevakt fra fredag til lørdag ca 11. Det er snakk om å hente barnet i barnehagen ca 16 også overnatte å være med barnet frem til ca 11 på formiddagen neste dag. Mor spør hvilken pris jeg tenker meg. Hva tenker dere er grei pris? Er litt usikker selv. Kjenner de ikke annet enn som barnevakt.

Anonymkode: aac4c...1ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg kan sitte barnevakt fra fredag til lørdag ca 11. Det er snakk om å hente barnet i barnehagen ca 16 også overnatte å være med barnet frem til ca 11 på formiddagen neste dag. Mor spør hvilken pris jeg tenker meg. Hva tenker dere er grei pris? Er litt usikker selv. Kjenner de ikke annet enn som barnevakt.

Det er nesten et døgn, så jeg ville ha tatt 800-1000 kr.

Anonymkode: 20b0a...f10

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er nesten et døgn, så jeg ville ha tatt 800-1000 kr.

Okey takk :)

Skrevet

Jeg ville tatt minst 1500

Anonymkode: 74232...117

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg ville tatt minst 1500

Anonymkode: 74232...117

Ja syns 800 kr var litt lite som en annen foreslo her. 

Skrevet

En slik tjeneste hadde jeg bare gjort for kjentsfolk. Og da tar jeg ikke betaling for sånt. «Kjøp meg en flaske god rødvin du» hadde jeg svart på det spørsmålet fra mor. 

Hvis folk må betale 1000-1500 kr for at voksne folk skal passe barnet deres et døgn, så er det for gale spør du meg.. Man skal da ikke lønnes som fagfolk for barnevakttjenester for kjente. 

Anonymkode: 75019...e4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

En slik tjeneste hadde jeg bare gjort for kjentsfolk. Og da tar jeg ikke betaling for sånt. «Kjøp meg en flaske god rødvin du» hadde jeg svart på det spørsmålet fra mor. 

Hvis folk må betale 1000-1500 kr for at voksne folk skal passe barnet deres et døgn, så er det for gale spør du meg.. Man skal da ikke lønnes som fagfolk for barnevakttjenester for kjente. 

Som sagt kjenner jeg de ikke egentlig,har bare sittet barnevakt på dagtid noen ganger å da har vi blitt enige om 120 kr timen. Kommer ikke til å sitte barnevakt gratis for folk jeg knapt kjenner altså.  

Skrevet

Hvis jeg skullegjort det somjobb ville jeg harr ca 200 kr pr time +arbeidsgiveravgift, feriepenger osv. Mulig jeg også måtte lagt på mva.

Hvis det var mer som en tjeneste for noen jeg ikke kjente så godt og jeg ikke skulle noe spesielt likevell, ville jeg kanskje lagt meg på cc 1000 kr. For familie og nære venner ville jeg ikke tatt betalt så lenge de stilte opp og hjalp meg innimellom også.

Anonymkode: de154...14b

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvis jeg skullegjort det somjobb ville jeg harr ca 200 kr pr time +arbeidsgiveravgift, feriepenger osv. Mulig jeg også måtte lagt på mva.

Hvis det var mer som en tjeneste for noen jeg ikke kjente så godt og jeg ikke skulle noe spesielt likevell, ville jeg kanskje lagt meg på cc 1000 kr. For familie og nære venner ville jeg ikke tatt betalt så lenge de stilte opp og hjalp meg innimellom også.

Hadde det vært venner eller familie så hadde jeg selvsagt gjort det gratis :) Men er som sagt en jeg kun kjenner fordi jeg er barnevakt hos de.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Til den prisen hadde nok ikke du fått barnevaktjobben

Skrevet

Du er jo på jobb i 19 timer.

Regner du 120 kr timen blir det 2280 kr.

Regner med dette er en liten (svart) ekstrajobb du tar for å tjene noen ekstra lommepenger, men du skal jo ikke jobbe gratis akkurat...

Jeg ville sagt 2.000 kr

Anonymkode: 8c918...ef5

Skrevet

1000,- 

Ok pris å betale. 

En del ekstra penger til deg. Regner med du kan slappe av i mange av timene (se på tv og sove). 

Anonymkode: b38ca...d1f

Skrevet

2000 er jo helt spinnvilt for en sånn jobb, da hadde iallefall jeg aldri tatt meg råd til å ha barnevakt. Du får jo nesten bare føle på hvor mye du må ha for å gidde, og så teste beløpet opp mot markedet (moren). Er det viktig for deg å få jobben?

Anonymkode: d3499...d75

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hva skal folk med lite nettverk gjøre, syns du?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

2000 er jo helt spinnvilt for en sånn jobb, da hadde iallefall jeg aldri tatt meg råd til å ha barnevakt. Du får jo nesten bare føle på hvor mye du må ha for å gidde, og så teste beløpet opp mot markedet (moren). Er det viktig for deg å få jobben?

Jeg er selv alenemamma så hadde virkelig trengt pengene ja.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hadde du selv syntes det var ok å betale 2000 kr for å få barnevakt for ditt barn dersom du trengte det en gang?

Anonymkode: d7cea...2e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Hadde du selv syntes det var ok å betale 2000 kr for å få barnevakt for ditt barn dersom du trengte det en gang?

Jeg har ikke nevnt 2000 kr jeg. Sa bare at jeg synes 800 kr var litt lite.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Skal du passe barnet hjemme hos deg selv? 

Anonymkode: c72a2...301

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke nevnt 2000 kr jeg. Sa bare at jeg synes 800 kr var litt lite.

Hva tenker du selv at er nok til at det er verdt det for deg? Hvor går grensa for at du ikke gidder?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Akkurat det er ikke hesentlig her. Så lenge foreldrene og barbecakten er i et forhold der det er naturlig å gjøre hverandre tjenester er det ingen som børforvente at noen stiller opp som barnevakt. Hvis batnevakten er for dyr må foreldrene finne en annen løsning. 

Selv har jeg aldri betaltfor barnevakt, og jeg ville hatt godt betalt for å passe fremmede barn hjemme hos dem, men jeg har ofte sittet gratis barnevakt hjemme hos meg selv mot at de foreldrene passet mine barn en annen  gang.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Skal du passe barnet hjemme hos deg selv? 

Anonymkode: c72a2...301

Nei jeg skal passe hjemme hos de.

Skrevet

1200 tenker jeg er greit.

Anonymkode: fcb40...63d

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Akkurat det er ikke hesentlig her. Så lenge foreldrene og barbecakten er i et forhold der det er naturlig å gjøre hverandre tjenester er det ingen som børforvente at noen stiller opp som barnevakt. Hvis batnevakten er for dyr må foreldrene finne en annen løsning. 

Selv har jeg aldri betaltfor barnevakt, og jeg ville hatt godt betalt for å passe fremmede barn hjemme hos dem, men jeg har ofte sittet gratis barnevakt hjemme hos meg selv mot at de foreldrene passet mine barn en annen  gang.

Jo, jeg synes det er vesentlig når det er snakk om rimelig pris for tjenesten. Hi er selv mor og trenger kanskje barnevakt noen ganger. Det bør være en pris både mor/foreldrene og barnevakt synes er akseptabel. Hadde foreldrene hatt familie eller andre til å passe barnet gratis, hadde de vel ikke spurt Hi om å passe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.11.2021 den 7.57):

Ja syns 800 kr var litt lite som en annen foreslo her. 

Hvor mye var din første tanke selv hi?

Anonymkode: fcb40...63d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...