Gå til innhold

Hvorfor feirer du bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Himmel og hav skrev (12 minutter siden):

Tror kanskje du bomma på siteringa...søss?

Nei. Nå er du negativ synes jeg. Vær positiv! "Nei, så bra at du siterte meg!".

Du skrev, "ikke vær så trist og kjedelig å være med så vil massevis av venner kommer på fødselsdagen din". Jeg sa meg, sarkastisk, enig med deg. "Bare slutt å være negativ, vær lys og glad hele tiden, aldri vær kjedelig, bare vær morsom å være rundt". Ikke sant?

Anonymkode: 5f759...b00

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du skrev, "ikke vær så trist og kjedelig å være med så vil massevis av venner kommer på fødselsdagen din". Jeg sa meg, sarkastisk, enig med deg. "Bare slutt å være negativ, vær lys og glad hele tiden, aldri vær kjedelig, bare vær morsom å være rundt". Ikke sant?

Hm… det her tror jeg faktisk du er den eneste som forstår. Jeg var også sikker på at du feilsiterte.

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Greit med fri fantasi, men ikke dikt i vei og påstå at det er jeg som har skrevet det. Jeg skrev:  "Det må være tungt å bære på så mange negative tanker og se verden og andre mennesker gjennom nitriste, mistroiske og mørkegrå briller. Har du vurdert å oppsøke hjelp? "

Skrevet
Himmel og hav skrev (8 minutter siden):

Greit med fri fantasi, men ikke dikt i vei og påstå at det er jeg som har skrevet det. Jeg skrev:  "Det må være tungt å bære på så mange negative tanker og se verden og andre mennesker gjennom nitriste, mistroiske og mørkegrå briller. Har du vurdert å oppsøke hjelp? "

Så alle som ikke smiler og ler hele dagen, må oppsøke hjelp? Det er så slitsomt når det forventes at man bare skal tenke positive tanker hele tiden. Det er liksom ikke lov å føle annet enn glede i dette landet. Da er man rar og psyk. 

Anonymkode: cb589...c6f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så alle som ikke smiler og ler hele dagen, må oppsøke hjelp? Det er så slitsomt når det forventes at man bare skal tenke positive tanker hele tiden. Det er liksom ikke lov å føle annet enn glede i dette landet. Da er man rar og psyk. 

Jøss. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Enig! Her feirer vi fødselsdag, for det var på den dagen en ble født.

Jeg har aldri forstått de som feirer bursdag, for det finnes ikke noen dag da en ble... burset?

Aldri tenkt på at det er en fornorsking av birthday? Når østlendingene synger «hæppi børsjhday» så tror jeg du ser hvor bursdag (eller bursjda) kommer fra. 

Anonymkode: 6bc13...40f

Skrevet

Feirer bursdag for da er det min dag🥰 jeg styrer for resten av familien hver dag, men dagen er det de som ordner for meg 😊 

Å

Og som andre sier, det å samles er koselig. Sjelden  jeg får feira bursdagen min på dagen min, da jeg har bursdag midt i ferien. Men da feirer jeg senere 

Anonymkode: 9f545...371

Skrevet
*Miss Marple* skrev (11 minutter siden):

Jøss. 

Juss. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Aldri tenkt på at det er en fornorsking av birthday? Når østlendingene synger «hæppi børsjhday» så tror jeg du ser hvor bursdag (eller bursjda) kommer fra. 

Anonymkode: 6bc13...40f

Men hvorfor skal vi bruke amerikanske ord og fornorske dem? Hva er poenget når man har et norsk ord for det? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Å du, å du.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Ja! Smiler du ikke absolutt hele tiden bør og må du ha hjelp.

Eller så kan det være sånn at man genrelt får det bedre med en positiv mental innstilling . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har bedt til besøk, men hva er vitsen? 

Kunne gjerne like godt latt vær. Et ikke noe å feire! 

Anonymkode: 80b16...ff0

Jeg er noe å feire, en gang i året! 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (35 minutter siden):

Ja! Smiler du ikke absolutt hele tiden bør og må du ha hjelp.

Eller så kan det være sånn at man genrelt får det bedre med en positiv mental innstilling . 

Vel, hvis man aldri lar seg føle på tristhet, vil man ende opp med en lite sunt psyke. Det er ikke sunt å fortrenge alle andre følelser enn glede. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vel, hvis man aldri lar seg føle på tristhet, vil man ende opp med en lite sunt psyke. Det er ikke sunt å fortrenge alle andre følelser enn glede. 

Ingen har sagt at det kun er snakk om å føle på glede. Her snakker vi om at det er uheldig å dyrke negativitet 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Ingen har sagt at det kun er snakk om å føle på glede. Her snakker vi om at det er uheldig å dyrke negativitet 

Det er ingen som dyrker negativitet her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ingen som dyrker negativitet her. 

Eh… jo

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Eh… jo

Det blir ikke mer sant av at du påstår det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det blir ikke mer sant av at du påstår det. 

Eller mindre sant av at du påstår det motsatte. Uansett… vi leser det forskjellig . Greit nok 

Skrevet

Tenker at de som har mange å feire med og går oppmerksomhet (gaver, blomster, hilsener og klemmer) synes det er kjekt. Andre som har få til ingen blir bare minnet på hvordan ting er. Så av og til trist. 

Har jeg virkelig ikke lov å si at jeg synes det er trist? og den tid jeg ba venner følte jeg meg lite prioritert og droppet det. Er det kjekt? Mener dere at de ikke lommer fordi de ikke vil være med meg? Er det da venner? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Tenker at de som har mange å feire med og går oppmerksomhet (gaver, blomster, hilsener og klemmer) synes det er kjekt. Andre som har få til ingen blir bare minnet på hvordan ting er. Så av og til trist. 

Har jeg virkelig ikke lov å si at jeg synes det er trist? og den tid jeg ba venner følte jeg meg lite prioritert og droppet det. Er det kjekt? Mener dere at de ikke lommer fordi de ikke vil være med meg? Er det da venner? 

Men du skal få besøk av foreldrene dine, og det er du heller ikke glad for? Det er vel det vi reagerer på. 

Anonymkode: 4ca34...b5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Har bedt til besøk, men hva er vitsen? 

Kunne gjerne like godt latt vær. Et ikke noe å feire! 

Nei, det er noe dritt å ha et liv og å ha venner og familie man vil møte. Bedre å være dævv. 

Anonymkode: ad986...ae2

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Enig! Her feirer vi fødselsdag, for det var på den dagen en ble født.

Jeg har aldri forstått de som feirer bursdag, for det finnes ikke noen dag da en ble... burset?

Det heter ikke bursdag, det heter børstdag. Den dagen jeg drikker børst. Sammenfaller med fødselsdagen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Kjekt for de som får gaver, blomster og hilsener. 

Her blir det patetisk bare to stk som kommer. 

Nei, er ikke alle det er verdt å feire. 

Ja, det er patetisk, for som du vet henger menneskeverdet tett sammen med popularitet. Og det betyr at hvis mange kommer, er man verd mye som menneske, men hvis det kommer få, er man lite verd. Ingen del av menneskeverdet ligger i en selv, det kommer utenfra og bestemmes helt og holdent av vennenes timeplaner og flyktige innfall. 

Vet du, for noen uker siden syntes jeg fortsatt synd på deg. Men nå har jeg slutta. Du VIL ha det rævva, du. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Neida. Men kanskje man tross alt kunne prøve å finne bittelitt glede i at man har overlevd enda et år, og faktisk har noen gjester å feire det med? Der er 364 dager igjen å furte i. På bursdagen er det mulig å være blid. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men du skal få besøk av foreldrene dine, og det er du heller ikke glad for? Det er vel det vi reagerer på. 

Anonymkode: 4ca34...b5e

Hvem sier jeg ikke er glad for det? 

Men ja jeg skrev vel at de føler vel de må og så er det for ungdommen min. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...