Anonym bruker Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Lurer på om det finnes en normal 😊 Vi har investert i en fryseboks og et fryseskap for å kunne handle på tilbud og fryse ned, samt lage mat i større porsjoner så vi lett kan varme på hektiske dager. Jeg merker virkelig forskjell på matbudsjettet etter å ha hatt uvanen med å handle hver dag, og gjerne gå i butikken sulten. Anonymkode: 53ffa...6b4
Anonym bruker Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 Ja, alt for mye, får nesten ikke lukket lokket. Har heldigvis en liten fryseboks da, tør ikke tenke på hvis jeg hadde hatt en stor fryseboks. Anonymkode: 6e394...b8b
☆☆☆ Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 Ja, det er der alle matrestar drar for å døy. Eg får meg ikkje til å kaste mat, og fyller gjerne i boksar med ein intensjon om å ta opp og bruke. I gode periodar er det sirkulasjon i frysen, men ein gong i året blir frysen rydda og då kjem det for ein dag at mykje blir mellomlagra i påvente av kasting. Utover det ligg der vel eit titals kilo viltkjøt, nokre pakkar kylling, litt fisk og frosne grønnsaker. Eg sparer pengar på dagleg handel. Då kjøper eg berre det som trengs og et opp etterkvart.
Syngensang Skrevet 21. november 2021 #4 Skrevet 21. november 2021 Ja, har hjortekjøt, bær, brød og kjøt/fisk på tilbod eller frå nesten utgått på disken der. Kaker og lefser. Og altfor mykje anna, frys ned fire pølser som ikkje fekk plass på pizzaen osb. Det er veldig praktisk. Og det går alltid an å lage middag eller kakekalas sjølv om ein ikkje rakk å gå på butikken.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2021 #5 Skrevet 21. november 2021 Ja. Får fisk av ulike slag av pappa og fiskeboller og fiskekaker av mamma. I tillegg baker mamma masse og mye havner i fryseren min. Av storebror får jeg kongekrabbe og av en kompis kjøper jeg vilt. Er veldig heldig! Anonymkode: 64544...e27
Anonym bruker Skrevet 21. november 2021 #6 Skrevet 21. november 2021 Har altfor mye. Må spises opp snart, der er fisk og kjøtt og masse bær og syltetøy. Men jeg glemmer å ta det opp i tide. Anonymkode: f7e7c...7fa
Anonym bruker Skrevet 21. november 2021 #7 Skrevet 21. november 2021 Pleier egentlig å ha det, men nå som det ikke hr blitt sverigetur på lenge så ikke fryseren så full som den pleier. Kjøper likevel ting på tilbud når jeg kommer over noe, men er også flink til å bruke det etterhvert. Hamstrer ikke. Anonymkode: a83eb...e7f
Anonym bruker Skrevet 21. november 2021 #8 Skrevet 21. november 2021 Har en fryser i kjøleskapet med 3 skuffer og en større i kjelleren. Alt ny mat vi kjøper havner nede, spiser ut av den opp først og flytter mat nede til oppe Anonymkode: 1578f...dca
Anonym bruker Skrevet 21. november 2021 #9 Skrevet 21. november 2021 Har stort fryseskap og kombiskap. Og det er stort sett fult. Handler mat på tilbud, og fyller i fryseren. Så det er stort sett alltid kyllingfilet, fisk, karbonadedeig og kylling kjøttdeig, grønnsaker, bær og brød. Og kan være fint med full fryser, for var en gang da jeg studerte, alene med 2 barn, så hadde de hatt supertilbud på lam, og jeg hadde fylt opp fryseren med selvplukk maiskolber. Så måtte bilen repareres, da levde vi jo på lam, maiskolber og hjemmelaget potetmos og saus. Begge ungene elsker det. Så var litt komisk at det var det vi måtte spise, da vi hadde veldig lite penger en måned. Anonymkode: 1759f...83f
Anonym bruker Skrevet 21. november 2021 #10 Skrevet 21. november 2021 Vi gar ikke så veldig mye i fryserene, bare en liten fryseboks og et fryseskap. Jeg baker opp rundstykker, pizza ol som jeg legger i fryseren. Da forsyner ungdomene seg heller der enn å handle i kantina eller på butikken for skolemat ol. Det sparer de/vi mye på i forhold til vennenes forbruk. I tillegg legger vi ned en del bær og grønnsaker fra hagen og kjøper fisk og kjøtt på tilbud. Til jul og større anledninger baker vi en del som oppbevares i fryser, spesielt gjærbakst og lefser. Noen ganger lager jeg større kjeler av en gryterett og fryser i porsjonsstørrelser. Det er greit å ta opp hvis noen er alene hjemme og ikke har lyst til å styre med full middag bare til seg selv. Det ligger i en fast skuff i fryseskapet slik at det er enkelt å finne. Som regel har vi også en eske eller to med småis liggende. Det er veldig mye billigere enn å kjøpe enkeltis i butikken. Brød oppbevares også ferdigoppskåret i fryseskapet. Da er det lett å ta opp så mye vi trenger for et par dager. Etter at vi begynte med det har vi aldri tørt eller muggent brød som må kastes. Rester går sjelden i fryseren. Det setter vi i kjøleskapet og siser i løpet av et par dager. Vi har ganske grei rullering på innholdet i fryserne, men jeg ønsker meg en stor fryser til slik at vi kunne legge ned mer frukt, bær og grønnsaker i sesong. Det blir alt for fort tomt. Anonymkode: 86452...211
Himmel og hav Skrevet 21. november 2021 #11 Skrevet 21. november 2021 Vi har mye mat i frysa. Nå holder vi på å spise ut av den for å få plass til julematen. Jeg er nok litt som Stjerna. Fryser ned rester av gryter, kraft, ei kotelett, ei karbonade osv med den hensikt å spise det, også drukner det i andre ting og dukker opp igjen når det er gammelt og fult av is. Vi har også mye bær, grønnsaker og urter, og de tar plass, men blir brukt. Å koke bringebærsyltetøy så det lukter sommer i hele huset en dag det er mørkt og sludder sidelengs er en stor glede.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 21. november 2021 #12 Skrevet 21. november 2021 Her er det fullt i fryserne, og vi må jevnlig gå inn for å spise fra frysa. Vi hamstrer kjøttvarer på tilbud, og har også oppskåret brød, matrester og is der. Vi fikk endel hjortekjøtt, så det tar også litt plass nå.
Spurvugla Skrevet 21. november 2021 #13 Skrevet 21. november 2021 Jeg har også tendenser til å fylle opp med matrester, men har ikke så veldig stor fryser, så må begrense det. Jeg liker å handle på Rekoring innimellom, og da er det greit å ha igjen plass til kjøtt og pølser mellom supperester og fiskegrateng.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2021 #14 Skrevet 21. november 2021 20 hours ago, Anonym bruker said: Lurer på om det finnes en normal 😊 Vi har investert i en fryseboks og et fryseskap for å kunne handle på tilbud og fryse ned, samt lage mat i større porsjoner så vi lett kan varme på hektiske dager. Jeg merker virkelig forskjell på matbudsjettet etter å ha hatt uvanen med å handle hver dag, og gjerne gå i butikken sulten. Anonymkode: 53ffa...6b4 Nei, kun det jeg vet blir spist, og fortrekker fersk mat, ikke det som har vert frossen Anonymkode: 1d9ed...d7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå