Gå til innhold

Er det viktigste i livet å være

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pen, slank og rik? 

Anonymkode: e638d...97c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man er overflatisk, ytrestyrt og kun opptatt av andres bekreftelse, så, men ellers er det jo viktigere å være snill, lykkelig og morsom. 

Anonymkode: cc1a7...1e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Pen, slank og rik? 

Nei.

Å være frisk, ha det godt med seg selv og sine nærmeste, ha et nettverk og ha nok til at man slipper å bekymre seg for å dekke grunnleggende kostnader, gjøre det beste man kan av det livet man har fått og være snill med andre og ha empati.

Hva mener du selv?

Anonymkode: dbe53...065

Skrevet

Nei. Men det er  jo fint å være det også!

Anonymkode: 047bb...b52

Skrevet

Det er de som kommer noen vei i livet. 

Alt jeg er og ikke har. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er de som kommer noen vei i livet. 

Alt jeg er og ikke har. 

Du kommer ikke noen vei med den holdningen.

De som kommer noen vei er de som fokuserer på de evnene man har, skaffer seg kunnskaper og erfaringer og gjør det beste ut av det man har, og som også gjør det samme med sine nærmeste.

Anonymkode: dbe53...065

Skrevet

Sånn jeg ser det hjelper det ikke mye hvordan jeg er eller hva jeg gjør. Står stuck uansett. stygg, tykk, mislykket og fattig. 

Så pen, slank, vellykket og rik skulle jeg gjerne vært. 

Skrevet
sug lut skrev (26 minutter siden):

Selvsagt. Pluss ha bunad og rett servise.

Sølvtøy! Du glemte sølvtøy! 

Skrevet

Dere som er og har dette skjønner dere hvor heldig dere er? Sett pris på og kos dere! 

Og ikke som patetisk meg! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sånn jeg ser det hjelper det ikke mye hvordan jeg er eller hva jeg gjør. Står stuck uansett. stygg, tykk, mislykket og fattig. 

Hva har du selv gjort for å endre på dette da? Har du skaffet deg utdanning og kunnskap som gjør deg interessant og som gir deg en godt betalt jobb? Har du trent jevnlig, spist sunt og forbrent flere kalorier enn du har inntatt - over en lengre periode? Har du sørget for å være et positivt tilskudd i andres liv ved å være interessert, raus, snill og morsom?

Hvis nei: Da vet du hva du kan begynne med.

Anonymkode: 9dfe2...e35

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det sto ikke noe om mislykket/vellykket i hovedinnlegget. Man kan nemlig være pen, tynn, rik og mislykket. Se bare på Britney Spears. Snakker om bortkastet liv og forferdelige livsbetingelser i år etter år. Man kan også være tjukk, stygg, fattig og vellykket. Mannen min var det (jeg syns selvsagt ikke han var stygg da, men objektivt sett hadde han potetnese og kulemage og var ikke utprega vakker.) Han hadde også masse gjeld og døde bankerott. Men i alle sine relasjoner var han vellykka, og i alle sine jobboppdrag ble han applaudert og hyllet. Han var dessuten en lykkelig mann på tross av kroppsform og slunken konto. Fordi han visste å sette pris på sin familie, sine mange venner og fantastiske kolleger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det sto ikke noe om mislykket/vellykket i hovedinnlegget. Man kan nemlig være pen, tynn, rik og mislykket. Se bare på Britney Spears. Snakker om bortkastet liv og forferdelige livsbetingelser i år etter år. Man kan også være tjukk, stygg, fattig og vellykket. Mannen min var det (jeg syns selvsagt ikke han var stygg da, men objektivt sett hadde han potetnese og kulemage og var ikke utprega vakker.) Han hadde også masse gjeld og døde bankerott. Men i alle sine relasjoner var han vellykka, og i alle sine jobboppdrag ble han applaudert og hyllet. Han var dessuten en lykkelig mann på tross av kroppsform og slunken konto. Fordi han visste å sette pris på sin familie, sine mange venner og fantastiske kolleger.

Åh det var en hyggelig beskrivelse av mannen din! Nå måtte jeg trekke på smilebåndet og ta meg i å tenke at jeg gjerne skulle møtt ham. Trist å høre at han er død!

Skrevet

For noen er det det viktigste i livet, men det er temmelig overfladiske mennesker som det er utrolig kjedelig å være med....

Slike mennesker får gjerne en grusom alderdom også, de takler dårlig å "forfalle".

Ikke sånn jeg ønsker å leve mitt liv ihvertfall.

Anonymkode: ad825...4dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei. Men det er  jo fint å være det også!

Enig. Penger løser tross alt noen problemer, for lite av det lager problemer. Slank henger gjerne sammen med både følelse av velvære og helse. Pen derimot, vi ser ut som vi gjør.  

Det er ikke det viktigste i livet, men bidrar til å øke livskvaliteten. 

Anonymkode: be2e5...445

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Åh det var en hyggelig beskrivelse av mannen din! Nå måtte jeg trekke på smilebåndet og ta meg i å tenke at jeg gjerne skulle møtt ham. Trist å høre at han er død!

Ja, han var en fin fyr 😄 Vi var heldige som hadde han, og jeg syntes alltid at han var vellykka. 

Skrevet

Nå viser jo forskningen at pene og slanke mennesker blir behandlet bedre av omgivelsene og kommer lengre under samme forutsetninger som stygge og overvektige. Ja, det er overfladisk, men vi lever i en overfladisk verden. 

Anonymkode: 89c76...47b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...