Gå til innhold

Må handle alle julegaver, klær osv på nett og be noen å handle mat for meg

Anbefalte innlegg

Jeg trodde at man kunne leve mer normalt hvis man takket ja til vaksinen. Men neida. Her er det munnbindplikt overalt. Også på matbutikken. For fullvaksinerte. Mine papirer fra lege med bekreftelse på at jeg ikke kan ha munnbind ble ikke godtatt noe sted. Dette resulterte i at jeg har besvimt etter ti minutter på senteret. Nå har jeg dundrende hodepine som sikkert kommer til å vare hele dagen. Så jeg må finne ut hvordan jeg skal skaffe mat til familien når mannen ikke er hjemme og hvordan jeg skal handle julegaver, klær, følge barna på aktiviteter osv. Det er ingen matkassetjenester som leverer til oss, så må sikkert ty til naboer. Ville bare få ut steamet.

Anonymkode: 21dac...57e

Fortsetter under...

Da det var påbud her, så var det jo alltid noen få, som ikke brukte munnbind. Og tenker at de har sine grunner. 

Så regner med at du fint kan handle på butikken.

Anonymkode: 6795f...842

Annonse

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Da det var påbud her, så var det jo alltid noen få, som ikke brukte munnbind. Og tenker at de har sine grunner. 

Så regner med at du fint kan handle på butikken.

Anonymkode: 6795f...842

Som sagt, ble jeg stoppet i døra. Hadde legeerklæring med meg, men den var de ikke interessert i. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Som sagt, ble jeg stoppet i døra. Hadde legeerklæring med meg, men den var de ikke interessert i. 

Handle i nabobyen hadde jeg gjort da.

Anonymkode: efcfd...92f

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da ber du avisen om å ta saken (du kan være anonym), og du kontakter også kommunelegen.

De kan ikke lage regler som hindrer folk fra å få handle nødvendige varer.

Anonymkode: 1c765...25f

Hvis vi forutsetter at du snakner sant har du fortsatt flere muligheter.

-La mannen handle når han er hjemme. Det går fint å handle hver 2.uke.

-Netthandling av mat

-Ring butikken og be dem finne ferm for deg, så kan du vipse eller betale pæ nett.

-Handle i nabobutikken.

-send ungene for å handle.-test deg til koronasertefikat.

Anonymkode: 3231f...a77

Anonym bruker skrev (På 20.11.2021 den 16.01):

Jeg trodde at man kunne leve mer normalt hvis man takket ja til vaksinen. Men neida. Her er det munnbindplikt overalt. Også på matbutikken. For fullvaksinerte. Mine papirer fra lege med bekreftelse på at jeg ikke kan ha munnbind ble ikke godtatt noe sted. Dette resulterte i at jeg har besvimt etter ti minutter på senteret. Nå har jeg dundrende hodepine som sikkert kommer til å vare hele dagen. Så jeg må finne ut hvordan jeg skal skaffe mat til familien når mannen ikke er hjemme og hvordan jeg skal handle julegaver, klær, følge barna på aktiviteter osv. Det er ingen matkassetjenester som leverer til oss, så må sikkert ty til naboer. Ville bare få ut steamet.

Vet du hva? Jeg er ganske så sikker på at dette kommer til å ordne seg helt fint! Se gjerne svaret til hun som svarte deg før meg. Der står løsningen.

Tror de aller fleste steder har matbutikker som tilbyr hjemlevering nå. Her levere Spar, som er 2 mil unna, for 65 kroner. Nærbutikkene Joker og bunnpris har også hjemlevering. Noen ringer du inn handleliste hos, andre har nettside. Og julegavehandel på nett funker helt fint.

Du finner nok en løsning å leve med, men forstår du bare måtte få litt utløp for frustrasjonen nå❤

Anonymkode: f0486...6cc

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Vet du hva? Jeg er ganske så sikker på at dette kommer til å ordne seg helt fint! Se gjerne svaret til hun som svarte deg før meg. Der står løsningen.

Så løsningen er at jeg blir så å si innesperret i mitt eget hjem, selv om jeg er fullvaksinert? Motivasjon for å ta dose tre for fellesskapets skyld er i hvert fall lik null. Og jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg skal få barna på treninger og slik. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tror de aller fleste steder har matbutikker som tilbyr hjemlevering nå. Her levere Spar, som er 2 mil unna, for 65 kroner. Nærbutikkene Joker og bunnpris har også hjemlevering. Noen ringer du inn handleliste hos, andre har nettside. Og julegavehandel på nett funker helt fint.

Du finner nok en løsning å leve med, men forstår du bare måtte få litt utløp for frustrasjonen nå❤

Anonymkode: f0486...6cc

Her leverer ikke butikkene utenfor sentrum, jeg har undersøkt. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Så løsningen er at jeg blir så å si innesperret i mitt eget hjem, selv om jeg er fullvaksinert? Motivasjon for å ta dose tre for fellesskapets skyld er i hvert fall lik null. Og jeg vet fortsatt ikke hvordan jeg skal få barna på treninger og slik. 

Se på forslagene en gang til. Ungene på trening? Du kan da fortsatt kjøre ungene dine til trening?!

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan hindrer munnbindpåbud deg  i å få barna på trening og slikt?

Anonymkode: efcfd...92f

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hvordan kan munnbind stoppe deg fra å kjøre barn på treming, tro? Er det fordi du har det foran øynene? Har spist det? Puttet det på tanken på bilen din?

Anonymkode: 33f45...800

• Opprett ny...