Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #1 Skrevet 19. november 2021 Lurer på hva som er regler her? Noen som vet. Synes det er spesielt at jeg må betale egenandel for skader en mus har påført bilen min? Stemmer dette? Anonymkode: 24b1d...70b
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #2 Skrevet 19. november 2021 Du må lese gjennom vilkårene dine. Forsikringsselskap bryr seg ikke nevneverdig om hva du synes er rettferdig og ikke. Anonymkode: 2c3cf...269
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 Du må nok sannsynligvis det. Jeg måtte betale egenandel når et skilt veltet over bilen når den stod parkert. Ganske urettferdig det også. Anonymkode: 1a928...94e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Hva er alternativet? Musen betaler jo ikke egenandel, så da må nesten du gjøre det. Hvis du ikke har en forsikring som fritar deg for egenandel når skaden skyldes mus. Jeg har ikke hørt om en sånn forsikring… Anonymkode: cd7d0...9b5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du må nok sannsynligvis det. Jeg måtte betale egenandel når et skilt veltet over bilen når den stod parkert. Ganske urettferdig det også. Anonymkode: 1a928...94e Altså. Mus=egenandel, det sier seg selv. Men det skiltet hadde vel en eier eller ansvarlig som ikke hadde sikret det godt nok mot velting? Det høres ikke riktig ut at du skal betale, hvis ikke det var ditt eget skilt?🙈 Anonymkode: cd7d0...9b5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Altså. Mus=egenandel, det sier seg selv. Men det skiltet hadde vel en eier eller ansvarlig som ikke hadde sikret det godt nok mot velting? Det høres ikke riktig ut at du skal betale, hvis ikke det var ditt eget skilt?🙈 Anonymkode: cd7d0...9b5 Det var ikke mitt eget skilt nei. Det var rett og slett en kamp jeg ikke orket å ta. 🤷♀️ Anonymkode: 1a928...94e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 Måtte betale egenandel da en elg gikk amok i nabolaget her og bulket begge bilene våre. Hadde bilen vært i fart hadde det blitt dekket, men siden de sto stille på vår tomt måtte vi betale egenandel selv. Heldigvis slapp vi med en egenandel, vi risikerte 2🤯 Anonymkode: 8b5f3...2ba
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du må nok sannsynligvis det. Jeg måtte betale egenandel når et skilt veltet over bilen når den stod parkert. Ganske urettferdig det også. Anonymkode: 1a928...94e Den skulle eieren av skiltet ha tatt regningen for. Kjenner noen som opplevde det samme, ble ingen kamp, den saken var jo klar. Anonymkode: 06a8f...de4
Anonym bruker Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 Man er pliktig å sikre sin egen bil når den er parkert. Selvsagt kan man ikke noe for at mus kommer inn i bilen. Men forsikringen er nå slik. Kanskje du har opptjent nok bonus til å få dekket det. Jeg hadde det og fikk dekket en skade på min bil nylig. Du må nesten snakke med forsikringsselskapet. Anonymkode: 7bb15...f3a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2021 #10 Skrevet 20. november 2021 Mest sannsynlig ja. Men dette står i vilkårene dine, enkelte selskap har enkelte situasjoner hvor du slipper egenandel. F eks om noen skraper opp bilen din på parkeringsplassen og stikker fra stedet. Alt avhenger av hva slags forsikring du har og på vilkårene til selskapet. Det er ikke noe urettferdig i at du får dekket det du har signert en avtale på at du skal få dekket. Anonymkode: 7894f...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå