Gå til innhold

Tinnfoliehatt sier dere? Østerrike vurderer å straffeforfølge vaksinenekt.

Anbefalte innlegg

Og da vil slike som meg, som ble skikkelig syk av vaksinen, komme i en umulig situasjon - enten påføre seg sykdom igjen og igjen, eller få bot/fengsel.

Dette er et europeisk demokrati. De vil altså innføre straffebud knyttet til manglende vaksine. 

For øvrig er det TV2 som er kilden. 

Anonymkode: 1c2ea...592

Fortsetter under...

– Vi har bestemt oss for å innføre vaksineplikt, opplyser helseministeren under pressekonferansen.

Schallenberg la til at de som ikke vaksinerer seg vil kunne straffes, men det er fortsatt ikke kjent hvilke straffetiltak som innføres, eller hvor streng straffen vil være.
https://www.tv2.no/nyheter/14369059/

Anonymkode: f9c28...db4

Hahahahaha det koser meg stort. Ikke bare at nekterne straffes, men også at alle som er for dumme til å se at det vil være unntak for helseårsaker nå OGSÅ får noia av skrekk. Å være dum ble også straffes.

Anonymkode: 2e138...c37

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

– Vi har bestemt oss for å innføre vaksineplikt, opplyser helseministeren under pressekonferansen.

Schallenberg la til at de som ikke vaksinerer seg vil kunne straffes, men det er fortsatt ikke kjent hvilke straffetiltak som innføres, eller hvor streng straffen vil være.
https://www.tv2.no/nyheter/14369059/

Ja. Straffes. Etter straffeloven. Det er bare ikke bestemt hvilket straffenivå de legger seg på. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hahahahaha det koser meg stort. Ikke bare at nekterne straffes, men også at alle som er for dumme til å se at det vil være unntak for helseårsaker nå OGSÅ får noia av skrekk. Å være dum ble også straffes.

Det er ingen skrekk. Hvis dette blir innført i Norge, vil jeg måtte vurdere hva som er best - bli langvarig, alvorlig syk av vaksinen og få redusert livskvalitet eller komme i fengsel. Og at du koser deg med at menneskerettighetene brytes over hele linja i et demokrati, sier alt om deg. 

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er ingen skrekk. Hvis dette blir innført i Norge, vil jeg måtte vurdere hva som er best - bli langvarig, alvorlig syk av vaksinen og få redusert livskvalitet eller komme i fengsel. Og at du koser deg med at menneskerettighetene brytes over hele linja i et demokrati, sier alt om deg. 

All logikk tilsier at det vil være unntak til regelen  og det tror jeg du forstår. Innerst inne. Jeg mener at alle som KAN burde vaksinere seg og forstår at land kan gå til slike skritt . ( med unntak for de som ikke kan , sykdom og barn som ikke har fått tilbud om vaksine) 

Ok, alle dere som syns det Østerrike gjør nå er greit. Hvordan forklarer dere hva som skjer i Gibraltar f.eks, der vaksinasjonsgraden er mer enn 100%? Hvordan kan det ha seg at smitten stiger? Og med det i mente, hvordan kan dere forsvare vaksinetvang?

Anonymkode: 96f8a...4d0

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ok, alle dere som syns det Østerrike gjør nå er greit. Hvordan forklarer dere hva som skjer i Gibraltar f.eks, der vaksinasjonsgraden er mer enn 100%? Hvordan kan det ha seg at smitten stiger? Og med det i mente, hvordan kan dere forsvare vaksinetvang?

Island med vaksinasjonsgrad på over 90 prosent er også mørkerød. 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Du skjønner fortstt ikke :D  ! Og ja, det koser meg stort. Og enda har jeg masse venner.

Hinsides. 

Nok ett prakteksempel på at folk ikke lærer av historien. Men hva kan man forvente av homo sapiens, arten som på ett tidspunkt kommer til å utrydde seg selv. 

Anonymkode: 0c702...fa3

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du skjønner fortstt ikke :D  ! Og ja, det koser meg stort. Og enda har jeg masse venner.

Temaet for tråden er virkemidler i et demokratisk samfunn, ikke antall venner :)

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Temaet for tråden er virkemidler i et demokratisk samfunn, ikke antall venner :)

Vedkommende her er ikke så vanskelig å plassere i et Milgram eksperiment. Gi støt. Okay. Rettferdiggjør det med at «jeg har mange venner»

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Vedkommende her er ikke så vanskelig å plassere i et Milgram eksperiment. Gi støt. Okay. Rettferdiggjør det med at «jeg har mange venner»

Det er faktisk mange paralleller til det eksperimentet om dagen...

De som hadde opplevd første verdenskrig trodde ikke en ny kunne skje, og i hvert fall ikke så kort tid etter den første. De som levde på tredvetallet trodde heller ikke verden kunne snu så raskt som den gjorde før andre verdenskrig brøt ut.

Nå ser vi at flertall hyller innskrenkning av grunnleggende menneskerettigheter over hele veien...

Anonymkode: c2bdf...84b

Lurer på hvordan de vil gjennomføre tvangsvaksinering i praksis. Vil de hente folk ut av hjemmene sine? Og hvis man nektet, blir man kastet i fengsel? Kan fort bli fullt når nær 2 mill østerrikere må sone. Spørs om de har plass til alle. 
Men altså, hva faen?! Tvangsvaksinering i Østerrike?!!

Og krefter i Tyskland ønsker å følge etter Østerrike:

https://live.tv2.no/koronaviruset?innlegg=1205966977

De har innført obligatorisk vaksinering for helsepersonell. Nå ber delstatsministeren i Bayern om at obligatorisk vaksinasjon innføres generelt i Tyskland.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Og krefter i Tyskland ønsker å følge etter Østerrike:

https://live.tv2.no/koronaviruset?innlegg=1205966977

De har innført obligatorisk vaksinering for helsepersonell. Nå ber delstatsministeren i Bayern om at obligatorisk vaksinasjon innføres generelt i Tyskland.

De samme to landene som en gang før i tiden... Interessant...

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ikke helt overraskende 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Om ikke annet burde symboleffekten dette burde ha for de fleste få flere til å våkne opp og foreta litt mer kritisk tenkning rundt hva som skjer for tiden...

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Har ikkje lese meg opp i det heile, men eit skot i blinde, kor mange døyr eller blir alvorleg sjuke i Gibraltar? Det er jo nemleg og ein av fordelane med å vere vaksinert, du blir ikkje alvorleg sjuk, og du døyr ikkje. Men det er kanskje ikkje så viktig? 

Syngensang skrev (8 minutter siden):

Har ikkje lese meg opp i det heile, men eit skot i blinde, kor mange døyr eller blir alvorleg sjuke i Gibraltar? Det er jo nemleg og ein av fordelane med å vere vaksinert, du blir ikkje alvorleg sjuk, og du døyr ikkje. Men det er kanskje ikkje så viktig? 

Nå vet jeg ikke med Gibraltar, men et kjapt søk på vaksinerte på sykehus ga meg denne artikkelen:

Sitat

USA: Over 4000 fullvaksinerte innlagt på sykehus – minst 750 døde
Flere enn 4100 mennesker har vært innlagt på sykehus med covid-19 i USA, til tross for at de var fullvaksinerte, ifølge nye data fra CDC.

https://www.nettavisen.no/nyheter/usa-over-4000-fullvaksinerte-innlagt-pa-sykehus-minst-750-dode/s/12-95-3424147504

Sitat

- Det vi overraskende fant var at tre måneder etter den andre vaksinedosen, var risikoen for å pådra seg infeksjon høy sammenliknet med å være nylig vaksinert. Dette tyder på at vaksineindusert beskyttelse allerede avtar omtrent tre måneder etter den andre dosen, uttalte Lalvani.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-mange-fullvaksinerte-blir-smittet/74571986

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Nå vet jeg ikke med Gibraltar, men et kjapt søk på vaksinerte på sykehus ga meg denne artikkelen:

Det er 45,000 innlagte med covid-19 i USA totalt sett. Bare nevner det. 
https://carlsonschool.umn.edu/mili-misrc-covid19-tracking-project

• Opprett ny...