Anonym bruker Skrevet 21. november 2021 #26 Skrevet 21. november 2021 Alkohol, som i vin. Det er godt og sunt og du sovner på en to tre etterpå. Anonymkode: bf5fc...304
Anonym bruker Skrevet 21. november 2021 #27 Skrevet 21. november 2021 Anonym bruker skrev (På 19.11.2021 den 9.18): I tolv år har jeg sovet dårlig. Det har vært unger som har vekket meg, det har vært bekymringer, det har vært en jobb som krever alt. Jeg sovner greit, men sover så lett at jeg vekkes av alt. Mannen snorker og sover seg igjennom et jordskjelv, jeg våkner av at en unge hoster. Finnes det noe som kan hjelpe meg å sove litt tyngre uten at det er helseskadelig eller avhengighetsskapende? Anonymkode: f0fca...e1f Ja, finnes mye nytt nå på apoteket! Noe virker på innsovning og noe viss en sovner bra, men våkner opp og ligger våken, og noe mot uro. Mange har god hjelp av dette, mye bedre enn det på resept. Gå å hør på det apoteket du bruker Anonymkode: 51783...2fc
Anonym bruker Skrevet 22. november 2021 #28 Skrevet 22. november 2021 Anonym bruker skrev (På 21.11.2021 den 1.49): Man kan bruke alimemazin tabletter eller dråper isteden. Er det samme virkestoffet som i vallergan. Bare en annen leverandør. Jeg gikk over til dette da vallergan ble avregistrert. Ble glad da jeg hørte om dette, da vallergan har hjulpet meg så godt Anonymkode: 721de...097 Rart ikke legen min nevnte disse. Skal sjekke det. Melatonin virker ikke så bra som vallergan gjorde. Anonymkode: 8e78c...7b6
Anonym bruker Skrevet 22. november 2021 #29 Skrevet 22. november 2021 Anonym bruker skrev (På 21.11.2021 den 9.05): Alkohol, som i vin. Det er godt og sunt og du sovner på en to tre etterpå. Anonymkode: bf5fc...304 Dette er det dårligste rådet for meg. Drikker jeg alkohol (et lite glass er nok) sover jeg ekstremt dårlig. Jeg har hatt veldig god effekt av Vallergan. Det gjør at jeg sover gjennom natten. Før jeg begynte med det våknet jeg mange ganger om natten og strevde med å sovne igjen. I tillegg sover jeg og min mann på hvert vårt soverom. Det hjalp også veldig, for han snorker høyt. Anonymkode: 9120e...46b
prekæs Skrevet 22. november 2021 #30 Skrevet 22. november 2021 Du må sørge for å bli fysisk sliten. En god tur i friskluft, kan gjøre underverker for nattesøvn.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2021 #31 Skrevet 22. november 2021 Anonym bruker skrev (På 21.11.2021 den 9.05): Alkohol, som i vin. Det er godt og sunt og du sovner på en to tre etterpå. Anonymkode: bf5fc...304 Ja, og vaknar med hjertebank fire timar seinare... Gjer iallefall eg. Anonymkode: 0ec43...673
Anonym bruker Skrevet 22. november 2021 #32 Skrevet 22. november 2021 Har du prøvd ørepropper? Jeg sover også lett, men det hjelper med ørepropp. Bruker kun i det ene øret - med propp i begge ørene føles det som jeg kan gå glipp av viktige ting. Men én hjelper veldig bra på alle smålyder. Bare sørg for at du før plassert den riktig og helt inn. Anonymkode: 1c57a...27c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2021 #33 Skrevet 22. november 2021 Melatonin hjelper kun mot innsovning, så har du problemer med at du våkner om natten så er nok circadin det rette for deg. Det avgis litt og litt gjennom natten, mens melatonin dråper/tbl virker det og da slik at du sovner Anonymkode: ece4d...1f7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2021 #34 Skrevet 22. november 2021 prekæs skrev (3 timer siden): Du må sørge for å bli fysisk sliten. En god tur i friskluft, kan gjøre underverker for nattesøvn. Du tror en som henger i stroppen og er utslitt av for mye å gjøre ikke er fysisk sliten? Anonymkode: 5a511...32d
prekæs Skrevet 23. november 2021 #35 Skrevet 23. november 2021 (endret) Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du tror en som henger i stroppen og er utslitt av for mye å gjøre ikke er fysisk sliten? Anonymkode: 5a511...32d Det kan det være. Hva folk føler er "sliten" og "utslitt" er svært varierende. Det som er skremmende er at folk sitter og anbefaler medisin som en løsning på et problem. Medisin for å få sove, er en svært dårlig løsning for en frisk person. Å sovne og være sliten er en naturlig ting av livet. Endret 23. november 2021 av prekæs
Syngensang Skrevet 23. november 2021 #36 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Du tror en som henger i stroppen og er utslitt av for mye å gjøre ikke er fysisk sliten? Anonymkode: 5a511...32d Stor forskjell på å vere sliten av jobb, husarbeid og ungar og å vere fysisk sliten etter ein trimtur i frisk luft. Det eine held deg vaken til langt på natt og det andre får deg til å sove.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #37 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (På 19.11.2021 den 9.49): Melatonin, sier dere. Ved å ta melatonin, kan man risikere at kroppen produserer mindre av det på sikt, og at man da risikerer å havne i en ond sirkel? HI Anonymkode: f0fca...e1f Man burde ta en pause med Melatonin etter en måned. Jeg fikk dette av lege på resept. Og ingen fortalte meg dette. Etter en måned ble jeg helt sløv og akkurat som jeg ikke våknet. Hørte dette fra ei venninne og tok en pause. Ingen problem med å sove etter det i pausen. Begynte igjen etter noen dager. Er vel heller at det kan hope seg opp. Men vet mange tar dette hele tiden. Opplevde aldri noen problemer etter at jeg sluttet på det. Og var en god hjelp i en periode jeg ikke fikk sove. Anonymkode: 570c7...ddf
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #38 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Melatonin hjelper kun mot innsovning, så har du problemer med at du våkner om natten så er nok circadin det rette for deg. Det avgis litt og litt gjennom natten, mens melatonin dråper/tbl virker det og da slik at du sovner Anonymkode: ece4d...1f7 Trodde Circadin var Melatonin jeg da. Fikk dette på resept. Men helt enig at man sover bedre med det. Og det er jo høyere doser enn man får på helsekost. Anonymkode: 570c7...ddf
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #39 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Man burde ta en pause med Melatonin etter en måned. Jeg fikk dette av lege på resept. Og ingen fortalte meg dette. Etter en måned ble jeg helt sløv og akkurat som jeg ikke våknet. Hørte dette fra ei venninne og tok en pause. Ingen problem med å sove etter det i pausen. Begynte igjen etter noen dager. Er vel heller at det kan hope seg opp. Men vet mange tar dette hele tiden. Opplevde aldri noen problemer etter at jeg sluttet på det. Og var en god hjelp i en periode jeg ikke fikk sove. Anonymkode: 570c7...ddf Aldri hørt om dette, og ikke opplevd det selv. Anonymkode: 1c465...b85
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #40 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Trodde Circadin var Melatonin jeg da. Fikk dette på resept. Men helt enig at man sover bedre med det. Og det er jo høyere doser enn man får på helsekost. Anonymkode: 570c7...ddf Circadin er melatonin, men den slipper ut litt og litt i løpet av natta, det gjør ikke de andre melatoninene. Cirkadin er 2 mg, kan få melatonin som er 3 mg. Anonymkode: ba93e...fd6
Anonym bruker Skrevet 23. november 2021 #41 Skrevet 23. november 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Melatonin hjelper kun mot innsovning, så har du problemer med at du våkner om natten så er nok circadin det rette for deg. Det avgis litt og litt gjennom natten, mens melatonin dråper/tbl virker det og da slik at du sovner Anonymkode: ece4d...1f7 Begge deler er melatonin, og man får også "vanlig" melatonintabletter som depot. Jeg bruker dem selv. Anonymkode: 36e17...b43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå