Gå til innhold

Flere som fortsatt vil vaksinere seg?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

De har vel allerede innrømmet at effekten av vaksinen avtar dramatisk etter tre måneder  og at de ikke vet hvilken effekt dose tre vil ha. Likevel blir det mer og mer press for å ta en vaksine som fungerer dårlig. Skal vi ende opp med å sprøyte viruspartikler i oss hver måned? Jeg er veldig usikker på hvor sunt det er for kroppen gitt. 

Anonymkode: a0be1...087

Nettopp. Det er ikke sunt for kroppen. Det har vært et press om å ta vaksinen, og folk kaster seg på. Ingen opplyste det ille bli vaksine 2 og 3 i starten. 

Ingen skal måtte presses til å ta en vaksine, hvor konsekvensen faktisk kan bli dødsfall. Denne vaksinen er alt for lite forsket på.  Flere havner på sykehus med corona selv om de har tatt vaksinene. Flere eldre har dødd pga blodpropp. Mange har plager i lang tid etter de har tatt vaksinen.  Skremmende bivirkninger ingen har opplyst om før vaksinen ble tatt. 

Jeg er glad og trygg for valget jeg har tatt. Ingen får meg til å ta denne vaksinen. De som dømmer meg for å ikke ha tatt den, har ikke kompetanse til å uttale seg. 

Jeg har tatt buss daglig, tett i tett med folk. Bruker munnbind. Jeg går i butikken, bruker sunn fornuft, 1 meters avstand, nøye vask av hender, og bruk av håndskrift. Unngår plasser med alt for mye mennesker samlet. Snur ryggen til, istedenfor å stå ansikt mot ansiktet.. Det blir den beste vaksinen.

Fortsetter under...

*Miss Marple* skrev (10 timer siden):

Selvsagt skal jeg ta dose tre når det er min tur. Jeg har ikke medisinsk utdannelse og stoler mer på de som har det enn de som har hørt og har lest. 

Den eneste tvilen jeg har er moralen i at vi får dose tre mens så mange i verden enda ikke har fått første dose. 

Dette👆👆👆

Anonym bruker skrev (På 20.11.2021 den 14.50):

Tror du ikke familiene har sagt fra? Selvsagt har de det! Det er masse som dysses ned i denne «pandemien,» men det skriver ikke nrk eller vg om. Vi skal ikke få vite om slikt. 

Anonymkode: e41d8...2c0

Uvaksinert rammes 7-10.000  og det dør 2-3000 mennesker i Norge årlig av blodpropp i ben og lunger (blodpropp i hjertet og lungene kommef i tillegg).

https://uit.no/nyheter/artikkel?p_document_id=420906

Så vidt jeg har forstått er det ikke fler etter at vi begynte med koronavaksine. Det er en av de vanligste dødsårsakene i Norge og det hadde jo vær fantastisk om ingen hadde fått det etter vaksine, men den bivirkningen har nok desverre ikke vaksinen. Det er rett og slett ingenting som tyder på at vaksinen påvirker faren for blodpropp hverken positivt eller negativt.

Anonymkode: aca3d...1cb

Fine by me skrev (16 timer siden):

Nettopp. Det er ikke sunt for kroppen. Det har vært et press om å ta vaksinen, og folk kaster seg på. Ingen opplyste det ille bli vaksine 2 og 3 i starten. 

Ingen skal måtte presses til å ta en vaksine, hvor konsekvensen faktisk kan bli dødsfall. Denne vaksinen er alt for lite forsket på.  Flere havner på sykehus med corona selv om de har tatt vaksinene. Flere eldre har dødd pga blodpropp. Mange har plager i lang tid etter de har tatt vaksinen.  Skremmende bivirkninger ingen har opplyst om før vaksinen ble tatt. 

Jeg er glad og trygg for valget jeg har tatt. Ingen får meg til å ta denne vaksinen. De som dømmer meg for å ikke ha tatt den, har ikke kompetanse til å uttale seg. 

Jeg har tatt buss daglig, tett i tett med folk. Bruker munnbind. Jeg går i butikken, bruker sunn fornuft, 1 meters avstand, nøye vask av hender, og bruk av håndskrift. Unngår plasser med alt for mye mennesker samlet. Snur ryggen til, istedenfor å stå ansikt mot ansiktet.. Det blir den beste vaksinen.

Det var opplyst helt fra starten av at de fleste vaksinene i utgangspunktet  måtte tas to ganger og det er lenge siden det første gang var snakk om at man ikke viste sokkert hvor lenge vaksinene ville virke og om det ville bli nødvendig med oppfriskningsdoser.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det var opplyst helt fra starten av at de fleste vaksinene i utgangspunktet  måtte tas to ganger og det er lenge siden det første gang var snakk om at man ikke viste sokkert hvor lenge vaksinene ville virke og om det ville bli nødvendig med oppfriskningsdoser.

Men nå er det ikke snakk om to ganger, men oppfriskningsdose flere ganger i året. Hvilke andre vaksiner har så dårlig effekt at du må ta dem hele tiden? 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men nå er det ikke snakk om to ganger, men oppfriskningsdose flere ganger i året. Hvilke andre vaksiner har så dårlig effekt at du må ta dem hele tiden? 

Hvem har sagt at vi må regne med å måtte ta flere doser i året? 

Annonse

Fine by me skrev (17 timer siden):

Hvorfor skulle jeg? Jeg er i den utsatte gruppen, fikk tilbud tidlig om vaksine fra fastlege, takket nei. Har allikevel ikke tatt en eneste dose vaksine. Tar mine forholdsregler ift smittevern, og fortsetter med det. Nå er de på dose 3. Snart kommer vel dose 4, før de kommer til å innrømme at vaksinen ikke fungerer. For fakta er, vaksinen fungerer ikke. 

Følg magefølelsen og stol på dere selv folkens. Det er større sjanse for jeg ville daua av blodpropp, enn corona.

Vaksinene fungerer jo de. Det er bare å se på andelen innagte med korona i de ulike aldersgruppene med og uten vaksine. Det viser at selv om vaksinen ikke er 100% effektiv, reduserer den faren for å havne på sykhus enormt.

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Hvem har sagt at vi må regne med å måtte ta flere doser i året? 

De eldre som har fått dose tre nå, har jo fått dose en i januar. Tre ganger i året er "flere ganger i året". I tillegg kommer det frem at effekten av vaksinen avtar dramatisk etter ca. tre måneder. Så det blir ca. fire ganger i året vi må ta vaksinen da. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vaksinene fungerer jo de. Det er bare å se på andelen innagte med korona i de ulike aldersgruppene med og uten vaksine. Det viser at selv om vaksinen ikke er 100% effektiv, reduserer den faren for å havne på sykhus enormt.

Ikke akkurat "enormt" når de fleste som er innlagt på norske sykehus med korona, er fullvaksinerte.

De eldre som har fått dose tre nå, har jo fått dose en i januar. Tre ganger i året er "flere ganger i året". I tillegg kommer det frem at effekten av vaksinen avtar dramatisk etter ca. tre måneder. Så det blir ca. fire ganger i året vi må ta vaksinen da. 

Det at man skal ta 3 doser nå betyr IKKE det samme som at man må regne med å måtte ta flere doser i året fremover.

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Influensavaksine bør for eksempel tas årlig. Koleravaksine må man ha føere oppfriskningsdoser av hvis jeg husker riktig og de færreste vaksiner virker mer enn 95%.

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det at man skal ta 3 doser nå betyr IKKE det samme som at man må regne med å måtte ta flere doser i året fremover.

Hvorfor det? Senere forskning viser at effekten av dose to avtok dramatisk etter tre måneder, og FHI innrømmer jo selv at de ikke vet hvor stor effekt dose tre vil ha. I flere land der nesten hele befolkningen er fullvaksinert (Gibraltar, Island og flere andre land) ser man en tendens til atter en smittebølge. Der kan man ikke skylde på de uvaksinerte, for de finnes nesten ikke - det er de fullvaksinerte som driver smitten frem. Israel er allerede på dose fire. Så hva får deg til å tro at denne trenden ikke vil fortsette?

Jeg forstår heller ikke dem som sammenligner denne vaksinen med influensavaksine som må tas hvert år. Poenget er at man tar FORSKJELLIGE influensavaksiner, avhengig av hvilken virusstamme som er dominerende det enkelte året. Koronavaksine derimot er akkurat den samme hele tiden. Det betyr at den har liten til ingen effekt, så hvorfor vil myndighetene at vi skal pøse på med flere og flere doser av noe som virker dårlig og gir masse plagsomme bivirkninger for noen? 

Annonse

Influensavaksine bør for eksempel tas årlig. Koleravaksine må man ha føere oppfriskningsdoser av hvis jeg husker riktig og de færreste vaksiner virker mer enn 95%.

Influensavaksine er forskjellig hvert år, så det kan ikke sammenlignes. Dødeligheten fra kolera kontra korona kan heller ikke sammenlignes. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ikke akkurat "enormt" når de fleste som er innlagt på norske sykehus med korona, er fullvaksinerte.

Det har ikke falt deg inn at det er flere fullvaksinerte som er lagt inn fordi det er veldig mange ganger flere som er fullvaksinert enn uvaksinerte? Argumentet ditt faller på steingrunn.

Anonymkode: 53b39...85f

Det har ikke falt deg inn at det er flere fullvaksinerte som er lagt inn fordi det er veldig mange ganger flere som er fullvaksinert enn uvaksinerte? Argumentet ditt faller på steingrunn.

Anonymkode: 53b39...85f

Det er vel 66 prosent av befolkningen i Norge som er fullvaksinert, er det ikke? Det vil si at 34 prosent er uvaksinerte eller delvaksinerte. Så tallene er ikke sååå forskjellige.

Influensavaksine er forskjellig hvert år, så det kan ikke sammenlignes. Dødeligheten fra kolera kontra korona kan heller ikke sammenlignes. 

Det var spørsmål om andre vaksiner som måtte tas flere ganger. Det viste jeg at fantes. Ingen sykdomer er like. Med din logikk kan da heller ingen vakiner sammenliknes.

Med helsehjelp dør for vrig ikke mer enn ca 1% av dem som blir syke av kolera.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er vel 66 prosent av befolkningen i Norge som er fullvaksinert, er det ikke? Det vil si at 34 prosent er uvaksinerte eller delvaksinerte. Så tallene er ikke sååå forskjellige.

92% av den voksne befolkningen i Norge er fullvaksinert. Det er nesten ingen barn og unge som blir lagt inn, så fordelingen står mellom 8% uvaksinerte og 92% fullvaksinerte.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Problemet med de tallene er at det ikke er de samme gruppene som er vaksinert og som blir alvorlig syke.

De fleste uvasinerte er i gruppen under 18 år. De blir uansett sjalden livstruende syke, selv om en del ungdomer er syke lenge. Du får derfor et riktigere bilde av dituasjonen hvis du sammenlikner grupper av jevnaldrende.

Av innlagte mellom 30 og 60 kommer hvis jeg husker riktig over 80% fra de under 20% som ikke er vaksinert.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Problemet med de tallene er at det ikke er de samme gruppene som er vaksinert og som blir alvorlig syke.

De fleste uvasinerte er i gruppen under 18 år. De blir uansett sjalden livstruende syke, selv om en del ungdomer er syke lenge. Du får derfor et riktigere bilde av dituasjonen hvis du sammenlikner grupper av jevnaldrende.

Av innlagte mellom 30 og 60 kommer hvis jeg husker riktig over 80% fra de under 20% som ikke er vaksinert.

Men har det ikke slått deg at hvis hele 92 prosent av befolkningen er fullvaksinert, er det en del uvaksinerte som ikke kan ta vaksinen? Altså de har underliggende sykdommer eller sterke allergier som gjør at de ikke kan ta vaksinen. Er det noe rart at disse da blir syke og lagt inn? Neppe. Barn og ungdom under 18 år, samt uvaksinerte, friske voksne havner sjeldent på sykehus med korona. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Men har det ikke slått deg at hvis hele 92 prosent av befolkningen er fullvaksinert, er det en del uvaksinerte som ikke kan ta vaksinen? Altså de har underliggende sykdommer eller sterke allergier som gjør at de ikke kan ta vaksinen. Er det noe rart at disse da blir syke og lagt inn? Neppe. Barn og ungdom under 18 år, samt uvaksinerte, friske voksne havner sjeldent på sykehus med korona. 

Uansett årsaken til at de ikke er vaksinert så viser jo det at faren for å bli veldig alvorlig syk er mye større hvis du er uvaksinert.

Det er forøvrig bare en veldig liten andel som ikke bør vaksineres av medisinske forhold.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Uansett årsaken til at de ikke er vaksinert så viser jo det at faren for å bli veldig alvorlig syk er mye større hvis du er uvaksinert.

Det er forøvrig bare en veldig liten andel som ikke bør vaksineres av medisinske forhold.

Og det er liten andel av den voksne befolkningen som er helt uvaksinert. 

• Opprett ny...