mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Akkurat ferdig med serien. Begynte på første episode og klarte ikke skru av.. Er det noen som husker «Silje saken» fra 94? Til dere som kjenner til saken eller har sett det på nrk ; er det virkelig mulig at en sak i 94 ble etterforsket så dårlig ??
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 Er oppvokst på tiller og husker saken..... Anonymkode: a3bc3...228
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #3 Skrevet 19. november 2021 Klarer ikke se serien. Men har lest saken på nrk.no i dag, jeg ble kvalm. Ett eller annet sted i Norge går det noen fyrer på ca 40 år som vet at de myrdet en femåring og lot noen småunger ta skylda… Anonymkode: 3c184...9a0
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Klarer ikke se serien. Men har lest saken på nrk.no i dag, jeg ble kvalm. Ett eller annet sted i Norge går det noen fyrer på ca 40 år som vet at de myrdet en femåring og lot noen småunger ta skylda… Anonymkode: 3c184...9a0 Jeg har bare sett 1 episode. Disse 3 smågutta er uskyldig? Hvor mange episoder er det og ligger de på nrk nå? Anonymkode: cd05e...68c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. november 2021 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har bare sett 1 episode. Disse 3 smågutta er uskyldig? Hvor mange episoder er det og ligger de på nrk nå? Anonymkode: cd05e...68c Hele serien ligger tilgjengelig på nrk . Du får mye info om skyldsspørsmålet i serien. Saken har mange paralleller med den svenske «Kevin» saken .
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 Måtte se hele serien, og jeg ble fysisk dårlig! Ble liggende å tenke på disse tre små guttene, og familiene. Så mange liv ødelagt! Politi som faktisk utøvde vold og dømte tre smågutter, 4 5 og 6 år. Uten advokat eller rettsak. Måtte alle de involverte bli tiltalt, dømt og straffet. I tillegg til å betale 1 milliard i erstatning til hver av barna + foreldre - AV EGEN LOMME!! Jeg finner ikke ord for hvor avskyelig jeg syns dette er! Måtte de råtne..... Anonymkode: 76c07...280
KellyTaylor Skrevet 19. november 2021 #7 Skrevet 19. november 2021 (endret) Ja politiet var SÅ dårlige på den tiden. Husker ikke , men mener det var i samme tidsrom da to små svenske gutter på 5 år ble anklaget for det samme. De har i dag byttet identitet og var forresten uskyldige. Satt i avhør uten foreldre m.m Endret 19. november 2021 av KellyTaylor
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. november 2021 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2021 KellyTaylor skrev (5 minutter siden): Ja politiet var SÅ dårlige på den tiden. Husker ikke men mener det var samme tidsrom da to små svenske gutter på 5 år ble anklaget for det samme. De har i dag byttet identitet og var forresten uskyldige. Satt i avhør uten foreldre m.m Kevin saken ja… den skjedde 4 år senere . Helt sykt!!!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #9 Skrevet 19. november 2021 Det er så dypt tragisk at jeg ikke har ord. Anonymkode: a5c26...1f6
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. november 2021 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er så dypt tragisk at jeg ikke har ord. Anonymkode: a5c26...1f6 Ja! Virkelig. Det verste er at politiet selv mener de gjorde en god jobb.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #11 Skrevet 19. november 2021 Og Teresesaken også. Den ekte kidnapperen går jo løs der ute fortsatt! Anonymkode: 3c184...9a0
Nyttårs barn Skrevet 19. november 2021 #12 Skrevet 19. november 2021 Enig i at etterforskningen var svært dårlig, de har bare konkludert med at siden det er barn blir det ingen straffesak og ikke foretatt ordentlig bevissikring. Måten barna ble avhørt på er også kritikkverdig. Men om det er tenåringer som har gjort det, hvorfor er det ingen som har kommet med informasjon etter hvert, det må da være utrolig tungt å bære på en slik hemmelighet. De kan jo også være i starten av tenårene og slik unntatt straff? For små barn er jo andre større barn alltid "store"
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #13 Skrevet 19. november 2021 Holdningen på den tiden var at «barn lyver ikke», om man ser tilbake på Bjugn-saken som skjedde noen år tidligere. Felles for flere av disse sakene er at avhørsmetodene kan kritiseres, med ledende spørsmål og stort press for å presse frem en «sannhet». Det var heller ikke noen kunnskap rundt avhør av barn. Anonymkode: 14219...601
Anonym bruker Skrevet 19. november 2021 #14 Skrevet 19. november 2021 Jeg har ikke sett/lest alt. Men både en eldre kvinne som bodde i nærheten og et eller to av barnet har fortalt at de så en eller flere tenåringer som løp fra stedet, ene hadde en sykkel der også. Den ene tenåringen hadde en svart og rød jakke. I tillegg var navn på en av ungdommene blitt nevnt. Det burde vært en smal sak for de som var barn/ungdom på den tiden å sjekke gamle bilder og se hvilke av gutta som hadde en slik jakke, for det finnes helt sikkert noen som har bilder. Det er ingen tvil om at dette er en sak hvor politiet burde gjenåpne den, for de gjorde ikke jobben sin i første omgang. Anonymkode: 6dd91...c90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå