Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Har fått anbefalt fra Nav lokalt at jeg kan søke uføre. Sendte inn på papirform i går. Har byttet fastlege, men får han ikke før 1 desember. Bør jeg gi beskjed til Nav om dette eller får de beskjed automatisk. Ønsker ikke at de tar kontakt med forrige fastlege da jeg har sagt han opp på bakgrunn av at han har opptrådt uetisk ovenfor meg. Anonymkode: 6370d...d92
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 Jeg kan aldri tenke meg at de får beskjed automatisk. Anonymkode: fdf9e...808
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan aldri tenke meg at de får beskjed automatisk. Anonymkode: fdf9e...808 Okei hva bør jeg si? Min veileder har akkurat utarbeidet arbeidsevnevurdering på vegne av forrige fastlege. Bør jeg gi beskjed at jeg har byttet samt at jeg har byttet grunnet at han har opptrådt uetisk. Mye av vurderingen bunner i fastlege. Men han er såpass barnslig at han vil forsøke å ødelegge for meg. Så ønsker ikke at han får mer informasjon vedrørende meg. Kan dette få konsekvenser for mine uføresøknad? Anonymkode: 6370d...d92
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 Noen som vet og kan gi meg noen råd Anonymkode: 6370d...d92
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Noen som vet og kan gi meg noen råd Anonymkode: 6370d...d92 Det er ingen her som vet, dette er valg du må ta selv uavhengig av hva anonyme her inne sier. Jeg husker den forrige tråden din hvor du endte med å bytte fastlege pga hva folk i tråden sa, og det ga meg litt vond smak i munnen, for dette er noe som du må finne ut av selv. Ingen her inne kjenner din situasjon ordentlig og det er farlig å styre deg i en eller annen retnimng når det gjelder noe som er så viktig som det uføreprosessen er. Anonymkode: fdf9e...808
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #7 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Det er ingen her som vet, dette er valg du må ta selv uavhengig av hva anonyme her inne sier. Jeg husker den forrige tråden din hvor du endte med å bytte fastlege pga hva folk i tråden sa, og det ga meg litt vond smak i munnen, for dette er noe som du må finne ut av selv. Ingen her inne kjenner din situasjon ordentlig og det er farlig å styre deg i en eller annen retnimng når det gjelder noe som er så viktig som det uføreprosessen er. Anonymkode: fdf9e...808 Ja men helt oppriktig glad jeg byttet. Etter å ha fått journalen fra lege, så var det eneste rette å bytte. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før. Jeg er en voksen dame som tar mine egne beslutninger, men selvfølgelig setter man pris på råd. Jeg har fått en solid arbeidsevne vurdering så tror at prosessen går igjennom, men når begynner de å innhente mer opplysninger (jeg ønsker å gi beskjed om bytte) men ikke for raskt kanskje? Anonymkode: 6370d...d92
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja men helt oppriktig glad jeg byttet. Etter å ha fått journalen fra lege, så var det eneste rette å bytte. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før. Jeg er en voksen dame som tar mine egne beslutninger, men selvfølgelig setter man pris på råd. Jeg har fått en solid arbeidsevne vurdering så tror at prosessen går igjennom, men når begynner de å innhente mer opplysninger (jeg ønsker å gi beskjed om bytte) men ikke for raskt kanskje? Anonymkode: 6370d...d92 Men jeg skjønner ikke helt. Hvis du allerede har søkt, så henter de vel ikike inn flere opplysninger, de sier jo ikke du skal søke før du er ferdig avklart. Anonymkode: fdf9e...808
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Men jeg skjønner ikke helt. Hvis du allerede har søkt, så henter de vel ikike inn flere opplysninger, de sier jo ikke du skal søke før du er ferdig avklart. Anonymkode: fdf9e...808 Okei jeg vet ikke. jeg har aldri søkt før. Men ja er ferdig avklart, og Nav lokalt støtter min søknad om uføre. Legen min skrev i en erklæring i mars at jeg kunne ta kontorjobb derfor jeg ble usikker på om de kommer til å stusse over dette, men i september skrev han i en dialogmelding at man forventer ingen forbedring av funksjon eller aktiviteter i fremtiden. Men lurer på om det er negativt for saken å opplyse nå om ny fastlege? Anonymkode: 6370d...d92
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #10 Skrevet 18. november 2021 Han kan vel uansett ikke uttale seg siden han ikke er min fastlege lenger? Anonymkode: 6370d...d92
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #11 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Men lurer på om det er negativt for saken å opplyse nå om ny fastlege? Det er jo ingen her inne som kan svare deg på det. Anonymkode: fdf9e...808
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #12 Skrevet 18. november 2021 De henter ikke inn flere opplysninger om du har søkt. Da har du søkt med de opplysningene som allerede er i systemet. Mener de at det mangler dokumentasjon, eller at de trenger flere uttalelser så får du avslag med det som begrunnelse også må du søke på nytt med nye uttalelser og attester. Anonymkode: efcea...54c
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #13 Skrevet 18. november 2021 Hvis legen som har behandlet deg ikke skal uttale seg om helsen din høres det ut som du har en dårlig sak vedr å få innvilget uføre. En lege som ikke har behandlet deg kan jo ikke vurdere din helsetilstand. Anonymkode: 5a2b3...69e
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #14 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Hvis legen som har behandlet deg ikke skal uttale seg om helsen din høres det ut som du har en dårlig sak vedr å få innvilget uføre. En lege som ikke har behandlet deg kan jo ikke vurdere din helsetilstand. Anonymkode: 5a2b3...69e Tror ikke nav hadde anbefalt søknad om det var tilfelle? Han har uttalt seg men meget dårlig vurderer derfor å sende inn ny attest fra ny lege? Anonymkode: 6370d...d92
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #15 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): De henter ikke inn flere opplysninger om du har søkt. Da har du søkt med de opplysningene som allerede er i systemet. Mener de at det mangler dokumentasjon, eller at de trenger flere uttalelser så får du avslag med det som begrunnelse også må du søke på nytt med nye uttalelser og attester. Anonymkode: efcea...54c Kjempe fint. Da skjønner jeg. Anonymkode: 6370d...d92
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #16 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Okei hva bør jeg si? Min veileder har akkurat utarbeidet arbeidsevnevurdering på vegne av forrige fastlege. Bør jeg gi beskjed at jeg har byttet samt at jeg har byttet grunnet at han har opptrådt uetisk. Mye av vurderingen bunner i fastlege. Men han er såpass barnslig at han vil forsøke å ødelegge for meg. Så ønsker ikke at han får mer informasjon vedrørende meg. Kan dette få konsekvenser for mine uføresøknad? Anonymkode: 6370d...d92 Hvem har anbefalt deg å søke om uføre? Fastlegen? Nav? Anonymkode: 441e2...ddd
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #17 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Tror ikke nav hadde anbefalt søknad om det var tilfelle? Han har uttalt seg men meget dårlig vurderer derfor å sende inn ny attest fra ny lege? Anonymkode: 6370d...d92 Ny fastlege kjenner deg ikke. Men du har vel vært hos spesialister? De kan sende inn. Anonymkode: 441e2...ddd
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #18 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Ny fastlege kjenner deg ikke. Men du har vel vært hos spesialister? De kan sende inn. Anonymkode: 441e2...ddd Ja har spesialisterklæring Anonymkode: 6370d...d92
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #19 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvem har anbefalt deg å søke om uføre? Fastlegen? Nav? Anonymkode: 441e2...ddd Nav på bakgrunn av erklæring fra spesialist Anonymkode: 6370d...d92
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #20 Skrevet 18. november 2021 Jeg har en åpenbar skade som åpenbart ikke vil bli bedre. Det er derfor ikke vanskelig om du har noen skruer i topplokket å se at det går mot uføre. Det er ikke en "usynlig" skade. ( dessverre) Anonymkode: 6370d...d92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå