Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Har ein gutt på 10 år med ADHD og autisme og ganske stort hjelpebehov. Har søkt om ny hjelpestønad fordi den forrige var gått ut. Var innom nettbank i dag og han hadde fått 12000 inn på konto 😯 (tre ulike beløp), men det stod beskrivelse pensjon. Tidligere fikk han/vi 3000 og det stod beskrivelse Nav. Hva gjøres med de pengene? Er det hans i plassen for hjelpestønad? Noen som har vært borti dette? 🤔 Anonymkode: 428cc...4e7
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 Mannen mener at gutten skal ha desse pengene sjølv fordi han nok ikke kommer i jobb når han blir voksen, blir uføretrygda. Hvilke rettigheter har de som voksne og hvor mye for de utbetalt ca i mnd. Det er jeg som går ekstra hjemme fordi vi ikke har kapasitet til at begge jobber fullt. Anonymkode: 428cc...4e7
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 Hjelpestønad skal dekke ekstrautgifter til tilsyn og pleie. Pengene går til barnet, men dere kam bruke pengene til det dere har av ekstrautgifter. Det er ikke meningen at de skal spares. Når du går ned i stilling for å yte tilsyn og pleie er det naturlig at pengene går til deg. Anonymkode: 9ac4c...214
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #4 Skrevet 18. november 2021 Min datter får også hjelpestønad - mener den også kommer som "pensjon". Første utbetaling fikk vi iallfall utbetalt (tilbakebetalt) for de 3 foregående månedene. Jeg overfører stønaden rett til min konto, så går den inn i familie/husholdningsbudsjettet. Det er jo opp til dere om dere bruker pengene eller om barnet får det til sparing. Anonymkode: bf0af...52f
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 Hjelpestønaden skal gå til utgifter man har til pleie, så om du jobber redusert for å pleie er det naturlig at pengene går inn i husholdningen om dere trenger det. Men mange sparer disse pengene, for at barnet skal ha en startkapital senere i livet. Han blir jo ufør på minstesats, og det er ikke allverden. Anonymkode: db054...393
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hjelpestønaden skal gå til utgifter man har til pleie, så om du jobber redusert for å pleie er det naturlig at pengene går inn i husholdningen om dere trenger det. Men mange sparer disse pengene, for at barnet skal ha en startkapital senere i livet. Han blir jo ufør på minstesats, og det er ikke allverden. Anonymkode: db054...393 Men tenker 12000 er ganske mye. Han fikk 3144 (tror jeg) før,og nå etter ny søknad får han 12000. Det ene beløpet var på over 7000, eit på litt over 2000 og eit på 3144. Han fikk og utbetalt 3144 forrige mnd så er ingen av de pengene som er noe etterbetalt tror jeg. HI Anonymkode: 428cc...4e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå