Gå til innhold

Apple watch til 10 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å kjøpe Apple watch til 10 åringen. Har dere erfaring med Apple watch?

Anonymkode: 7d6d0...c54

Skrevet

Jeg har tredje generasjon, og er veldig fornøyd med den. Om min tar kvelden kommer jeg helt klart til å gå for en Apple Watch igjen, selv om jeg synes andre merker har penere design. 
Det som trekker veldig ned på den i forhold til andre smartklokker, er batterikapasiteten. Klokken må lades en gang i døgnet. Ønsker hun seg den spesifikt eller bare en smartklokke? Hvilke funksjoner er det hun trenger/har lyst på? 

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min, men hadde ikke gitt Apple watch til barna. De er kostbare, lette å knuse, må tas godt vare på… Ser heller ikke hvorfor en tiåring skal være tilgjengelig for varsler fra alle (tlf, sms, messenger, mail, snap++++++) konstant, slik man blir når klokka er på håndleddet. 
tenker også at det ikke er ok å bruke på skolen, da en slik avansert klokke er nær å være en telefon. 

Anonymkode: 752d1...6d1

Skrevet
Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden):

Jeg har tredje generasjon, og er veldig fornøyd med den. Om min tar kvelden kommer jeg helt klart til å gå for en Apple Watch igjen, selv om jeg synes andre merker har penere design. 
Det som trekker veldig ned på den i forhold til andre smartklokker, er batterikapasiteten. Klokken må lades en gang i døgnet. Ønsker hun seg den spesifikt eller bare en smartklokke? Hvilke funksjoner er det hun trenger/har lyst på? 

Hun ønsker en klokke der jeg kan ringe henne, og hun meg. Og andre også kan ringe.bHun ønsker en klokke som fungerer som mobil, så hun ikke trenger ta mobilen med ut. Explora klokke har hun hatt, og likte den ikke. Hun har ipad og iphone, så hun kan Apple.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er veldig fornøyd med min, men hadde ikke gitt Apple watch til barna. De er kostbare, lette å knuse, må tas godt vare på… Ser heller ikke hvorfor en tiåring skal være tilgjengelig for varsler fra alle (tlf, sms, messenger, mail, snap++++++) konstant, slik man blir når klokka er på håndleddet. 
tenker også at det ikke er ok å bruke på skolen, da en slik avansert klokke er nær å være en telefon. 

Kan funksjoner slås av når hun f.eks er på skolen?

Skrevet

Til info finnes en ny modell av xplora - kanskje det kan være noe selv om hun ikke likte den hun har hatt? Vil tro Apple Watch lever farlig på barn - er det ikke veldig lett å knuse skjermen? Kan bli dyrt.

Anonymkode: e99af...22b

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Til info finnes en ny modell av xplora - kanskje det kan være noe selv om hun ikke likte den hun har hatt? Vil tro Apple Watch lever farlig på barn - er det ikke veldig lett å knuse skjermen? Kan bli dyrt.

Anonymkode: e99af...22b

Sa opp abb på xplora for noen mnd siden, da den bare lå i skuffa.

Skrevet

Datteren min på 11 har Apple Watch, men ikke den som hun kan ringe med eller motta samtaler på uten egen mobil i nærheten. Den varianten krever eget abonnement og er veldig mye dyrere enn de andre modellene. I tillegg er det bare Telia og Telenor abonnement som kan brukes i klokkene.. Jeg kunne ha vurdert det hvis barnet mitt ikke hadde egen mobil, men så ikke noen grunn til  å betale så mye for «to telefoner».

I utgangspunktet var jeg veldig skeptisk til å gi henne det i det hele tatt, men kapitulerte. Erfaringen er at hun har store glede av den. Hun bruker den mye til å måle aktivitet etc, som igjen oppfordrer henne til å være mer i aktivitet enn hun ellers ville vært (lit lat type😉).

Anonymkode: e1408...66b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men for å bruke klokken slik uten mobilen i nærheten må du jo ha e-sim i klokka, og det er jo bare å la være. Det er også veldig lett å ikke tillate varsler fra apper på klokka, så tilgjengelig i sosiale media trenger hun jo ikke å være. Nå er det i tillegg 13-årsgrense på de fleste soMe, så det er jo heller ikke usannsynlig at hun ikke har konto der i det hele tatt.

Klokka er holdbar og vanskelig å knuse, så innen hun blir gammel nok til å være mer tilgjengelig så er klokken fremdeles funksjonell.

Men dyre er de ja, i forhold til andre klokker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...