Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #1 Skrevet 18. november 2021 Ser meg, og ser at den hjelpen jeg har blitt tildelt ikke er noe jeg skulle ha hatt, men fikk av kommunen for de ikke vil gi den hjelpen jeg søkte på.. jeg er så glad at det er så gode mennesker som ønsker å hjelpe ❤️ Har klaget til kommunen men de står på sitt Anonymkode: c489c...dcb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #2 Skrevet 18. november 2021 Nå skjønte ikke??? Anonymkode: fc453...3f9
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #4 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Nå skjønte ikke??? Anonymkode: fc453...3f9 Jeg søkte om bpa, fikk avslag og fikk hjemmehjelp 2 t i uka. Hjemmehjelpen ser at dette er ikke noe for meg og hjelpebehovet er større enn de kan tilby. Men kommunen står på sitt, men er godt å bli sett og hørt av flotte mennesker for det ❤️ Anonymkode: c489c...dcb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg søkte om bpa, fikk avslag og fikk hjemmehjelp 2 t i uka. Hjemmehjelpen ser at dette er ikke noe for meg og hjelpebehovet er større enn de kan tilby. Men kommunen står på sitt, men er godt å bli sett og hørt av flotte mennesker for det ❤️ Anonymkode: c489c...dcb Det er hårreisende hvordan enkelte kommuner behandler sine egne. Å bli avspist med noen timer hushjelp når man egentlig trenger en som kan hjelpe til så man får kommet seg ut og være sosial feks er så trist. Anonymkode: e9270...082
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er hårreisende hvordan enkelte kommuner behandler sine egne. Å bli avspist med noen timer hushjelp når man egentlig trenger en som kan hjelpe til så man får kommet seg ut og være sosial feks er så trist. Anonymkode: e9270...082 Ja det er slik det har blitt her for meg nå. som jeg sa til dem: jeg er ikke bare en husmor, jeg er og mor og ønsker å kunne delta på lik linje som andre Anonymkode: c489c...dcb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #7 Skrevet 18. november 2021 Du som mente at mann og barn ikke trengte å bidra med rydding i hjemmet før hjemmehjelpen kom? Anonymkode: 45c69...2d6
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 10,6 % av den voksne befolkningen i Norge er uføretrygdet. Nesten en tredjedel av Statsbudsjettet går allerede til NAV. Vi har ikke råd til at alle som har nedsatt funksjonsevne får sin egen selskapsdame til å "hjelpe til så man får kommet seg ut og være sosial". Anonymkode: 21eeb...9c2
Kamomille Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 Selv om rengjøringspersonalet ser at du har andre behov, er det ikke gitt at du har rett på BPA. For å få BPA må du har et hjelpebehov som er større enn 25 timer i uka, men som hovedregel mer enn 32 timer. Tjenesten omfatter personlig assistanse og praktisk bistand, ikke ren helsehjelp. Mange oppgaver må løses av familien i fellesskap, og det er helt naturlig at din mann og eventuelt dine barn gjør sin del. En evt BPA skal assistere deg og bidra til at du (med hjelp) kan utføre daglige gjøremål og gjennomføre aktiviteter. BPA forutsetter at bistandsbehovet ditt er så stort at det ikke kan ivaretas fornuftig på andre måter. Det er mange som sikkert kan ha behov for en personlig assistent, men som ikke får dette fordi man ikke fyller vilkårene. Når kommunen har avslått er det sannsynligvis fordi behovet ditt for assistent ikke er så stort. Mann og barn skal gjøre sin del i hjemmet.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #10 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du som mente at mann og barn ikke trengte å bidra med rydding i hjemmet før hjemmehjelpen kom? Anonymkode: 45c69...2d6 Eh nei, hvorfor spør du om det? Anonymkode: c489c...dcb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #11 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): 10,6 % av den voksne befolkningen i Norge er uføretrygdet. Nesten en tredjedel av Statsbudsjettet går allerede til NAV. Vi har ikke råd til at alle som har nedsatt funksjonsevne får sin egen selskapsdame til å "hjelpe til så man får kommet seg ut og være sosial". Anonymkode: 21eeb...9c2 Unnskyld meg men hva faen snakker du om? Så vi som har blitt syke, blitt født med det har ikke rett på å leve ett verdig liv? Tenk på alle pengene som blir sendt ut av landet du heller til formål som ikke hjelper litt en gang. Trur du må ta en reality sjekk før du kommer med en kommentar som dette! Makan til oppførsel! hadde vært flau hadde jeg vært deg Anonymkode: c489c...dcb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #12 Skrevet 18. november 2021 Kamomille skrev (2 timer siden): Selv om rengjøringspersonalet ser at du har andre behov, er det ikke gitt at du har rett på BPA. For å få BPA må du har et hjelpebehov som er større enn 25 timer i uka, men som hovedregel mer enn 32 timer. Tjenesten omfatter personlig assistanse og praktisk bistand, ikke ren helsehjelp. Mange oppgaver må løses av familien i fellesskap, og det er helt naturlig at din mann og eventuelt dine barn gjør sin del. En evt BPA skal assistere deg og bidra til at du (med hjelp) kan utføre daglige gjøremål og gjennomføre aktiviteter. BPA forutsetter at bistandsbehovet ditt er så stort at det ikke kan ivaretas fornuftig på andre måter. Det er mange som sikkert kan ha behov for en personlig assistent, men som ikke får dette fordi man ikke fyller vilkårene. Når kommunen har avslått er det sannsynligvis fordi behovet ditt for assistent ikke er så stort. Mann og barn skal gjøre sin del i hjemmet. Så mine barn skal tørke meg i ræva og vaske meg? Omg😳 mann og barn gjør selfølgelig sin del hjemme med de er ikke pleiere eller skal erstatte en som skal hjelpe meg. Jeg har nok timer til Bpa men kommunen velger å spare penger og begrunne det med andre ting som ikke har noe effekt her hjemme. Anonymkode: c489c...dcb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #13 Skrevet 18. november 2021 Når jeg leser på de kommentarene som blir skrevet her inne som kan jeg ikke forstå hvor stygge folk har blitt! Tenk å klage og sutre for noen som trenger hjelp i livet sitt og kaller dette for selskaps dame! Hva verdier er det egentlig dere lever etter? Trør Iver alle og hever dere selv opp i skyene? Tenk det er faktisk ikke alle som har fått ett verdig liv og trenger faktisk ekstra hjelp for å en hverdag til å gå opp. Mener dere at vi skal klare oss selv sengeliggende med null hjelp?? jeg trur Norge har hatt det for godt blandt de friske at de ikke klare å sette seg selv i andre sin situasjon. Når de skriker etter hjelp i handikap forbundet, for å si det slikt så er det lite hjelp å få og er du "heldig" så får du nok hjelp til å holde hodet oppe av vannet. Folk som blir uføre pga skade, sykdom lever på fattigdomsgrensa. Ja tenk å bli sur for at den personen skal få noe hjelp. Er det ingenting medmenneskelighet i folk lengre? Er det bare meg meg meg og så meg igjen tankegang? Skulle likt å sitt dere leve i mine sko en dag, med smerter, utmattelse, sengeliggende, husbunden og klare ikke få i meg noe mat særlig. Dusjing skjer når det kun er nødvendig. Ja jøsses selskapsdame er luksus tydeligvis.. dere hylte godt når det var lockdown og alt var stengt og ikke kunne gå ut på noe.. ja tenk.. dette er livet mitt hver dag året rundt. Sett pris på det over du har nå for du vet aldri hva som venter rundt hjørnet, og slutt å klag på noe som kan hjelpe en person litt i hverdagen.. Anonymkode: c489c...dcb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #14 Skrevet 18. november 2021 Håper du får BPA, det er en super ordning for de som klarer å finne rette folk til å jobbe hos deg. Jeg jobber som tilkallingsvikar BPA, akkurat nå har jeg 3 timer fast i uken hos bruker. Hun har ett vedtak på 9.5 time i uken, så stå på og jobb for å få BPA. Hos "min" bruker varierer arbeidsoppgavene for hver gang jeg er der. Noen ganger er det husarbeid, middagslaging, gjøre ærender eller litt hagearbeid. Dette bestemmer bruker, og ser ut til å fungere veldig fint for henne. Anonymkode: f5b43...d78
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #15 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Håper du får BPA, det er en super ordning for de som klarer å finne rette folk til å jobbe hos deg. Jeg jobber som tilkallingsvikar BPA, akkurat nå har jeg 3 timer fast i uken hos bruker. Hun har ett vedtak på 9.5 time i uken, så stå på og jobb for å få BPA. Hos "min" bruker varierer arbeidsoppgavene for hver gang jeg er der. Noen ganger er det husarbeid, middagslaging, gjøre ærender eller litt hagearbeid. Dette bestemmer bruker, og ser ut til å fungere veldig fint for henne. Anonymkode: f5b43...d78 Tusen takk for det ❤️ Ja håper og på det. Det vil gjør en stor forskjell for meg i hverdagen. Anonymkode: c489c...dcb
Kamomille Skrevet 18. november 2021 #16 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Så mine barn skal tørke meg i ræva og vaske meg? Omg😳 mann og barn gjør selfølgelig sin del hjemme med de er ikke pleiere eller skal erstatte en som skal hjelpe meg. Jeg har nok timer til Bpa men kommunen velger å spare penger og begrunne det med andre ting som ikke har noe effekt her hjemme. Anonymkode: c489c...dcb Nei, det har jeg aldri sagt. Hjelp til toalettbesøk og vask/dusj er normalt en tjeneste som gis av hjemmesykepleien. Du sier du har fått innvilget hjemmehjelp. Det er bidrag til rengjøring i hjemmet - ikke til pleie og stell. Dersom du har behov for stell og pleie må du jo søke om det med en god legeerklæring som sier noe om at du ikke er istand til å ta vare på egen hygiene uten hjelp. Kommunen innvilger ikke hjemmehjelp hvis behovet er pleie.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #17 Skrevet 18. november 2021 Kamomille skrev (1 time siden): Nei, det har jeg aldri sagt. Hjelp til toalettbesøk og vask/dusj er normalt en tjeneste som gis av hjemmesykepleien. Du sier du har fått innvilget hjemmehjelp. Det er bidrag til rengjøring i hjemmet - ikke til pleie og stell. Dersom du har behov for stell og pleie må du jo søke om det med en god legeerklæring som sier noe om at du ikke er istand til å ta vare på egen hygiene uten hjelp. Kommunen innvilger ikke hjemmehjelp hvis behovet er pleie. Det er nøyaktig det de har gjort i dette tilfelle. De har innvilget noe som ikke hjelper noe særlig og ikke står i sammenheng med jeg har bruk for Anonymkode: c489c...dcb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #18 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Unnskyld meg men hva faen snakker du om? Så vi som har blitt syke, blitt født med det har ikke rett på å leve ett verdig liv? Tenk på alle pengene som blir sendt ut av landet du heller til formål som ikke hjelper litt en gang. Trur du må ta en reality sjekk før du kommer med en kommentar som dette! Makan til oppførsel! hadde vært flau hadde jeg vært deg Anonymkode: c489c...dcb Det er jo litt merkelig da, at det er så mange flere uføre nå enn før. Hva hadde du gjort hvis du levde for 100 år siden? Jeg sender heller mine skattepenger «ut av landet» enn til gneldrekjerringer som deg. Anonymkode: 21eeb...9c2
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #19 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er jo litt merkelig da, at det er så mange flere uføre nå enn før. Hva hadde du gjort hvis du levde for 100 år siden? Jeg sender heller mine skattepenger «ut av landet» enn til gneldrekjerringer som deg. Anonymkode: 21eeb...9c2 Du må ha store, store problemer, som har et så voldsomt behov for å spy ut eder og galle til fremmede på et anonymt forum. Anonymkode: 03810...482
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #20 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo litt merkelig da, at det er så mange flere uføre nå enn før. Hva hadde du gjort hvis du levde for 100 år siden? Jeg sender heller mine skattepenger «ut av landet» enn til gneldrekjerringer som deg. Anonymkode: 21eeb...9c2 Hvis du ikke forstår hvorfor vi er mer syke nå enn før så synest jeg du bør ta en prat med legen og sjekke litt vitenskap opp. Hvis du først skal sammenligne for 100 år siden så må du nok fjerne alle goder vi har her i landet 🤣 hvem sier du hadde vært så heldig da?? gneldrekjerringer? Vet nå ikke hvem som gneldre her inne jeg av meg og deg, og uføre og penger osv.. nei vet du hva, å synke ned på så lavmålt nivå som deg gjør jeg ikke 😉 Anonymkode: c489c...dcb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #21 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hvis du ikke forstår hvorfor vi er mer syke nå enn før så synest jeg du bør ta en prat med legen og sjekke litt vitenskap opp. Hvis du først skal sammenligne for 100 år siden så må du nok fjerne alle goder vi har her i landet 🤣 hvem sier du hadde vært så heldig da?? gneldrekjerringer? Vet nå ikke hvem som gneldre her inne jeg av meg og deg, og uføre og penger osv.. nei vet du hva, å synke ned på så lavmålt nivå som deg gjør jeg ikke 😉 Anonymkode: c489c...dcb Enlighten me du som er så intelligent da, hvorfor er vi mer syke nå enn før? Burde vært motsatt, sett i lys av både legevitenskapen og at vi lever fysisk lettere liv. Anonymkode: 21eeb...9c2
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #22 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Enlighten me du som er så intelligent da, hvorfor er vi mer syke nå enn før? Burde vært motsatt, sett i lys av både legevitenskapen og at vi lever fysisk lettere liv. Anonymkode: 21eeb...9c2 Jaja takk til deg, uviten er du Anonymkode: c489c...dcb
Anonym bruker Skrevet 18. november 2021 #23 Skrevet 18. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jaja takk til deg, uviten er du Anonymkode: c489c...dcb Du vet altså ikke. Anonymkode: 0f2a2...594
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå