Gå til innhold

Bursdagsgaver fra besteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna har alltid fått fra mannen sin side, men dette året har vi ikke hatt selskap, bare hatt en kake på lur om noen skulle komme innom (pga smitte og autoimmun sykdom). Alle våre tre barn har fylt året fra sensommer og nå nylig de to siste. De har ikke fått gave og de spør selv hvorfor, men så glemmer de det heldigvis. Synes det er simpelt, det er barn på barneskole. De har god råd, men trenger ikke være mer enn noe som viser at en setter pris på barnebarnet sitt? Nå fikk vi vipps til julegaver siden de er utenlands til neste år, tenker bare hva med bursdag først da? Er jeg frekk? Vi gir til de, og det er voksne folk. Selskap eller ei. Vi voksne får ikke tilbake, men forventet at barna skulle få. 

Anonymkode: 67f0d...4d1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Barna har alltid fått fra mannen sin side, men dette året har vi ikke hatt selskap, bare hatt en kake på lur om noen skulle komme innom (pga smitte og autoimmun sykdom). Alle våre tre barn har fylt året fra sensommer og nå nylig de to siste. De har ikke fått gave og de spør selv hvorfor, men så glemmer de det heldigvis. Synes det er simpelt, det er barn på barneskole. De har god råd, men trenger ikke være mer enn noe som viser at en setter pris på barnebarnet sitt? Nå fikk vi vipps til julegaver siden de er utenlands til neste år, tenker bare hva med bursdag først da? Er jeg frekk? Vi gir til de, og det er voksne folk. Selskap eller ei. Vi voksne får ikke tilbake, men forventet at barna skulle få. 

Du kan aldri forvente gave tilbake bare du fordi du gir til personen! 

Anonymkode: c1f8a...843

Skrevet

Helt ærlig, så bør det forventes gaver i fra besteforeldre til barnebarn .  

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig burde man forvente såpass av besteforeldre. Det er skikkelig dårlig av dem. Skjønner godt at du er skuffet og sint. Samme hva andre svarer deg, så tenker alle i det virkelige livet at dette er dårlig av besteforeldrene. 

Kan ikke mannen din snakke med sine foreldre? Jeg hadde tatt opp dette hvis dette var mine foreldre. 

Anonymkode: df4ef...297

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan aldri forvente gave tilbake bare du fordi du gir til personen! 

Anonymkode: c1f8a...843

Vi snakker om besteforeldre. BESTEFORELDRE. Nærmeste familie. 

Anonymkode: df4ef...297

Skrevet

Mannens foreldre har aldri tatt initsiativ til en eneste gave til mine barn etter dåpen. De overfører en sum til mannen hvert år og overlater til ham å bestemme hvem som skal få hva og fordeligen på jul, bursdag, konfirmasjon. De sender heller ikke et kort eller ringer for å gratulere. Derimot forventer de at barna ringer og takker hver gang de synes mannen skulle ordnet noe til dem og de forventer gaver og gratulasjoner selv. 

Nå har ungene sluttet å bry seg så mye. Besteforeldrene reiser rundt i verden, men orker ikke komme til oss eller ha besøk i mer enn to timer hjemme så nå trenger ikke ungdommene møte dem mer.

Anonymkode: 474cf...997

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...