Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Jeg var endel år hjemme med barna og har vært selvstendig næringsdrivende i 5 år, mye opp og ned og Covid tok knekken på meg. Så nå ønsker jeg meg en jobb. Jeg har søkt på alt mulig men jeg får KUN avslag. Siden min utdannelse er innen coaching så stiller jeg virkelig i en egen klasse. Jeg er 51 år gammel og det føles umulig. Jeg fortsetter i coaching-jobben min men jeg har gått på en smell, sliter med å få nye kunder og er både lei og sliten. Noen gode råd? Jeg føler at jeg enten er for gammel, for selvstendig, for rar bakgrunn, for lite relevant utdannelse, for god utdannelse for "enkle" jobber hvor yngre mennesker ansettes. Jeg har søkt diverse butikkjobber, kiosk, bensinstasjoner, kontorjobber, you name it. Ingen napp. Jeg begynner å bli passe fortvilet og tiden renner ut. Vil helst slippe sosialstønad så jeg har strammet inn på alt av utgifter og klarer meg økonomisk - foreløpig. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal ta meg fram for å få en jobb. Jeg er ung for alderen, mye pågangsmot, mye lyst, veldig mye læringskapasitet - men ingen tror jo på meg....eller ingen tør å ta sjansen. Anonymkode: 66f78...aa2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Vi avviser disse som er gått hjemme med barn over lengre tid (med mindre det dreier seg om pleietrengende barn f.eks.). Rett og slett av frykt for at de havner tilbake til å ville slenge hjemme igjen. Mer lønnsomt å ansette noen uten hull. Kanskje nav kan hjelpe deg inn på en arbeidsplass hvor du kan få lønnstilskudd fra nav? Gjør du et godt inntrykk kan det jo hende du blir ansatt videre. Anonymkode: 24e51...04a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Vi avviser disse som er gått hjemme med barn over lengre tid (med mindre det dreier seg om pleietrengende barn f.eks.). Rett og slett av frykt for at de havner tilbake til å ville slenge hjemme igjen. Mer lønnsomt å ansette noen uten hull. Kanskje nav kan hjelpe deg inn på en arbeidsplass hvor du kan få lønnstilskudd fra nav? Gjør du et godt inntrykk kan det jo hende du blir ansatt videre. Anonymkode: 24e51...04a Så rart? Vi får jo stadig vekk høre, "kan du puste kan du jobbe". Så da skulle det være nok å kunne puste for å få jobb? Stilles det flere krav enn bare det at en kan puste for at en skal få jobb altså? Jaggu. Noen er nødt til å ta det opp med læreren på Livets Harde Skole, så det havner på timeplanen deres. Anonymkode: 0ce6d...4f6
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg var endel år hjemme med barna og har vært selvstendig næringsdrivende i 5 år, mye opp og ned og Covid tok knekken på meg. Så nå ønsker jeg meg en jobb. Jeg har søkt på alt mulig men jeg får KUN avslag. Siden min utdannelse er innen coaching så stiller jeg virkelig i en egen klasse. Jeg er 51 år gammel og det føles umulig. Jeg fortsetter i coaching-jobben min men jeg har gått på en smell, sliter med å få nye kunder og er både lei og sliten. Noen gode råd? Jeg føler at jeg enten er for gammel, for selvstendig, for rar bakgrunn, for lite relevant utdannelse, for god utdannelse for "enkle" jobber hvor yngre mennesker ansettes. Jeg har søkt diverse butikkjobber, kiosk, bensinstasjoner, kontorjobber, you name it. Ingen napp. Jeg begynner å bli passe fortvilet og tiden renner ut. Vil helst slippe sosialstønad så jeg har strammet inn på alt av utgifter og klarer meg økonomisk - foreløpig. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal ta meg fram for å få en jobb. Jeg er ung for alderen, mye pågangsmot, mye lyst, veldig mye læringskapasitet - men ingen tror jo på meg....eller ingen tør å ta sjansen. Anonymkode: 66f78...aa2 Finn deg et studium og ta noen undervisningsfag. Coachingen din er relevant hvis du vil gi undervisning. F eks norskopplæring for innvandrere el lign. Anonymkode: c554b...b23
TheWitch Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 Har du opprettet CV på sider som finn.no, Karrierestarter.no osv? Begynn med småjobber som ikke krever så mye erfaring og jobb deg oppover.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 Står alderen din på CV'en din? På ett av de utallige "kursene" jeg har vært på, ble det anbefalt å ikke ha alderen på CVen. Rett å slett for vi som har passert 45 år ofte ble lagt til sides pga alder. Anonymkode: 6140e...d54
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 Coaching er vel også en litt stigmatisert greie? Det er vel bare kurs, ikke et studie? Kanskje spille det ned litt og fokusere på dine andre styrker, kvalifikasjoner (og fortrinnsvis andre utdannelse) når du søker jobber og går på intervjuer? Anonymkode: bbd7d...edf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå