Gå til innhold

Idiotisk spørsmål om hybridbiler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt diesel- eller bensinbiler, og må nå kjøre hybridbil (leiebil) mens jeg venter på at min bil blir fikset. Så lurer jeg på - må disse hybridbilene lades? Og hvordan lader man dem - må man ha spesialutstyr for å lade hjemme? Koster det noe å lade ute på ladestasjoner? Det er meningen at jeg skal ha denne bilen i 2 til 4 dager.

Anonymkode: 0726a...5f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har alltid hatt diesel- eller bensinbiler, og må nå kjøre hybridbil (leiebil) mens jeg venter på at min bil blir fikset. Så lurer jeg på - må disse hybridbilene lades? Og hvordan lader man dem - må man ha spesialutstyr for å lade hjemme? Koster det noe å lade ute på ladestasjoner? Det er meningen at jeg skal ha denne bilen i 2 til 4 dager.

Hadde ikke brydd meg med å lade. Er det ikke mer strøm så går den over på drivstoffet. Men ja, de må lades hvis du skal kjøre på strøm, følger stort sett med en egen kabel, kan lade den på stikkontakten hjemme, men anbefales selvsagt ikke. Men nå er det ikke så stort batteri på disse som det er på rene el biler. Stort sett kan de gå max 7 mil på strøm,men kommer ann på hvilken bil.

Anonymkode: 22a9c...3d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hadde ikke brydd meg med å lade. Er det ikke mer strøm så går den over på drivstoffet. Men ja, de må lades hvis du skal kjøre på strøm, følger stort sett med en egen kabel, kan lade den på stikkontakten hjemme, men anbefales selvsagt ikke. Men nå er det ikke så stort batteri på disse som det er på rene el biler. Stort sett kan de gå max 7 mil på strøm,men kommer ann på hvilken bil.

Anonymkode: 22a9c...3d2

Dumme meg trodde også at strømmen ble generert av bilen selv mens den kjørte på drivstoff. Men kanskje er det feil.

Skrevet

Du trenger ikke lade den, bare kjør på drivstoff de få dagene du skal ha den.

Men det koster penger på ladestasjonene ja, du bruker kort. Ladekabel ligger det sikkert i bilen vil jeg tro.

Anonymkode: f0aaa...c76

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dumme meg trodde også at strømmen ble generert av bilen selv mens den kjørte på drivstoff. Men kanskje er det feil.

Det finnes begge deler.

Plug in hybrid som du kan lade, og hybrid som ikke er ladbar.

Anonymkode: f0aaa...c76

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De pleier å lade når du bremser, uavhengig av om du kjører på strøm eller bensin. 

Vi har hybrid og lader hjemme på elbillader, men skulle jeg kun hatt den et par dager, hadde jeg kjørt kun på bensin. 

Anonymkode: 98213...3cc

Skrevet

Min hybrid lader seg selv. Det fins også ladbare hybrider. Sjekk nettsida til bilprodusent. 

Anonymkode: b5a6c...432

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det kan de fleste biler ja. 

Anonymkode: b5a6c...432

Skrevet

Det er som noen over sier, forskjellige hybrider. Noen er ladbare, andre ikke. Vi hadde en ikke-ladbar hybrid som lånebil en gang. Der er det bare å kjøre i vei.

Anonymkode: a219a...111

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...