Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Jeg har et søk liggende på Finn siden helgen, og har allerede fått sikkert søtti treff på adventsstake. Hvordan kan så mange bytte adventsstake? I mitt hode er dette omtrent noe du har for livet - mamma har alltid hatt samme, bestefar har hatt smijernsstaken siden han og bestemor ble gift, jeg selv har den jeg alltid har hatt. Bytter dere adventsstake med motesvingninger? Anonymkode: 92e4e...428
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Bytter ikke så lenge de virker Anonymkode: f9c87...dd4
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Hvorfor søker du på finn hvis du ikke vil kjøpe...? Jeg er ikke så knytta til adventsstaken min. Helt grei, men ikke noe nostalgi knyttet til akkurat den Anonymkode: bbd9c...fc4
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Jeg bruker fortsatt den jeg fikk med meg da jeg flyttet hjemmefra. Tror den var ca 15 år gammel på det tidspunktet. 😛 Anonymkode: 06e32...9d4
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Bytter ikke så lenge de virker Anonymkode: f9c87...dd4 En adventsstake VIRKER idet man setter stearinlys i den, altså. "Stake" i dette tilfellet henspiller på noe man setter stearinlys i, altså lysestake. Er den elektrisk så er det ikke en adventsstake. Anonymkode: 92e4e...428
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor søker du på finn hvis du ikke vil kjøpe...? Jeg er ikke så knytta til adventsstaken min. Helt grei, men ikke noe nostalgi knyttet til akkurat den Anonymkode: bbd9c...fc4 Selvsagt vil jeg kjøpe, ellers hadde jeg ikke vært der. Men jeg skal ikke kjøpe til meg selv. Anonymkode: 92e4e...428
Elina Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 Jeg har kjøpt ny i år fordi jeg fant et kult lysbrett med magneter som man kan velge hvor lysene skal stå. Har en fra før men skal bruke den en annen plass. Jeg har også hørt om folk som kjøper ny julepynt hvert år og laster det etter jul, fordi de ikke orker å lagre det. Miljøsvin kaller jeg det. Ta vare på det du har sier nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #8 Skrevet 16. november 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): En adventsstake VIRKER idet man setter stearinlys i den, altså. "Stake" i dette tilfellet henspiller på noe man setter stearinlys i, altså lysestake. Er den elektrisk så er det ikke en adventsstake. Anonymkode: 92e4e...428 Selv om hi kanskje mente stake til å sette lys i, så kalles elektriske staker også for adventsstake da. Så det er fort gjort å misforstå.... https://www.lightup.no/products/fauna-adventsstake-natur?dfw_tracker=38903-32119544545350&gclid=Cj0KCQiAys2MBhDOARIsAFf1D1do-WL_ihw_JLpm_Zp3GKlwISUJYDZOXjf1tFGzWeDKlIYoGsC6I1EaAsmOEALw_wcB Anonymkode: 645f9...f18
Himmel og hav Skrevet 16. november 2021 #9 Skrevet 16. november 2021 Jeg har bytta et par ganger. Den billige glasstaken jeg kjøpte som student gikk i tusen knas og ble derfor bytta i en ny i glass, som også gikk fløyten. Nå har jeg hatt en i smijern i mange år, og den har jeg ingen planer om å bytte ut. Den er veldig enkel og tidløs. Noen år har jeg den som den er, og andre år dekorerer jeg den, litt ettersom hva jeg føler for.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #10 Skrevet 16. november 2021 Det er omtrent 6 millioner mennesker i Norge og dør ca 40.000 i året. Den mest naturlige tiden for omsettning av adventstaker er i sutten av november. 70 stykker av 6 millioner, eller 40.000 for den saks skyld, er ikke mye. Anonymkode: 7a2e3...dfc
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #11 Skrevet 16. november 2021 Har bytta en gang. Nå har jeg en lang planke med 4 kubbelys på. Tall på hvert lys. Denne har jeg brukt snart i 10 år. Blir ikke lik hvert år da jeg setter lysene forskjellig og pynter annerledes rundt Anonymkode: a6643...41c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #12 Skrevet 16. november 2021 Jeg har aldri funnet en jeg skikkelig liker, så hatt noen hjemmesnekkrede varianter. Men ingen av oss er noe flinke til å huske den hver søndag i advent, så da har jeg ikke hatt det i mange år. Jeg vil ikke kjøpe en bare for å kjøpe, derfor hjemmesnekkrede varianter. De er fine og hyggelige, det er ikke det, men det er ikke noe jeg vil ta frem år etter år. Anonymkode: 365b1...afd
topaz Skrevet 16. november 2021 #13 Skrevet 16. november 2021 Jeg har byttet noen av de første årene med julepynting i egen leilighet etter å ha gjort meg noen erfaringer om hva som ikke funker og funker i adventsstaken. Men nå har jeg etter vurdering kjøpt meg en adventsstake som kostet en del penger, og denne regner jeg med at jeg kommer til å bruke resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #14 Skrevet 16. november 2021 Jeg mener den største sjarmen med julepynt er å dra fram de samme tingene man har brukt i åresvis. Så jeg bruker den samme jeg alltid har brukt. Driter i mote når det gjelder jul. Best for miljøet også det 😊 Anonymkode: 0ca0b...4fa
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #15 Skrevet 16. november 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg mener den største sjarmen med julepynt er å dra fram de samme tingene man har brukt i åresvis. Så jeg bruker den samme jeg alltid har brukt. Driter i mote når det gjelder jul. Best for miljøet også det 😊 Anonymkode: 0ca0b...4fa Dette! Mine ting byttes aldri ut. Anonymkode: c81c4...df8
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #16 Skrevet 16. november 2021 Ser ikke poenget med å bytte når jeg allerede har en som virker. Anonymkode: 7a662...9da
Anonym bruker Skrevet 16. november 2021 #17 Skrevet 16. november 2021 Jeg bytter ikke, men i fjor kjøpte jeg ny. Den vi før hadde hjemme flyttet på hytta. Anonymkode: 9a553...a2c
*Miss Marple* Skrevet 16. november 2021 #18 Skrevet 16. november 2021 Jeg har hatt mye forskjellig som adventstake i mange år, stort sett type lysfat med kubbelys på, men i fjor spanderte jeg på meg en Georg Jensen og den skal jeg ha til jeg dør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå