Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Og hvor bor du? Jeg kjenner en familie godt, bor i Oslo. Anonymkode: 2b963...9de
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Jeg er same og bor i Oslo kjenner derfor mange. Anonymkode: 2c8b0...36c
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Ja flere familier. Bor nord i nordland. Anonymkode: c00f2...ec2
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 Ja, ei jente/dame. Bor på sørlandet. Anonymkode: 0cb90...9f6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Jepp. Midt-Norge👍 Anonymkode: 3d17c...0df
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 Tror ikke det, men man går vel ikke nødvendigvis rundt og forteller alle at man er same. Anonymkode: 96ac2...7c8
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Tror ikke det, men man går vel ikke nødvendigvis rundt og forteller alle at man er same. Anonymkode: 96ac2...7c8 Trenger ikke fortelle det, du ser jo på noen om de er same eller ikke da. Anonymkode: a98d2...e00
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Trenger ikke fortelle det, du ser jo på noen om de er same eller ikke da. Anonymkode: a98d2...e00 🤣🤣🤣 D 🤣 U🤣S🤣T😇 Anonymkode: 637a1...f9c
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 Ja, er gift med en som er kvart samisk! Bor i Oslo
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 Kjente ei der jeg studerte - makan til drittperson skal man lete lenge etter, narcissistisk, manipulerende, stjal fra andre gjorde hun også, i samme åndedrag som hun skrøt av at hun var same, som om det gjorde henne til det gode mennesket hun aldri vil komme i nærheten av å være. Heldigvis lar jeg ikke én rotten person få definere mitt syn på en gruppe! Jeg er fascinert av den samiske kulturen, og tror vi har mye å lære av den. Skulle gjerne hatt samiske venner. Jeg har fått mer og mer sans for deler av den samiske musikken også, det skapes mye utrolig vakker musikk blant samer. Jeg synes det er synd at vi i sørligere deler av Norge ikke lærer mer om samene og deres rike kultur og historie og språk. Husker jeg spurte læreren min om dette på barneskolen da jeg var rundt ti år (1980), og han så bare tomt på meg, som om det var noe å lære noe om, liksom. Jeg spurte da spesifikt om hvorfor vi ikke lærte mer om samene, siden de også er norske. Fikk aldri noe svar på det. Der synes jeg Norge har forsømt seg stort! Anonymkode: 33fd7...689
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Kjente ei der jeg studerte - makan til drittperson skal man lete lenge etter, narcissistisk, manipulerende, stjal fra andre gjorde hun også, i samme åndedrag som hun skrøt av at hun var same, som om det gjorde henne til det gode mennesket hun aldri vil komme i nærheten av å være. Heldigvis lar jeg ikke én rotten person få definere mitt syn på en gruppe! Jeg er fascinert av den samiske kulturen, og tror vi har mye å lære av den. Skulle gjerne hatt samiske venner. Jeg har fått mer og mer sans for deler av den samiske musikken også, det skapes mye utrolig vakker musikk blant samer. Jeg synes det er synd at vi i sørligere deler av Norge ikke lærer mer om samene og deres rike kultur og historie og språk. Husker jeg spurte læreren min om dette på barneskolen da jeg var rundt ti år (1980), og han så bare tomt på meg, som om det var noe å lære noe om, liksom. Jeg spurte da spesifikt om hvorfor vi ikke lærte mer om samene, siden de også er norske. Fikk aldri noe svar på det. Der synes jeg Norge har forsømt seg stort! Anonymkode: 33fd7...689 Bor midt i landet, nordvest. Anonymkode: 33fd7...689
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 Hvorfor spør du, forresten, Hi? Anonymkode: 33fd7...689
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #13 Skrevet 15. november 2021 Ja, ei dame. Min nabo. Bor i Kristiansand. Anonymkode: d9634...c2c
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #14 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Kjente ei der jeg studerte - makan til drittperson skal man lete lenge etter, narcissistisk, manipulerende, stjal fra andre gjorde hun også, i samme åndedrag som hun skrøt av at hun var same, som om det gjorde henne til det gode mennesket hun aldri vil komme i nærheten av å være. Heldigvis lar jeg ikke én rotten person få definere mitt syn på en gruppe! Jeg er fascinert av den samiske kulturen, og tror vi har mye å lære av den. Skulle gjerne hatt samiske venner. Jeg har fått mer og mer sans for deler av den samiske musikken også, det skapes mye utrolig vakker musikk blant samer. Jeg synes det er synd at vi i sørligere deler av Norge ikke lærer mer om samene og deres rike kultur og historie og språk. Husker jeg spurte læreren min om dette på barneskolen da jeg var rundt ti år (1980), og han så bare tomt på meg, som om det var noe å lære noe om, liksom. Jeg spurte da spesifikt om hvorfor vi ikke lærte mer om samene, siden de også er norske. Fikk aldri noe svar på det. Der synes jeg Norge har forsømt seg stort! Anonymkode: 33fd7...689 Hvorfor føler du da å fremheve denne personen? Hun var vel ikke ufyselig fordi hun var same, vil jeg tro? Anonymkode: 5dcc3...dc0
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #15 Skrevet 15. november 2021 En tidligere kollega. Ingen andre som jeg vet om. Anonymkode: 690c1...72f
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #16 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): En tidligere kollega. Ingen andre som jeg vet om. Anonymkode: 690c1...72f Bor på sørlandet forresten. Anonymkode: 690c1...72f
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #17 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor spør du, forresten, Hi? Anonymkode: 33fd7...689 Kom til å tenke på det siden jeg leste noe om hvor stor andel av de norske samene som bor i Oslo. Anonymkode: 2b963...9de
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #18 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Kom til å tenke på det siden jeg leste noe om hvor stor andel av de norske samene som bor i Oslo. Anonymkode: 2b963...9de https://www.faktisk.no/artikler/zlp2l/hvor-bor-det-flest-samer Anonymkode: a98d2...e00
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #19 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): https://www.faktisk.no/artikler/zlp2l/hvor-bor-det-flest-samer Anonymkode: a98d2...e00 Og? Anonymkode: 2b963...9de
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #20 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor føler du da å fremheve denne personen? Hun var vel ikke ufyselig fordi hun var same, vil jeg tro? Anonymkode: 5dcc3...dc0 Du får lese både HI og det jeg skrev en gang til. Hi spurte om vi kjenner noen samer, jeg fortalte om den ene jeg har kjent. Og forklarte videre veldig tydelig at jeg ikke tror hun er representativ for samer generelt. Leseforståelse er en fin ting... Anonymkode: 33fd7...689
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #21 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du får lese både HI og det jeg skrev en gang til. Hi spurte om vi kjenner noen samer, jeg fortalte om den ene jeg har kjent. Og forklarte videre veldig tydelig at jeg ikke tror hun er representativ for samer generelt. Leseforståelse er en fin ting... Anonymkode: 33fd7...689 Jeg leste og forsto. Det jeg ikke forstår er hvorfor vi skal lese om hvordan den ene samen du har møtt var? Det er da helt irrelevant for hi sitt spørsmål. Ingen andre legger slik ut. Anonymkode: 5dcc3...dc0
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #22 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du får lese både HI og det jeg skrev en gang til. Hi spurte om vi kjenner noen samer, jeg fortalte om den ene jeg har kjent. Og forklarte videre veldig tydelig at jeg ikke tror hun er representativ for samer generelt. Leseforståelse er en fin ting... Anonymkode: 33fd7...689 Ja, og det gjelder først og fremst deg. Det ble da altså ikke spurt "...og hva synes du om dem". Anonymkode: 2b963...9de
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #23 Skrevet 15. november 2021 Ja, mange, jeg har samiske røtter selv. Skjønner ikke helt denne tråden, da. For meg blir det som å spørre "kjenner du noen vestlendinger". Veldig merkelig spørsmål. Og mange litt sånn halvrare svar. Anonymkode: 6d2eb...6f0
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #24 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ja, mange, jeg har samiske røtter selv. Skjønner ikke helt denne tråden, da. For meg blir det som å spørre "kjenner du noen vestlendinger". Veldig merkelig spørsmål. Og mange litt sånn halvrare svar. Anonymkode: 6d2eb...6f0 Kanskje fordi trådstarter ser på samisk som en egen kultur. Jeg kjenner ingen samer, såvidt jeg vet. Jeg hadde likt å bli kjent med samer, bli litt mer kjent med den samiske kulturen. Det er jo litt spesielt at jeg vet mer om islam enn samer. Det burde vært omvendt. Anonymkode: 8760f...dda
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #25 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Du får lese både HI og det jeg skrev en gang til. Hi spurte om vi kjenner noen samer, jeg fortalte om den ene jeg har kjent. Og forklarte videre veldig tydelig at jeg ikke tror hun er representativ for samer generelt. Leseforståelse er en fin ting... Anonymkode: 33fd7...689 Men hvorfor tenker du i det hele tatt tanken om at du ikke tror hun er representativ for samer generelt, hvorfor i alle dager skulle hun være det. Tenker du det om alle andre mennesker du møter? Du møter en danske som er en idiot og tenker at han sikkert ikke er representativ for alle danske? Det var et merkelig innlegg fra deg. Anonymkode: 690c1...72f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå