Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #1 Skrevet 15. november 2021 Kanskje vi kan gi hverandre noen gode tips? Jeg mangler en god bok-ide til 1 nevø som er fire år, 1 niese på 12 som mest av alt er opptatt av miljøvern... og sminke , og hennes tvillingbror som egentlig ikke liker å lese, men skal vinnes for bøkene likevel. Jeg vurderer et eller annet i grafiske romaner . Noen fine tips? Jeg skal gi min venninne de to bøkene Klassisk Fajanse fra Stavangerflint/hhv Figgjo, hun er en av de mange (som vi nettopp så her inne) som elsker historiske serviser. Sønn får to bøker av Simon Stranger, Leksikon om lys og mørke som omhandler Rinnan-torturistene og hans egen jødiske familie, og den nye i år fra Afghanistan, 304 dager. Niese på seksten får Tara Westover, Noe tapt og noe vunnet - hennes memorarer fra å vokse opp "off grid" med mormonske paranoide "preppere", utenfor skole, helsevesen og normalt liv. Faren min er av de som helst leser krigshistorie, så han får Odd Brugrands bok om en norsk ungdom som vervet seg til Waffen SS og kjempet på Østfronten, 16 år og Hitlers soldat. Min mor ønsker seg og får Annie Ernaux' Far; En kvinne - portrett av forfatterens foreldre og deres klassekamp. Anonymkode: caa5a...ae5
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #2 Skrevet 15. november 2021 Niesen på 12 kan få Penelope Leas I hverandres verden. https://www.cappelendamm.no/_i-hverandres-verden-penelope-lea-9788202648107 Anonymkode: 0a50e...f9e
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #3 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Niesen på 12 kan få Penelope Leas I hverandres verden. https://www.cappelendamm.no/_i-hverandres-verden-penelope-lea-9788202648107 Anonymkode: 0a50e...f9e Å du store min, dette ser jo supert ut. Takk for tips. Nå er den bestilt. Anonymkode: caa5a...ae5
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #4 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Kanskje vi kan gi hverandre noen gode tips? Jeg mangler en god bok-ide til 1 nevø som er fire år, 1 niese på 12 som mest av alt er opptatt av miljøvern... og sminke , og hennes tvillingbror som egentlig ikke liker å lese, men skal vinnes for bøkene likevel. Jeg vurderer et eller annet i grafiske romaner . Noen fine tips? Jeg skal gi min venninne de to bøkene Klassisk Fajanse fra Stavangerflint/hhv Figgjo, hun er en av de mange (som vi nettopp så her inne) som elsker historiske serviser. Sønn får to bøker av Simon Stranger, Leksikon om lys og mørke som omhandler Rinnan-torturistene og hans egen jødiske familie, og den nye i år fra Afghanistan, 304 dager. Niese på seksten får Tara Westover, Noe tapt og noe vunnet - hennes memorarer fra å vokse opp "off grid" med mormonske paranoide "preppere", utenfor skole, helsevesen og normalt liv. Faren min er av de som helst leser krigshistorie, så han får Odd Brugrands bok om en norsk ungdom som vervet seg til Waffen SS og kjempet på Østfronten, 16 år og Hitlers soldat. Min mor ønsker seg og får Annie Ernaux' Far; En kvinne - portrett av forfatterens foreldre og deres klassekamp. Anonymkode: caa5a...ae5 Gutten min ble akkurat 5 år, han liker Karsten og Petra bøker, Bjørnis bøker, Bukkene bruse bøkene og forskjellige faktabøker 🙂. Anonymkode: 52d1e...932
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #5 Skrevet 15. november 2021 Gutt på 8 år: Operasjon julekule. Regner med han vil like den ettersom han som elsker jul og har lest de fleste operasjon dektetiv bøkene. Anonymkode: 5ad7a...739
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #6 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Gutten min ble akkurat 5 år, han liker Karsten og Petra bøker, Bjørnis bøker, Bukkene bruse bøkene og forskjellige faktabøker 🙂. Anonymkode: 52d1e...932 Karsten og Petra vet jeg er fine, Bjørnis må jeg sjekke ut.🙂 Anonymkode: caa5a...ae5
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Gutt på 8 år: Operasjon julekule. Regner med han vil like den ettersom han som elsker jul og har lest de fleste operasjon dektetiv bøkene. Anonymkode: 5ad7a...739 Å, de er flotte! Anonymkode: caa5a...ae5
HvittHus Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 Jeg har bestilt J K Rowlings Julegrisen til et av barnebarna mine. Den vil da bli lest høyt siden språket er for avansert for han foreløpig. Så har jeg bestilt en av de vakreste bøkene jeg har lest til et bonusbarnebarn som er engelskspråklig. The secret garden av Frances Hodgson Burnett.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 Jørn Lier Horsts bøker for unge og min egen bok Anonymkode: 105db...b06
Anonym bruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 Bukkene bruse-bøkene er superherlige, begge mine har digget disse i 4 års alderen (og flere år etter det). Morsomme for den som skal lese også! Anonymkode: c167e...f1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå