Gå til innhold

Dette med nyoppståtte symptomer. Skjønner ikke helt dette…

Anbefalte innlegg

Barn og unge må holde seg hjemme å ta en test ved nyoppståtte symptomer som for eks sår hals. Mens jeg som jobber på sykehjem med gamle og syke mennesker kan ved nyoppståtte symptomer komme på jobb så fremt jeg tar en hurtigtest og den er negativ. 
Er ikke det litt rart? Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: ffeec...686

Fortsetter under...

Ett av mange logiske brist i hvordan koronaen håndteres fra de som bestemmer.

De er jo også veldig redde for at det skal bli enda mer synlig hvor lite helsetjenesten har å gå på før det blir krise.

Politikerne har i tiår jobbet med å bygge ned helsetjenesten, og å sørge for at sykere og sykere personer skrives ut fra sykehus, til kommuner som ikke har nok kvalifisert personale eller ressurser til å ta seg av dem og alle andre som trenger tilbud. Hvis de holder på logikken med testingen og fravær, da vil det bli krise i alle nivåer av helse- og omsorgstjenesten, og politikerne ville bli kollektivt stilt til veggs.

En annen årsak er jo at svært, svært mange i helse- og omsorgsyrkene har barn og/eller tenåringer i bhg./skole. Skulle de holde på nærkontaktreglene kunne de ikke åpnet opp slik Erna og co gjorde rett før de gikk av. Støre ønsker nok ikke å være den som må stenge ned rett etter han har tatt over. Så håper de litt til at det vil gå greit, at det som skjer i andre land ikke vil skje her, selv om vi har sett at det bare er ønsketenkning. Og i mellomtiden skylder de på de få prosentene som er uvaksinerte... for det får fokus bort fra det som er det egentlige problemet her.

Politikerne, dvs. Erna og co, slapp helt opp i samfunnet, kuttet grensekontrollet, sa ja til fri importsmitte, tok vekk alle andre restriksjoner - selv om de visste at vaksinene ikke gjør fullvaksinerte særlig mindre smittefarlige enn uvaksinerte når det gjelder delta-varianten av viruset.

Og nå går Erna på fotballkamp og kritiserer at man diskuterer menneskerettigheter i Quatar, for vi må jo la idretten gå sin gang og heie på Norge...

Anonymkode: f9d6c...c50

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo det samme. Barn og unge kan også gå på skolen etter en hurtigtest.

Anonymkode: 25d2c...768

Hvorfor står det da at de skal holde seg hjemme ved nyoppståtte symptomer?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Her står det at de skal holde seg hjemme til de har fått svar på en test. Hurtigtest er ok.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Her står det at de skal holde seg hjemme til de har fått svar på en test. Hurtigtest er ok.

Det står det ikke på veilederen til FHI. 

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det står det ikke på veilederen til FHI. 

Det de slriver på sidene sine er dette:

"Hvis du har nyoppståtte luftveissymptomer som feber, hoste, sår hals eller nedsatt allmenntilstand bør du holde deg hjemme. Ungdom og voksne bør ha en negativ covid-19 test før de vender tilbake til skole eller arbeid."

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/hva_skal_du_gjore_ved_nye_luftveissymptomer/

Det vil si hjemme til de har fått negativ test. Hvor står det noe annet?

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Barn og unge må holde seg hjemme å ta en test ved nyoppståtte symptomer som for eks sår hals. Mens jeg som jobber på sykehjem med gamle og syke mennesker kan ved nyoppståtte symptomer komme på jobb så fremt jeg tar en hurtigtest og den er negativ. 
Er ikke det litt rart? Hvorfor er det sånn?

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det de slriver på sidene sine er dette:

"Hvis du har nyoppståtte luftveissymptomer som feber, hoste, sår hals eller nedsatt allmenntilstand bør du holde deg hjemme. Ungdom og voksne bør ha en negativ covid-19 test før de vender tilbake til skole eller arbeid."

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/hva_skal_du_gjore_ved_nye_luftveissymptomer/

Det vil si hjemme til de har fått negativ test. Hvor står det noe annet?

Slik jeg leser det bør alle holde seg hjemme ved nyoppståtte luftveissymtomer eller nedsatt allmenntilstand. Når allmenntilstanden er god og man ikke lenger har nyoppståtte luftveissymptomer bør man ha negativ covid-test før man vender tilbake til skole eller arbeid.  

Anonymkode: 2f5fc...856

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Slik jeg leser det bør alle holde seg hjemme ved nyoppståtte luftveissymtomer eller nedsatt allmenntilstand. Når allmenntilstanden er god og man ikke lenger har nyoppståtte luftveissymptomer bør man ha negativ covid-test før man vender tilbake til skole eller arbeid.  

Det er ikke slik jeg tolker det.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Barn er ikke like gode på å vaske hender og holde avstand? 

Anonymkode: d6c4a...e6d

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Barn er ikke like gode på å vaske hender og holde avstand? 

Anonymkode: d6c4a...e6d

Får ikke akkurat holdt avstand jeg heller når jeg er på jobb. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke slik jeg tolker det.

Forstod det. 
Jeg synes ikke det er info som sier at den siste setningen overstyrer den første. Slik jeg leser det virker setningene sammen; altså man bør ikke ha nyoppståtte symptomer eller nedsatt allmenntilstand. I tillegg bør ungdom og voksne ha en negativ Covid-19 test. Om du leser det som om den siste setningen overstyrer den første så vil de jo være greit å dra på jobb eller skole med nedsatt allmenntilstand også....

Alle med nyoppståtte symptomer skal holde seg hjemme ! Korona eller ei . Alle kan tilbake når man har milde restsymptomer ! Voksne må også ha negativ test . Ingen med aktiv forkjølelse skal på jobb, skole eller barnehage ! Korona eller ei 

Anonymkode: e6e7b...343

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Alle med nyoppståtte symptomer skal holde seg hjemme ! Korona eller ei . Alle kan tilbake når man har milde restsymptomer ! Voksne må også ha negativ test . Ingen med aktiv forkjølelse skal på jobb, skole eller barnehage ! Korona eller ei 

Det er ikke slik det er i min kommune. Som skrevet i hi, så har vi fått beskjed om at vi kan ta en hurtigtest før jobb. Og om den er negativ så kan vi dra på jobb med nyoppståtte milde symptomer. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ser jo også nå at på veilederen på FHI, så står det at om du har vage symptomer og negativ hurtigtest, så kan du dra på jobb/skole samme dag. 

• Opprett ny...